کد خبر: ۴۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
حسام تاج الدینی مدیر موسسه ساز و آواز کویر درباره کنسرت شهرام ناظری گفت: ما دو سه هفته پیش در همین فضا یعنی سالن فجر کنسرت علیرضا قربانی را داشتیم و با اینکه سالن ورزشی بود تلاش کردیم بهترین کیفیتی که در این سالن امکان دارد به لحاظ فنی صدا، نور و ... انجام با این حال مخاطبان ما معتقد بودند سالن ورزشی مناسب اجرای این نوع کنسرت یعنی کنسرت موسیقی اصیل ایرانی نیست حق هم با مخاطبان است.

چرا کنسرت شهرام ناظری در کرمان لغو شد

هفته‌ی گذشته بود که خبر برگزاری کنسرت "شهرام ناظری" در کرمان منتشر شد خبری که بعد از پخش تیزر‌هایی باعبارت بزودی... زمان و روزش ۱۴ اردیبهشت در سالن فجر اعلام شد و بلیط فروشی در سایت ایران کنسرت شروع شد و همه منتظر شنیدن صدای او در کرمان بودند؛ اما سه روز مانده بود به کنسرت بود در فضای مجازی خبر لغو کنسرت از سوی موسسه ساز و آواز کویر منتشر شد؛ اینکه چه شد کنسرت این خواننده مطرح موسیقی اصیل کرمان لغو شد را در گفت و گویی که با حسام تاج الدینی مدیر موسسه سازو آواز کویر که برگزار کننده کنسرت است پرسیدم و او داستان برگزاری کنسرت را گفت تا به لغو کنسرت رسیدکه شما را به خواندنش دعوت می‌کنم.
حسام تاج الدینی مدیر موسسه ساز و آواز کویر درباره کنسرت شهرام ناظری گفت: ما دو سه هفته پیش در همین فضا یعنی سالن فجر کنسرت علیرضا قربانی را داشتیم و با اینکه سالن ورزشی بود تلاش کردیم بهترین کیفیتی که در این سالن امکان دارد به لحاظ فنی صدا، نور و ... انجام با این حال مخاطبان ما معتقد بودند سالن ورزشی مناسب اجرای این نوع کنسرت یعنی کنسرت موسیقی اصیل ایرانی نیست حق هم با مخاطبان است.
به گزارش ایسنا وی افزود: برای همین برای کنسرت شهرام ناظری پیشنهادمان برای مجوز اجرای کنسرت در فضای رو باز یکی از مکان‌های تاریخی کرمان بود و گفتگو‌ها هم با متولی مکان هم انجام شده بود و به تفاهم هم رسیده بودیم، و هر چند هزینه‌های متفاوت و بیشتری نسبت به سالن برای ما داشت، ولی ما اقدام کردیم و برای آنجا تقاضای درخواست مجوز کردیم و با توجه به اینکه آنجا سابقه برگزاری رویداد‌های مختلفی را داشته برای مجوز نگرانی نداشتیم.
تاج الدینی ادامه داد: به همین دلیل به محل استیج، چیدمان صندلی‌ها همه فکر کردیم و همه چیز روشن و مشخص بود و قرار بود بلیط فروشی در سایت "ایران کنسرت" انجام شود و، چون در سایت شماره صندلی و مکان هر فرد مشخص است در نتیجه ما پلانی از این مکان کشیدیم و شماره و جای صندلی‌ها را مشخص کردیم و آماده صدور مجوز بودیم که استارت کار را بزنیم.
مدیر موسسه ساز و آواز کویر عنوان کرد: با توجه به اینکه هنرمندی که دعوت کرده بودیم هنرمندی شناخته شده در عرصه موسیقی اصیل ایرانی است که بعد از استاد شجریان وزنه مهمی در موسیقی اصیل ایرانی است و قدمت و آثارشان گواه این است و به نوعی هویت موسیقی اصیل ایرانی است و در سال ۱۴۰۰ هم در تالار وحدت تهران کنسرت داده کمترین تصوری از اینکه مجوز داده نشود نداشتیم و برای همین به مخاطبین نوید آن را دادیم و اعلام کردیم «کنسرت شهرام ناظری در کرمان بزودی...».
تاج الدینی اضافه کرد: پس از این پیگیر مجوز بودیم و مجوز ارشاد صادر شد و باید این را بگویم که ارشاد و مدیریت آن و معاونت هنری نهایت همکاری را مثل همیشه داشتند و نه تنها ما بلکه با همه موسسات نهایت همکاری را همیشه داشته‌اند و این نشان می‌دهد ارشاد وظیفه نظارتی خودش را به بهترین شکل انجام داده که از آن‌ها تشکر می‌کنیم.
وی گفت: اما برای مکان اجرا ما باید همیشه از اماکن هم مجوز بگیریم و برداشت‌مان این بود که با توجه به اینکه کمتر از یک ماه پیش و فکر کنم نوروز بود که کنسرت "سالار عقیلی" در "باغ شاهزاده ماهان" و "ارگ بم" برگزار شد مشکلی برای اجرای کنسرت در فضای باز نیست.
تاج الدینی توضیح داد: منتها اماکن اول پاسخ ندادند و بعد از چند روز و یک هفته مانده به اجرای ما گفتند نه؛ پس از آن با ارشاد صحبت کردیم و قرار بود گفتگو کنیم و مساله حل شود، چون در فضای باز در این مدت در کرمان کنسرت داشتیم، اما اماکن در نهایت گفت ما آیین نامه‌ای داریم که طبق آن مجوز کنسرت در فضای باز نمی‌دهیم و فقط در سالنی که سقف داشته باشد و سر پوشیده باشد مجوزداده می‌شود.
وی اظهار کرد: این در حالی بود که ما بیشتر کار‌های کنسرت را انجام داده بودیم هزینه هتل، بلیط و پیش پرداخت گروه پرداخت شده بود و کنسرت بایستی اتفاق می‌افتاد و برای همین ما هیچ راه دیگری نداشتیم جز اینکه به سالن برویم. پس از این تصمیم که به سالن برویم بازخورد خوبی دریافت نکردیم و کسانی که به موسسه مشاوره می‌دادند راضی نبودند و اعلام کردندخودشان به این کنسرت نمی‌آیند، ولی ما مجبور بودیم، برای همین با گروه هم صحبت کردیم، گفتند چاره‌ای نیست؛ قرار شد کنسرت را به سالن ببریم و اعلام کردیم کنسرت در سالن فجر برگزار می‌شود.
وی در ادامه گفت: به محض این اعلام واکنش‌های منفی شروع شد؛ آن زمان که اعلام کردیم کنسرت شهرام ناظری درکرمان بزودی ... پیام‌های زیادی داشتیم که چه زمانی و چگونه بلیط رزرو کنیم و چند سانس است و به شدت پیگیر بودند و استقبال خوبی شد؛ اما به محض اعلام سالن فجر واکنش‌های منفی شروع شد که شما شان موسیقی اصیل را با این اجرا پایین می‌آورید و موسسه داشت متهم می‌شد؛ و حق هم داشتند، چون سالن ورزشی مناسب این اجرا‌ها نیست.
مدیر موسسه ساز و آواز کویر تصریح کرد: به هرحال ما با اینکه یک سری هزینه انجام داده بودیم که برگشت پذیر نبود سبک سنگین کردیم و گفتیم ما باید برای مخاطب ارزش قایل باشیم و به عنوان کسی که می‌خواهیم سهمی در کار فرهنگی داشته باشیم یک جا تصمیم قاطع بگیریم و بپذیریم که اجرای شهرام ناظری در سالن فجر نباشد بهتر است از اینکه مخاطبین از ما ناراضی باشند با اینکه لغو کنسرت تصمیم سختی بود، ولی انجام دادیم وکنسرت را فدای رضایت مخاطبان کردیم؛ با آقای ناظری مطرح کردیم که ایشان هم پذیرفتند و بخشی از دغدغه ما مرتفع شد.
تاج الدینی با انتقاد از سیاست دو گانه‌ای که برای مجوز دادن به کنسرت‌ها در کرمان وجود دارد افزود: یک جایی باید این سیاست رها شود، چطور ممکن است افراد دیگری که نمونه آن را هم می‌توان مثال زد در مکان‌های دیگری که فضای باز هستند بتوانند با ۵ تا ۱۵ هزار نفر کنسرت برگزار کنند، اما این بار ممکن نشود؟
وی با اشاره به نبود سالن مناسب درکرمان افزود: چرا کرمان هنوز یک سالن مناسب برای اجرای کنسرت بعد از این همه سال ندارد؟ نه یک سالن مناسب حتی یک سالن نزدیک به استاندارد هم ندارد؛ این یک بحث است که امیدواریم با سالنی که ارشاد در حال ساخت دارد این مشکل حل شود؛ دیگر اینکه حالا که سالن نداریم یا باید کنسرت‌های موسیقی اصیل اصلا برگزار نشود یا باید برود در سالن ورزشی و یا اینکه بالاخره ما از این ظرفیت‌هایی که داریم استفاده کنیم، ما امکان تاریخی زیبای زیادی داریم از جمله باغ فتح آباد که برای هزار نفر جای مناسبی برای کنسرت است باغ‌های شخصی تاریخی هم داخل شهر کرمان وجود دارد که مناسب است. اگر مجوز دهند ما مجموعه‌ای را راضی می‌کنیم و تلاش می‌کنیم که همه بیایند پای کار تا اجرای با کیفیتی باشد و تصویری که از کرمان منتشر می‌شود قابل قبول باشد.
وی عنوان کرد: ما تجربه اجرای کنسرت در فضای باز را داشتیم و کنسرت ارکستر ملی بدون کوچکترین مشکلی برگزار شد تجربه چند دوره جشنواره نواحی را داشتیم، ولی نمی‌دانم چرا مجوز ندادند در حالی که الان در دوران کرونا همه را تشویق می‌کنند هر برنامه‌ای که می‌توانید در فضای باز برگزار کنید.
تاج الدینی در پایان گفت: با این حال ما همچنان در حال رایزنی هستیم و امیدواریم اماکن کمک کند که این اجرا‌ها در این سطح برگزار شود و از بنا‌های زیبایی که در کرمان داریم استفاده کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)