کد خبر: ۴۴۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مسئول حوزه آبزیان اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی با اشاره به نیاز بازار روسیه به میگو و ماهی سالمون گفت: تحریم‌ها علیه روسیه بازار این کشور را به محصولات ما وابسته کرده است و به نظر می‌رسد باید از این فرصت برای تصاحب بازار این کشور استفاده کنیم.

مسئول حوزه آبزیان اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی با اشاره به نیاز بازار روسیه به میگو و ماهی سالمون گفت: تحریم‌ها علیه روسیه بازار این کشور را به محصولات ما وابسته کرده است و به نظر می‌رسد باید از این فرصت برای تصاحب بازار این کشور استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، فخرالدین احمدی، با اشاره به کاهش قیمت ماهی در ماه رمضان، گفت: قیمت ماهی در ایام نوروز روند افزایشی به خود گرفت اما بعد از گذر از این ایام، قیمت ماهی ریزش قابل توجهی کرد به عنوان مثال قیمت ماهی قزل‌آلا در نوروز کیلویی 70 هزار تومان بود اما هم اکنون قیمت آن به کیلویی 56 هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه قیمت ماهی جنوب کاهش 20 تا 30 درصدی را تجربه کرده است، تصریح کرد: قیمت ماهی شیر کیلویی 150 هزار تومان شده است باید بگویم که قیمت این گونه ماهی در ایام نوروز کیلویی 230 هزار تومان بود؛ همچنین قیمت ماهی راشگو از کیلویی 300 هزار تومان به کیلویی 200 هزار تومان رسیده است.

بنا به اظهارات این فعال اقتصادی؛ ارزان‌ترین ماهی موجود در بازار ماهیان گرم‌آبی پرورشی هستند که کیلویی 25 تا 30 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

 احمدی ادامه داد: در ماه رمضان میزان مصرف ماهی تقلیل پیدا می‌کند از همین روی قیمت‌ها روند کاهشی به خود گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود کاهش قیمت ماهی در روزهای آینده همچنان ادامه داشته باشد از این‌رو لازم است که برای مصرف ماهی در کشور فرهنگ‌سازی جدی صورت بگیرد.

این فعال صنفی با اشاره به تمدید دوره صید ماهیان استخوانی دریای خزر، گفت: در حال حاضر در فصل تخم‌ریزی ماهیان استخوانی هستیم از این‌رو لازم بود که فصل صید متوقف نشود علاوه بر این مناسب نبودن هوا در فصل صید میزان صید در آب‌های ساحلی را کاهش داد بنابراین سازمان شیلات دوره صید را تا پایان فروردین تمدید کرد.

به گفته مسئول حوزه آبزیان اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی؛ حدود 20 درصد نیاز بازار در فصل ماهی را ماهیان شمال تامین می‌کنند و عرضه ماهی شمال در بازار باعث افت قیمت سایر گونه‌های ماهی می‌شود.

احمدی با بیان اینکه فصل صید میگو دریایی از شهریور آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت لارو میگو در استخرها ریخته و اواخر مهر آن را برداشت می‌کنند.

وی با اشاره به نیاز بازار روسیه به میگو و ماهی سالمون، افزود: تحریم‌ها علیه روسیه بازار این کشور را به محصولات ما وابسته کرده است و به نظر می‌رسد باید از این فرصت برای تصاحب بازار این کشور استفاده کنیم.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه مجوز پرورش ماهی تیلاپیا در شهرهایی که دسترسی به آب‌های آزاد ندارند داده می‌شود، گفت: چین و تایلند بزرگترین تولیدکنندگان تیلاپیا در جهان محسوب می‌شوند در ایران نیز اجازه پرورش آن در یزد که دسترسی به دریا و رودخانه ندارند داده شده است. ماهی تیلاپیا موجود در بازار وارداتی و کیلویی 150 هزارتومان است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)