کد خبر: ۴۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
مراسم دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب در ماه رمضان برگزار شد و همگی مسئولان سابق و فعلی کشور در این مراسم حضور داشتند. این مراسم یک غایب مهم داشت که البته شاید مدت‌ها بود به دنبال همین عدم دعوت و غیبت در جمع مسئولان نظام بود. این چهره جنجالی فردی است که همه او را می‌شناسند، ولی مدت‌هاست دیگر بسیاری به او اعتماد ندارد!

مراسم دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب در ماه رمضان برگزار شد و همگی مسئولان سابق و فعلی کشور در این مراسم حضور داشتند. این مراسم یک غایب مهم داشت که البته شاید مدت‌ها بود به دنبال همین عدم دعوت و غیبت در جمع مسئولان نظام بود. این چهره جنجالی فردی است که همه او را می‌شناسند، ولی مدت‌هاست دیگر بسیاری به او اعتماد ندارد!
به نوشته سایت اصولگرای تابناک گفته می‌شود، محمود احمدی نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم که دوران او، یکی از پر متلاطم‌ترین دوران‌های ریاست جمهوری بود و در زمینه جنجال سازی کارنامه سنگینی از خود بر جای گذاشت، به مراسم اخیر کارگزاران نظام با رهبر انقلاب دعوت نشده است.
در همین زمینه یک نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید: محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران برای دیدار روز سه‌شنبه مقام‌های جمهوری اسلامی با رهبر انقلاب «دعوت» نشده بود. احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز در گفت‌و‌گویی این خبر را به نقل از محمود احمدی‌نژاد نقل کرده است. وی گفته: «بنده با ایشان تماس گرفتم و آقای احمدی‌نژاد گفتند به این جلسه دعوت نشده بودم.»
این سیاستمدار ۶۰ ساله که در مراسم تحلیف رییسی برای تصدی سمت ریاست دولت سیزدهم هم غایب بود، در چند سال اخیر و به خصوص پس از بازداشت دو معاون جنجالی خود یعنی مشایی و بقایی، سعی داشته مواضع جنجالی انتخاب و به گونه‌ای خود را فردی طرفدار مردم معرفی کند؛ اما شاید بهتر باشد خود او و حامیان فعلی وی نگاهی به اقدامات او در زمان تصدی ریاست جمهوری بین سال‌های ۸۴ تا ۹۲ بیندازند تا متوجه شوند که یکی از مهمترین پارامتر‌های با مردم بودن که «درک درست از منافع ملی» بود در آن دوران مورد غفلت واقع شد.
گفته می‌شود، این سیاستمدار که پس از دوره ریاست جمهوری سعی داشته به مانند زمان تصدی ریاست جمهوری دو قطبی‌های جنجالی ایجاد و زیست سیاسی خود را در وجود چنین دو قطبی‌هایی دنبال کند، از عدم دعوت به مراسم دیدار با کارگزارن نظام، سعی داشته حداکثر بهره برداری را ببرد و به کمک برخی از حامیان خود در فضای مجازی به دوقطبی «با مردم بودن» و «علیه مردم بودن» دامن بزند.
علی‌اکبر جوانفکر، فعال سیاسی نزدیک به محمود احمدی نژاد در توییتر خود نوشت: ‏نشست «مسئولان و کارگزاران نظام» با رهبری، بر خواسته کسانی که می‌گفتند بانیان وضع موجود نباید در راس امور قرار گیرند، خط بطلان کشید. مردم نیز فهمیدند عزیزکرده‌های نظام، هرچند خسارات جبران‌ناپذیری را به ملت تحمیل کرده‌اند، همچنان «مسئول و کارگزار نظام» خواهند ماند! کنایه او به مسئولان دولت پیش (روحانی و ظریف و جهانگیری) بود که در این دیدار حضور داشتند.
جوانفکر و دیگر حامیان احمدی نژاد فراموش کرده اند، زمانی نزدیک و هم نظر بودن با مقامات ارشد نظام را مهمترین شاخصه خود می‌دانستند و همیشه سعی داشتند خود و جناحشان را انقلابی‌ترین و مردمی‌ترین دولت خطاب کنند؛ اما در زمان حاضر، غیبت او موجب افتخار شده و حضور بقیه مسئولان را «دورهمی عزیز کرده‌های نظام» می‌نامند.
همچنین باید خاطرنشان کرد، احمدی نژاد که تولد سیاسی او برساخته از یک دوقطبی بود سعی داشته در فضای مجازی و با بیان مطالبی، از نام بردن از چهره‌های مشهور خارجی گرفته تا حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، خود را متفاوت‌ترین سیاستمدار ایران معرفی کند، با سوالات و ابهامات بزرگی درباره وقایع زمان تصدی خود روبروست.
او باید باید به آن سوالات و ابهامات جدی افکار عمومی پاسخ دهد و گمان نکند با تعریف چهره جدیدی از خود و موج سواری بر یک «عدم دعوت» به مراسم و ایجاد دوقطبی «عزیزکرده ها‌ی نظام- غیر عزیزکرده‌های نظام» می‌تواند همه آن سوالات را از اذهان جامعه محو کرده و کارنامه پر ابهام خود را درخشان نماید.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)