کد خبر: ۴۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان درباره موضوع امتیازدهی دانش‌آموزان به معلمان برای قانون رتبه‌بندی گفت: این موضوع صحت ندارد و نه در قانون و در آیین‌نامه چنین چیزی گنجانده نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان درباره موضوع امتیازدهی دانش‌آموزان به معلمان برای قانون رتبه‌بندی گفت: این موضوع صحت ندارد و نه در قانون و در آیین‌نامه چنین چیزی گنجانده نشده است.

به گزارش گفتار نو به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در گردهمایی مدیران مدارس شهرستان منوجان با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش لازمه توسعه و پیشرفت کشور است، خاطر نشان کرد: باید آموزش و پرورش در راس برنامه‌های نهادهای دولتی و غیردولتی باشد زیرا بیش از ۸۰ درصد مردم با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم کشور را بسازیم باید در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی تلاش کنیم زیرا آموزش مهمترین شاخص و لازمه ارتقای شاخص‌های اقتصادی و بهداشتی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در مورد زمان صدور احکام رتبه‌بندی معلمان گفت: وزارت آموزش و پرورش از زمان تصویب قانون و آیین‌نامه اجرایی آن در هیأت دولت، سه ماه فرصت دارد که نسبت به صدور احکام اقدام کند که پیش‌بینی می‌کنیم فرآیند صدور احکام معلمان تا پایان بهار انجام شود.

رضایی بیان کرد: پس از استقرار دولت جدید، مقرر شد که اعتبار لازم برای این قانون در لایحه بودجه گنجانده شود که دولت برای اجرای آن از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۸ هزار میلیارد تومان را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به دنبال مطالبات فرهنگیان است و زمان بسیار زیادی را برای همگام کردن سازمان برنامه و بودجه و اداری استخدامی برای اجرای این قانون صرف نموده است، عنوان کرد: برای اولین بار قانون رتبه‌بندی فرهنگیان در روز 16 اسفندماه در زمان بررسی بودجه که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس هیچ طرح و لایحه‌ای نباید در صحن مورد بررسی قرار بگیرد، با هماهنگی و همراهی مجلس، شورای نگهبان و وزارت آموزش و پرورش در همان روز تصویب این قانون به تأیید شورای نگهبان رسید که در نهایت با تلاش‌های بسیار قانون رتبه‌بندی معلمان در ۲۳ اسفندماه توسط مجلس ابلاغ شد و پس از آن آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی که در آن سعی شده بود نظرات همه محققان، پژوهشگران و اصحاب تعلیم و تربیت گنجانده شود، در تاریخ ۲۳ فروردین به دولت تقدیم شد، قرار است لایحه در کمیسیون‌های هیأت وزیران مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در نهایت در خود هیأت دولت به تصویب برسد.

رضایی افزود: برای اولین بار برای تدوین این آیین‌نامه سعی شده مشارکت جمعی عوامل موثر و ذی نفعان در دستور کار قرار گیرد و نظرات مدیران کل استان‌ها و مدیران شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش کشور نیز مورد بررسی واقع شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در لایحه دولت قبل عنوان شده بود معلمانی که حداقل دارای دو سال سابقه هستند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند اما در لایحه فعلی همه معلمان مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

رضایی افزود: در لایحه گذشته به صراحت عنوان شده بود کارکنان اداری مشمول رتبه‌بندی نبوده و کارکنانی که در مدارس مشغول کار باشند مشمول رتبه‌بندی می‌گردند، اما در متنی که قرار است دولت فعلی اجرا نماید همه معلمان چه در ادارات و چه در مدارس مشمول رتبه‌بندی می‌شوند و همه معلمان حداقل در یک رتبه قرار می‌گیرند و هیچ محدودیت و سهمیه‌بندی برای رتبه‌های پنج‌گانه پیش‌بینی نشده است.

وی با اشاره به جزئیات آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: این آیین‌نامه مطابق با شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تجربی تنظیم شده است و این مؤلفه‌ها به ترتیب حائز اهمیت قرار گرفته‌اند و علت اینکه شایستگی‌های عمومی در صدر قرار گرفته به دلیل جامعیت و سهل‌الوصول بودن اخذ امتیازات آن توسط معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در ارزیابی رتبه‌ها و امتیازات مربوط به هر رتبه اصل و محوریت بر اعتماد به مدرسه و هیئت ممیزه هر منطقه/ناحیه آموزش و پرورش قرار داده شده و این دو مرجع تعیین کننده رتبه معلمان خواهند بود.

رضایی گفت: در ارزیابی رتبه‌ها و امتیازات مربوط به هر رتبه اصل و محوریت بر اعتماد به مدرسه و هیئت ممیزه هر منطقه/ناحیه آموزش و پرورش قرار داده شده و این دو مرجع تعیین کننده رتبه معلمان خواهند بود.

وی درباره موضوع امتیازدهی دانش‌آموزان به معلمان برای قانون رتبه‌بندی نیز بیان کرد: این موضوع صحت ندارد و نه در قانون و در آیین‌نامه چنین چیزی گنجانده نشده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)