کد خبر: ۴۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
مروری بر خبرهای سیاسی مهم کشور
گفتارنو مهم‌ترین خبرهای سیاسی کشور و استان کرمان را به صورت خلاصه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

گفتارنو مهم‌ترین خبرهای سیاسی کشور و استان کرمان را به صورت خلاصه در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.


طرح تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار مجلس
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: موضوع اصلی که اکنون وجود دارد و من در جلسه مشترک دولت و مجلس هم به آن اشاره کردم این است که متاسفانه ما هماهنگی لازم را در دولت نمی‌بینیم. یعنی اگر یک تیم واحد اقتصادی منسجم داشتیم وضعیت ما در بحث معیشت اینطور نبود، ایراد این است و به آقای رئیس جمهور هم گفتیم که درصدد برطرف کردن این باشید.
ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  در رابطه با «طرح مجدد تشکیل وزارت بازرگانی و اینکه دولت گذشته اصرار زیادی به این مساله و تشکیل وزارت بازرگانی داشت اما موفق نشد، چطور اکنون مجددا این بحث مطرح شده است؟»، گفت: طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس قبلی رأی آورد، کمیسیون مصوب کرده به صحن فرستاد در صحن هم رأی آورد و با ایراد شورای نگهبان به مجلس بازگشت. دولت قبل درخواست داشت که ما این را ادامه بدهیم اما همزمان شد با اواخر دولت، یعنی زمانی که ما میخواستیم این را شروع کنیم نزدیک ۹ یا ۱۰ ماه تا پایان دولت زمان باقی مانده بود که ما دیدیم که تا این بحث‌ها جمع‌بندی شود و کار انجام شود، ۳-۴ ماه باقی می‌ماند که عملا نتیجه‌ای که دنبال آن بودیم، اتخاد نمی‌شد.

رئیسی می‌گفت گرانی پیش نمی‌آید چون ما برنامه داریم
یک نماینده مجلس دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که امروز بیش از ۸ ماه از عمر دولت سیزدهم سپری شده است و شاهد انتقاداتی از سوی جریان اصولگرایی که در ایام انتخابات از رئیسی حمایت کرده‌اند هستیم، اگر شرایط به همین منوال بماند آیا امکان دارد این جریان حمایت خودش را از وی برگرداند و شخص دیگری را برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی معرفی کند، گفت: آقای رئیس جمهور در زمان تبلغات انتخاباتی که بحث می‌کرد، می‌گفت که گرانی پیش نخواهد آمد چراکه ما بررسی می‌کنیم و برنامه داریم.
محمدرضا بادامچی ادامه داد: امروز ۸ ماه از دولت سپری شده است و چیزهای معمولی مانند یک پراید از ۱۲۸ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است! بسیاری از کالاهای دیگر را می‌توان اسم برد که افزایش قیمت پیدا کرده ‌اند.
این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان این که قبل از انتخابات حرف‌هایی زده شد اما امروز بعد از گذشت ۸ ماه شاهد نابسامانی‌ها به ویژه در مسائل اقتصادی هستیم، عنوان کرد: معتقدم یک سر این نابسامانی‌هایی که امروز در کشور وجود دارد، به تفاهم با دولت‌های همسایه و کشورهای صنعتی بازمی‌گردد نه این‌که بگوییم همه زندگی ما بسته به کشورهای بیرونی است خیر، اما هنگامی که ما نمی‌توانیم کالایی که در داخل تولید می‌شود را به کشورهای همسایه صادر کنیم و پول به موقع دستمان برسد، این خودش تبعات منفی دارد.
وی یادآور شد: وعده‌هایی در مورد مذاکرات داده می‌شود که هر دفعه یک امیدی در دل ملت به وجود می‌آورد اما بعدها موضوع فرسایشی می‌شود که تبعات بدی دارد. قبل از انتخابات همه تاکید می‌کردند ارتباط خوب با همسایه‌ها و دنیا دارند امروز مشاهده می‌کنیم بعداز ۸ ماه هنوز موضوع برجام را که در دولت قبلی به تفاهم رسیده بود هنوز نتوانسته‌اند به اتمام برسانند.

اعتراض خانواده «حمید نوری» به روند رسیدگی به پرونده در سوئد
همسر و دختر حمید نوری در گفت‌وگویی به روند رسیدگی به این پرونده در کشور سوئد،‌ اعتراض کردند.
دختر حمید نوری در گفت‌وگویی به پرس تی‌وی گفت: «پدر من در بدترین شرایط دستگیر شده و با دعوت یک خانواده به سوئد رفته است و تصور هم نمی‌کرد او را با این شرایط دستگیر کنند. ایشان وقتی داشتند از هواپیما خارج می‌شدند به بدترین شکل ممکن توسط چند پلیس قوی هیکل جلوی تعدادی ایرانی و خارجی دستگیر شدند. آبروی ایشان را بردند و ایشان را تحقیر کردند. وقتی ایشان را دستگیر کردند این کار یک فشار روحی و روانی بوده است. »
بر اساس این گزارش و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حمید نوری کارمند بازنشسته قوه قضائیه هنگام ورود به شهر استکهلم برای رسیدگی به مشکل خانوادگی دختر خوانده‌اش، در فرودگاه توسط پلیس سوئد بازداشت شد. اتهام حمید نوری بر اساس ادعاهای واهی تعدادی از اعضای منافقین این است که در مقطعی از زمان زندانبان آن‌ها بوده است.
تاکنون حدود ۹۰ جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده حمید نوری برگزار شده و در نهایت هفته گذشته دادستان سوئد برای حمید نوری درخواست مجازات حبس ابد کرده است.

باید خواسته‌های واقعی مردم در برنامه اصلی اصلاح‌طلبان قرار بگیرد
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح طلبان باید ابتدا برنامه‌ها و سیاست‌های خود را مشخص کنند بعد کاندیداهایی که می‌توانند این برنامه‌ها را طرح کرده و از آن دفاع کنند را معرفی کنند.
حسین انصاری‌راد فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که با توجه به زمان باقی مانده تا انتخابات مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین برنامه‌ای که اصلاح‌طلبان باید به آن توجه کنند تا بتوانند بار دیگر در انتخابات پیروز باشند چیست، گفت: مردم بعد از آقای روحانی که به آن‌ها وعده داده بود و اصلاح‌طلبان که از آقای روحانی به عنوان حلقه وصلی برای اهداف اصلاح‌طلبانه خود استفاده کرده بودند، دچار یاس و ناامیدی شدند. چون آقای روحانی به وعده‌هایی که داد جامه عمل نپوشاند و اصلاح‌طلبان حساب خود را با آقای روحانی تسویه نکرده و از او با قاطعیت برای تحقق وعده‌ها درخواست نکردند و به همین دلیل آقای روحانی از انجام وعده‌ها شانه خالی کرد و از بیان معاذیر و موانع آن‌ها برای ملت خودداری کرد. حالا می‌بینیم بعد از انتخابات مجلس، وضعیت مجلس چگونه و رئیس مجلس آن در چه شرایطی قرار دارد.

لاریجانی: معنای شعار خالص سازی محروم کردن جامعه از اندیشه و توانمندی گسترده مردم است
رئیس سابق مجلس بر ضرورت پرهیز از نگاه حذفی به رقیبان وپایبندی به تکثر تاکید کرد.
علی لاریجانی رئیس سابق مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت :
- شعار #خالص سازی در حکومت، به معنای محروم کردن جامعه از اندیشه ها و توانمندی های گسترده ی مردم است. - تمدن نوین اسلامی با محرومیت از آزادی شکل نمی گیرد.

قالیباف به «جعل متن نامه میثاق با رهبری نمایندگان ، به نفع خود» متهم شد
نوباوه ضمن متهم کردن قالیباف به جعل نامه میثاق با رهبری نمایندگان، خواستار «انتخابی جدید در هیئت رئیسه» و «خونی تازه» در مجلس شد.
بیژن نوباوه نماینده تهران در مجلس نوشت:
مجلس به کجا می‌رود! وقتی رئیس دستگاه قانونگذاری برای بازگشت حیثیت مخدوش خود متن نامه میثاق با رهبری از سوی نمایندگان را به نفع خود جعل می‌کند.
ترس ازکجاست؟ اعاده حیثیت و یا انتخابی جدید در هیئت رئیسه؟ مجلس را خونی تازه باید.

بانیان وضع موجود همان‌هایی هستند که اجازه نمی‌دهند مسائل حل‌وفصل شود
علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تاکید بر «بانیان وضع موجود» را نوعی آدرس غلط دادن دانست و  گفت: در این اوضاع عجیب و غریب کشور شاهد طرح صحبت‌های عجیب و غریبی هم هستیم و همین تطبیق مسائل با هم و رسیدن به یک جواب درست را دشوار کرده است.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی  در پاسخ به اینکه هدف از تمرکز رییس‌جمهور و دولت بر صحبت از بانیان وضع موجود به جای تلاش برای حل مسائل اصلی کشور، چیست؟ گفت: به نظر می‌رسد اولین انگیزه‌ از دادن این آدرس‌ها و صحبت از مافیا و دست‌های پشت پرده و بانیان وضع موجود، ناتوانی در حل مشکلات کشور است. اینها قبلا بیرون از گود بوده و شعار و وعده می‌دادند اما حالا که وارد گود شده‌اند با مشکل مواجه شده و می‌بینند که کار ساده نیست. انگیزه دیگر آنها هم این است که به هرحال باید پاسخی برای مردم داشته باشند. قطعا نمی‌توانند بگویند که ما اشتباه می‌کردیم و حالا که در قدرت هستیم می‌بینیم کار سختی باید انجام شود لذا دست به فرافکنی زده و آدرس غلط می‌دهند. ممکن است در این بین به فکر پاکسازی‌هایی هم در دستگاه‌ها باشند اگرچه که دیگر کسی برای جابه‌جایی نمانده و از سطح بخشداری به بالا را هم عوض کرده‌اند!

انتخابات شوراها از ریاست جمهوری جدا می‌شود
نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: در شورای عالی استان‌ها به دنبال این هستیم که با تایید نمایندگان شورای عالی، انتخابات شوراها در فضای انتخابات ریاست جمهوری صورت نگیرد.
پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اینکه شوراها در ادوار مختلف برخلاف آنچه که در زبان گفته می‌شود نهادی غیرسیاسی است، اما در عمل انتصابات و اقدامات در آن به صورت سیاسی انجام می‌شود، اظهار کرد: به نظرم اشکالی به وجود آمده است و آن برگزاری همزمان دو انتخابات است که در آن سیاسی‌ترین انتخابات کشور با کارشناسی‌ترین انتخابات کشور که انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستند با همدیگر برگزار می‌شوند.
او ادامه داد: حتما بزرگترین انتخابات سیاسی کشور، انتخابات ریاست جمهوری است و روی انتخابات شورا سایه می‌اندازد و آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل شورای سیاسی می‌تواند در شرایط سیاسی رای بیاورد و ما معتقد هستیم که این یک بلیه‌ای برای شورا است و همزمانی برگزاری این دو انتخابات به صلاح نیست.

وزیر جهاد کشاورزی برای توضیح درباره گرانی ماکارونی به مجلس می‌رود
ذبیح الله اعظمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از دعوت از وزیر جهاد کشاورزی به مجلس شورای اسلامی برای نابه سامانی بازار آرد و ماکارونی خبر داد.
نماینده جیرفت و عنبرآباد گفت: هفته آینده آقای ساداتی نژاد را به کمیسیون کشاورزی دعوت کرده ایم تا درباره گرانی و کمبود آرد و ماکارونی به این کمیسیون و اعضای آن توضیحاتی ارائه کند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: احتمالا وزیر جهاد کشاورزی یکشنبه یا سه شنبه به مجلس بیاید زیرا هنوز زمان دقیقی برای آن مشخص نشده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)