کد خبر: ۴۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طرح اورژانس قضایی که با ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، در بعضی از شهرستان‌های استان به صورت موفق اجرا شده که لازم است این طرح به همراه طرح کاهش خشونت و جمع‌آوری سلاح و مهمات در شهرستان ریگان اجرایی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: طرح اورژانس قضایی که با ابتکار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، در بعضی از شهرستان‌های استان به صورت موفق اجرا شده که لازم است این طرح به همراه طرح کاهش خشونت و جمع‌آوری سلاح و مهمات در شهرستان ریگان اجرایی شود.

به گزارش گفتار نو به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، سید مهدی قویدل در نشست مصلحین و حکمین قرآنی و اعضای شورای حل اختلاف شهرستان ریگان که با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری و اعضا شورای تامین برگزار شد، بیان داشت: به همت مصلحین و حکمین قرآنی و اعضاء شورای‌های حل اختلاف ریگان از ۵۹۰۴ پرونده ارجاع شده بیش از ۴۰۰۰ مورد از این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شده‌اند.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد مردم استقبال و همکاری خوبی با مصلحین دارند و زمینه صلح و سازش در این شهرستان فراهم است.

قویدل تصریح کرد: همچنین موفقیت این طرح نشان از توانمندی و مقبولیت مصلحین و حکمین قرآنی و اعضا شورای حل اختلاف شهرستان ریگان دارد.

این مقام قضایی ضمن تقدیر از عملکرد مصلحین و اعضا شورای حل اختلاف شهرستان ریگان افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر مقابله با جنگ نرم و همچنین طرح موضوع جهاد تبیین امروز باید با  استفاده از مبانی دینی و قرآنی، احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر و حضور جهادی و انقلابی در بین مردم به سوی ترویج فرهنگ صلح و سازش حرکت کنیم.

قویدل در ادامه یادآور شد: همچنین همکاری و تعامل نیروی انتظامی و سپاه در موضوع پیشگیری بایستی از رویکرد زندان محوری، کیفر محوری و مجازات محوری، چرخش به سوی گسترش فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه باشد.

وی با اشاره به اجرای موفق طرح اورژانس قضایی در بعضی از شهرستان‌ها اظهارداشت: در راستای اجرای طرح ابتکاری اورژانس قضایی استان کرمان با همکاری نیروی انتظامی و سایر ادارات متولی، مصلحین و حکمین قرآنی از تشکیل برخی پرونده‌های جرائم درجه هفت و هشت در محاکم قضایی پیشگیری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح با همکاری مصلحین در شهرستان ریگان نیز با موفقیت اجرا شود.

قویدل عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود در راستای پیشبرد اهداف صلح و سازش در شهرستان ریگان، امام جمعه این شهرستان به عنوان رئیس معنوی مصلحین معرفی شود تا با محوریت، همراهی و راهبری وی، اجرای طرح کاهش خشونت در شهرستان ریگان با استفاده از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی و گشت‌های رضویون اجرا و جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز نیز در دستور کار قرار گیرد تا از بروز جرائم خشن در این شهرستان پیشگیری شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)