کد خبر: ۴۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان ضمن تشریح جزییات خسارت سرمازدگی اخیر به محصولات کشاورزی استان آن را معادل هشت درصد تولیدناخالص داخلی استان برشمرد و با گلایه از هواشناسی و ارتباط آن با پیشگیری از حوادث گفت: در سیل دوم پارسال شاهد پیش‌بینی غیرواقع بودیم.

استاندار کرمان ضمن تشریح جزییات خسارت سرمازدگی اخیر به محصولات کشاورزی استان آن را معادل هشت درصد تولیدناخالص داخلی استان برشمرد و با گلایه از هواشناسی و ارتباط آن با پیشگیری از حوادث گفت: در سیل دوم پارسال شاهد پیش‌بینی غیرواقع بودیم.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز پنجشنبه در هفتاد و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان بر ضرورت پیشگیری از بروز اینچنین خسارت‌ها و نیز جبران آنها تاکید و بیان کرد: برآورد اولیه خسارت‌های سرمازدگی اخیر به محصولات باغی و کشاورزی استان ٢٠ هزار میلیارد تومان اعلام شده است که این آمار هشت درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) استان را شامل می‌شود.

به گفته وی در حوزه تولید ناخالص داخلی استان رشد ٢٠ درصدی تعریف شده بود که هشت درصد آن با سرمازدگی از بین رفت.

استاندار کرمان با بیان اینکه اقدامات در چند حوزه از جمله احداث ایستگاه‌های هواشناسی و تامین امکانات پیگیری می‌شود تصریح کرد: هواشناسی در سیل نخست زمستان پارسال پیش‌بینی درستی داشت اما برای سیل دوم اطلاعات غیرواقع از هواشناسی دریافت کردم.

وی ادامه داد: به من گفتند صرفا به علت اینکه دستت در بحران باز باشد وضعیت را قرمز اعلام می‌کنیم اما اطلاعات را از محلی غیر از هواشناسی دریافت و در همین راستا برنامه تعریف کردم که اگر به هواشناسی اعتماد می‌کردم، سیل مردم را می‌برد و این در حالی است که پیش‌بینی یک سایت به صورت دقیق اتفاق افتاد.

استاندار کرمان در ادامه خطاب به اتاق بازرگانی کرمان گفت: دوره‌های آموزشی برای کشاورزان بگذارید؛ در شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توان کارهای بسیاری انجام داد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر ارتقای کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید دارند که به ریز جزییات آن را روشن کرده‌اند؛ همه اقدامات را انجام دهید تا استان کرمان با فعالیت در این حوزه، اقدامات پیشگیرانه را در حوزه محصولات کشاورزی و باغی به سرانجام برساند.

استاندار کرمان با بیان اینکه کارهای عملیاتی را در حوزه کشاورزی استان کرمان آغاز می‌کنیم گفت: برخی محققان ما کشاورزی مدرن و بالاترین سطح تحقیقات دنیا در حوزه خرما، پسته و گردو را از دشمن کسب کرده‌اند که بایستی از تجربیات آنان استفاده شود.

زینی وند همچنین با بیان اینکه سرما به ۱۸ استان خسارت وارده کرده تصریح کرد که خسارت‌ها در هیچ استانی به اندازه استان کرمان نیست.

وی در ادامه افزود: اتاق بازرگانی کرمان کارگروه ارزیابی و پیگیری شعار سال را نیز تشکیل دهد و حتی با اینکه اتاق بازرگانی وضعیت دستگاه‌ها را ارزیابی کند، موافقم.

زینی وند یادآور شد: نباید توقعاتی فراتر از امکانات، ساختار و قوانین ایجاد شود و در شرایط فعلی به بودجه و قوانین حوزه مدیریت بحران امید زیادی نیست، مگر اینکه تغییرات ساختاری به وجود آید.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اگر تخصیصی وجود داشته باشد و بیمه محصولات کشاورزی، اعتبارات لازم را به ما بدهد، چهار تا پنج درصد خسارت در بخش‌های بیمه شده جبران می‌شود.

وی گفت: آنچه می‌تواند در بخش جبران خسارت سرمازدگی اتفاق افتد، استمهال و امهال تسهیلات بانکی است اما امهال در حوزه خشکسالی سال‌های گذشته انجام نشد زیرا به صورت دقیق به جامعه هدف اتفاق نیفتاد.

زینی وند عنوان کرد: توقعات را واقعی اما به صورت حداکثری پیگیری کنیم؛ کرمان نیز در بیمه محصولات کشاورزی پیشرو است اما این موضوع بی‌اثر شده و اثری برای جبران خسارت کشاورز ندارد زیرا منابع بیمه ذخیره نمی‌شود و در این میان کشاورز ضرر می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)