کد خبر: ۴۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
ارسال به دوستان
ذخیره
افزایش شهرهای قرمز از چهار شهر به هشت مورد در نقشه رنگ‌بندی کرونا و نیز اعلام شرایط برگزاری مراسم شب‌های پر فیض قدر از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در نشست روز شنبه ستاد استانی کرونا در کرمان بود.

افزایش شهرهای قرمز از چهار شهر به هشت مورد در نقشه رنگ‌بندی کرونا و نیز اعلام شرایط برگزاری مراسم شب‌های پر فیض قدر از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در نشست روز شنبه ستاد استانی کرونا در کرمان بود.

به گزارش ایرنا همچنین در این نشست وضعیت آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه‌های استان تشریح و استاندار کرمان تاکید کرد که اگر مشکل یا نگرانی از سوی خانواده‌ها در این زمینه وجود دارد جمع‌بندی و در ستاد کرونا برای تصمیم‌گیری طرح شود.

علی زینی وند استاندار کرمان در این نشست همچنین بر ضرورت تکمیل روند واکسیناسیون کرونا تاکید و بیان کرد: بحث واکسیناسیون در کشور با افزایش اقبال همراه بوده است که باید در این استان نیز واکسیناسیون فراموش نشود.

وی تصریح کرد: در مورد آموزش حضوری دانشگاه‌ها و مدارس اگر خانواده‌ها نگرانی دارند در ستاد جمع‌بندی تا به مشکلات رسیدگی شود.

رییس ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان اظهارداشت: در حوزه آموزش دانشگاهی رییس جمهور تاکید دارد که بین هیچ دانشگاهی استثنا نباشد و فرمانداران نیز برای فراهم کردن خوابگاه دانشجویان هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به فرارسیدن شب‌های قدر افزود: مصوبات برگزاری آیین لیالی قدر توسط سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به رنگ‌بندی شهرها، به مساجد و اماکن محل برگزاری مراسم اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت ستاد کرونا همچنان ادامه دارد اما در برگزاری جلسات آن در استان ممکن است تغییراتی ایجاد شود که منتظر اعلام دستورالعمل هستیم.

مردم نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به افزایش شهرهای قرمز استان در رنگ‌بندی از چهار مورد به ۶ مورد گفت: تا اواسط هفته گذشته میزان بستری‌ها در استان ثابت و کمی رو به افزایش بود اما از اواخر هفته گذشته روند بستری‌ها کاهشی شده است.

حمیدرضا رشیدی افزود: ۲۵۷ مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌ هستند که ابتلای ۵۷ نفر از آنان قطعی، ۴۹ نفر در بخش ICU و ۲۴ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند؛ در عین حال حدود ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان دُز سوم کرونا را دریافت کرده‌اند که باید مردم در تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اهتمام بیشتری داشته باشند.

مراسم لیالی قدر براساس نقشه رنگ بندی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت: بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کرونا هشت شهرستان کرمان، منوجان، ارزوئیه، رابُر، سیرجان، زرند، کوهبنان و راور در وضعیت قرمز، همچنین شهرستان‌های رفسنجان، بافت، جیرفت، قلعه‌گنج، بم و نرماشیر در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان دیگر  استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رحمان جلالی افزود: مراسم شب‌های قدر امسال طی ۹۰ دقیقه بر اساس رنگ‌بندی در شهرهای قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت، شهرهای نارنجی ۵۰ درصد ظرفیت و در شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در فضای باز طبق دستورالعمل‌های ستاد کرونا و با رعایت نکات بهداشتی برگزار می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: میزان واکسیناسیون در بین رانندگان تاکسی استان پایین‌تر از سایر رانندگان بخش‌های حمل و نقل عمومی استان است که باید دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را برای رساندن آن حتی به بالاتر از میانگین کشوری انجام دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پربازدید ها

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)