کد خبر: ۴۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
وزیر جهاد کشاورزی:
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:‌ یارانه نان و دارو حذف نخواهد شد و مردم دغدغه از این جهت نداشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد:‌ یارانه نان و دارو حذف نخواهد شد و مردم دغدغه از این جهت نداشته باشند.

به گزارش ایلنا، سید جواد ساداتی‌نژاد در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ گفت: کمبود مواد غذایی به دلیل خشکسالی در دنیا شایع شده و تنها مربوط به کشور ما نیست، در دنیا با افزایش قیمت محصولات کشاورزی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بخشی از جریان افزایش قیمت‌ها هم به جنگ و بحران اوکراین بازمی‌گردد که باعث ایجاد چالش در حمل و نقل غلات در دنیا شده و قیمت‌ها از ۳۵ تا ۸۰ درصد افزایش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با توجه به الزام قانون حذف ارز ترجیحی در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، دولت ملزم است درخصوص حذف این ارز اقدام کند، اظهار داشت: ارز ترجیحی به اهداف خود نرسیده است، این ارز عادلانه توزیع نشده و موجب بیماری اقتصاد ایران شده است، همچنین بهره‌وری را در عرصه دام و طیور کشور به ورطه نابودی کشانده است.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه صنعت دام و طیور از وجود ارز ترجیحی رنج می‌برد و حذف آن درخواست تولیدکنندگان این صنعت است، تصریح کرد: ارز ترجیحی موجب رانت و فساد گسترده در حوزه تامین نهاده‌های وارداتی شده و سرعت قاچاق با ایجاد فاصله قیمتی افزایش یافته است، بنابراین اقلامی که باید در سفره مردم ایران باشد، به سفره مردم کشورهای دیگر وارد شده است.

وی ادامه داد: متخصصان و نخبگان اقتصادی کشور هم به حذف ارز ترجیحی اذعان دارند و این امر یک اصلاح بزرگ اقتصادی خواهد بود، دولت سیزدهم این کار را انجام خواهد داد و برای آن برنامه‌ریزی کرده و آن را یک اصلاح، به نفع مردم و اقتصاد کشور می‌داند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در این طرح مردم اطمینان داشته باشند که دولت پیش از حذف ارز ترجیحی قدرت خرید مردم را تقویت خواهد کرد و جبرانی آن را به حساب خانوارها واریز می‌کند، خاطرنشان کرد: دو ماه پیش از اجرای این طرح، واریز جبرانی و ترمیم قدرت خرید مردم بر اساس دهک‌ها انجام خواهد شد و پس از آن تغییر نرخ ارز اجرا می‌شود.

ساداتی‌نژاد افزود: اهداف کاملا مشخص است و اهتمام ویژه بین دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد، امیدواریم با کمک مردم بتوانیم شرایط خوبی را ایجاد کنیم و این یک ضرورت برای اقتصاد ایران است.

وی با اشاره به اینکه یارانه نان و دارو حذف نخواهد شد و مردم دغدغه از این جهت نداشته باشند، ابراز داشت: نان صنعتی با همین قیمت ادامه مسیر خواهد داد، یارانه آرد صنف و صنعت در جریان حذف ارز و هدفمندی یارانه‌ها به حساب خانوارها واریز خواهد شد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، برای ادامه آزادسازی سایر کالاها، تمهیدات لازم برای سرمایه در گردش تولیدکنندگان اجرا شده است تا به راحتی تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، همچنین برای نهاده تولیدکنندگان روستایی و عشایری هم تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

ساداتی‌نژاد در رابطه با تخصیص کالابرگ به مردم بیان کرد: بر اساس قانون ما به سمت کالابرگ هم حرکت خواهیم کرد اما از آن جایی که بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی که ابلاغ شده و قانون بودجه، زیرساخت‌های ایجاد کالابرگ الکترونیکی زمان‌بر است، بنابراین این کار با واریز یارانه به حساب مردم انجام خواهد شد و هر زمان که زیرساخت آماده شود به کالابرگ الکترونیکی تغییر روش خواهد داد.

وی اضافه کرد: یارانه حذف نمی‌شود و تنها هدفمند شده و از یارانه کالا به سمت مصرف‌کننده نهایی تغییر مسیر می‌دهد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)