کد خبر: ۴۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
ارسال به دوستان
ذخیره
ائمه جمعه کرمان، سیرجان و رفسنجان در خصوص اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها چه گفتند؟
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به تلاش دولت برای توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: باید مراقب باشیم تا فریب فضای مجازی را نخوریم و مسئولان نیز باید برای مردم شرایط و وضعیت کشور و کار‌هایی که انجام شده را توضیح دهند، تا امید‌ها تضعیف نشود.

مردم باید مراقب باشند که فریب تبلیغات سوء را نخورند/ مردم از این موضوع که یارانه به جیب خودشان می‌رود خوشحال هستند/ تدبیر دولت در ساماندهی و اصلاح نظام عادلانه سازی یارانه ها ستودنی است

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به تلاش دولت برای توزیع عادلانه یارانه‌ها گفت: باید مراقب باشیم تا فریب فضای مجازی را نخوریم و مسئولان نیز باید برای مردم شرایط و وضعیت کشور و کار‌هایی که انجام شده را توضیح دهند، تا امید‌ها تضعیف نشود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی توکلی در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در مصلای امام علی (ع) افزود: کار‌هایی که مسئولان انجام می‌دهند زود یا دیر نتیجه می‌دهد، اگر چه ابتدای کار به نظر ایرادات و اشکالاتی وجود دارد، اما یکی از پرستاران درمان این اقتصاد، خود مردم هستند.
وی ادامه داد: باید بپذیریم همه در این حرکت بزرگ نقش داشته باشیم و کسی که حرص می‌زند و کالا‌ها را به اندازه چند ماه ذخیره می‌کند، نمی‌خواهد به اقتصاد کشور کمک کند، این فرد حق دیگران را ضایع می‌کند، زیرا همه چیز در کشور وجود دارد و قحطی نیامده و نخواهد آمد.
خطیب جمعه کرمان افزود: باید بپذیریم به بحث اقتصاد مقاومتی که شاه‌بیت ادبیات اقتصادی و امنیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی طی این چند سال بود بی‌توجهی شده است.
وی تاکید کرد: مسئولان به این درایت و دوراندیشی، ولی فقیه بی‌اعتنایی کردند و آن راه را نرفتند بلکه به سمت و سویی رفتند که آسیب پذیری ما بیشتر شد و اگر برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها طی سال‌های اخیر در این مسیر قرار می‌گرفت، کشور ما امروز اینقدر آسیب‌پذیر نبود.
حجت الاسلام توکلی ادامه داد: از طرف دیگر در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری‌ها به بخش خصوصی در سال‌های اخیر بر خلاف اقتصاد مقاومتی انجام شد و از این واگذاری‌ها هیچ‌چیز دست مردم را نگرفت بلکه فاصله طبقاتی نیز بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه کسی منکر مشکلات اقتصادی کشور نیست تصریح کرد: اقتصاد کشور نیاز به یک جراحی بزرگ داشت، اما دولت‌های گذشته معمولا در چهار سال اول به دلیل نارضایتی مردم انجام نمی‌دادند، اما دولت فعلی از ابتدای کار بنا را بر این جراحی گذاشت که سخت و بزرگ است و درد و عفونت دارد و طرفدار می‌خواهد.
خطیب جمعه کرمان اظهار داشت: مردم ما مناعت طبع دارند و برخلاف برخی کشور‌ها با اینکه اعتراض و انتقاد دارند، اما عمل خلاف انضباط اجتماعی صورت نگرفته که قابل تقدیر است و باید به نحوی مشکلات مردم حل شود.
وی با تاکید بر مطالبه گری مردم گفت: امروز در فضای مجازی معاندین این فضا را آلوده کرده‌اند و رسانه‌های دشمن درصدد تخریب مسئولان نظام و فضای جامعه هستند و مردم ما باید مراقب باشند که فریب این تبلیغات سوء را نخورده و هر چیزی را که در فضای مجازی می‌بینند، باور نکنند و این مطالبه‌گری از مسئولان باید محترمانه باشد.
حجت الاسلام توکلی اظهار داشت: استاندار کرمان در سطوح مختلف وضعیت مدیران را مشخص و تاخیر چند ماهه را جبران کند و و مدیران انقلابی، مردمی، متدین، و جهادی که دلشان برای مردم بسوزد انتخاب شوند و مشکلات مردم را بخصوص در بخش صنعت و کشاورزی حل کنند.

مردم باید مراقب باشند که فریب تبلیغات سوء را نخورند/ مردم از این موضوع که یارانه به جیب خودشان می‌رود خوشحال هستند/ تدبیر دولت در ساماندهی و اصلاح نظام عادلانه سازی یارانه ها ستودنی است

امام جمعه سیرجان: مردم از این موضوع که یارانه به جیب خودشان می‌رود خوشحال هستند 
امام جمعه سیرجان گفت: حذف یارانه چهار هزار و ۲۰۰ تومانی جراحی اقتصادی کشور است که توزیع عادلانه آن در راستای منافع کشور و مردم خواهد بود و نباید بگذاریم سودجویان از اجرای این طرح سوء استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سیرجان به اجرای طرح یارانه‌ها پرداخت و افزود: نباید بگذاریم سودجویان از اجرای این طرح سوء استفاده کنند.
وی اظهار داشت: دولت آیت الله رییسی در ابتدا با ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه و هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی از دولت قبل کارش را آغاز کرد و جولان کرونا هم با آمار تلفات روزانه تا ۶۰۰ نفر مشکلات را مضاعف کرده بود.
امام جمعه سیرجان ادامه داد: لذا دولت با تدبیر و آگاهی کامل مجموعه از این مشکلات عبور کرد و امروز هم جراحی اقتصاد بیمار کشور یک ضرورت بود که باید با همکاری مردم به خوبی اجرا شود.
وی عنوان کرد: مردم از این موضوع خوشحال هستند که از این پس یارانه به جیب خودشان می‌رود، مشکلات شان رفع می‌شود و می‌دانیم که همه دولت‌های قبل خواهان اجرای این طرح بودند، اما به دلایل مختلف موفق به اجرا نشدند.
خطیب جمعه سیرجان گفت: مردم تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمنان قرار نگیرند و تشکیل صف برای دریافت هیچ کالایی نداشته باشند، چون قرار نیست کالایی به غیر از کالا‌هایی که در طرح یارانه جدید قرار گرفته اند افزایش قیمت آن هم براساس نرخ مصوب داشته باشند.
وی ادامه داد: چنانچه کالا‌های دیگری به صورت خودسرانه افزایش نرخ داشت اطلاع رسانی و گزارش دهند که دادستان محترم و قوه قضائیه رسیدگی کنند و عاملان این گرانی مجازات خواهند شد.
امام جمعه سیرجان به نقش مهم رسانه‌ها پرداخت و گفت: اگر رسانه‌های معاند در اجرای هر طرحی که به نفع مردم و کشور باشد اصل نظام را هدف قرارمی دهند و با بد جلوه دادن طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز امروز هم به دنبال ایجاد تشویش هستند نقش رسانه‌ها در کشور باید آگاه سازی مردم و اقناع آن‌ها برای اهمیت این طرح بی بدیل قرارگیرد و دولت را کمک کنند.
حجت الاسلام حسینی به رزمایش دفاعی و امنیتی الی بیت المقدس ۱۲ که هم اکنون در شهرستان سیرجان در حال برگزاری است پرداخت و گفت: در این رزمایش به دشمنان نظام اسلامی یاد آوری می‌کنیم که مردم و بسیجیان همیشه در صحنه هستند تا مقابل توطئه‌ها و دشمنی مستکبران آماده جانفشانی و ایستادگی بوده و خواهیم بود.
خطیب جمعه سیرجان به بیانات رهبری در دیدار کارگران و معلمان اشاره کرد و گفت: ایشان در دیدار با کارگران بر امنیت شغلی و تولید با کیفیت تاکید داشتند و فرمودند با ضربه خوردن تولید ملی، کار و اشتغال کارگر نیز ضربه می‌خورد و علت تأکید‌های مکرر بر تقویت تولید ملی همین مسئله است.
وی گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ای نیز در دیدار با معلمان فرمودند علمی که بتواند استعداد جوان و نوجوان را شکوفا کند؛ استعداد او را شناسایی کند، آن را در جهت استعداد خودش رشد بدهد علم مفید و نافع است که موجب پیشرفت و تعالی کشورمی شود و دانش‌های بی فایده محفوظات ناکارآمد ضرورتی نخواهد داشت که ما هم امیدواریم مسئولان مربوطه توجه و تلاش کنند بتوانیم در مسیر پیشرفت جامعه اسلامی و کشور عزیزمان گام‌های بلندی برداشته شود.
حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: روح مطالعه، احساس تحقیق و مطالعه در جوانا می‌تواند نهادینه شود و به عنوان یک مهارت به او منتقل شود و همانطور که معظم له اعلام کردند فعّالیّت‌های جهادی سازنده می‌تواند با آسیب‌های اجتماعی مبارزه کنند وقتی که این انگیزه دردانش آموزان و جوانان وجود داشته باشد.

مردم باید مراقب باشند که فریب تبلیغات سوء را نخورند/ مردم از این موضوع که یارانه به جیب خودشان می‌رود خوشحال هستند/ تدبیر دولت در ساماندهی و اصلاح نظام عادلانه سازی یارانه ها ستودنی است

امام جمعه رفسنجان: تدبیر دولت در ساماندهی و اصلاح نظام عادلانه سازی یارانه ها ستودنی است
امام جمعه رفسنجان گفت: تدبیر دولت برای ساماندهی و اصلاح نظام عادلانه سازی یارانه ها برای جلوگیری از ایجاد رانت و فساد و توزیع عادلانه ارزاق مردم قابل ستایش و ستودنی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه رفسنجان افزود: کارهای بزرگ نیاز به مردان بزرگ دارد؛ اصلاح یارانه ها چندین سال است که مطرح می شود امّا هیچکدام از دولت ها زیر بار اجرای آن نرفتند؛ اما دولت سیزدهم با اقدامی شایسته این اقدام را پذیرفت.
وی اظهار داشت: همان طوری که در جریان مقاومت در غرب قاره آسیا شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی غائله جنگ بین المللی داعش علیه مردم سوریه، لبنان و عراق را ختم به خیر کرد؛ دولت فعلی ایران هم برای اصلاح و ساماندهی یارانه‌ها پا به میدان گذاشت تا همگان به طور یکسان و عادلانه از معیشت مناسب برخوردار باشند.
حجت الاسلام عسکری افزود: یکی از الزامات تصمیم دولت در اجرای ساماندهی عادلانه سازی طرح یارانه‌ها از طرف مجلس و قانونگذاران بود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته هشت میلیارد دلار ارز ترجیحی به هدفمندی یارانه ها اختصاص یافت گفت: امسال دولت این رقم را به ۹ میلیارد دلار افزایش داد امّا خواستند این ارزها به زندگی مردم وارد شود نه اینکه به جیب فاسدان و رانت خواران برود.
امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد اقلام غذایی، گندم و دانه های روغنی که در اوکراین و روسیه تولید می شد با جنگ بین این دو کشور افت کرده و لذا دولت ۶۰ درصد بر قیمت خرید گندم اضافه کرد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۵۰ هزار تن گندم از کشور توسط قاچاقچیان و کسانی که دنبال سودهای کلان هستند به خارج ارسال شد گفت: برای اینکه نان و آرد با ارزهای دولتی وارد شود دولت باید ریشه‌ای عمل کند.
امام جمعه رفسنجان ادامه داد: سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۳۱ درصد از نظر وزنی ارزاق و خوراکی وارد ایران شد آیا مردم ایران مصرفشان ۳۱ درصد بالا رفت؟ خیر، پس این ارزاق و خوراکی‌ها توسط قاچاقچیان صادر شده لذا دولت بهترین کاری که انجام داد به وسیله متخصصان امر اقتصادی و کاندیداهای ریاست جمهوری به واکاوی مسئله پرداخت آن‌ها هم در این امر اتفاق نظر داشتند که یارانه دولت در اختیار مردم باشد و خودشان تصمیم بگیرند.
وی همچنین به مسافرت از پیش تعیین نشده بشار اسد و دیدارش با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهور اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار سخنان مفصل داشتند از جمله اینکه مقاومت و ایستادگی ملّت سوریه در جنگ بین المللی را به عنوان یک موضوعی یاد کرد که باعث سرافرازی سوریه شد.
امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه جنگ بین المللی داعش با سوریه که پشتیبانی نداشت اظهار داشت: لذا رهبری از یک معیار در پیروزی امّت ها سخن به میان آوردند و آن ایستادگی در برابر قدرت ها است که رمز پیروزی ملت ها در برابر دشمن محسوب می شود.

آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)