کد خبر: ۴۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
چهارمین شعبه شورای حل اختلاف زرتشتیان کشور در کرمان راه‌اندازی و احکام رییس و اعضای این شورا توسط رییس کل دادگستری استان کرمان به آنها واگذار شد.

چهارمین شعبه شورای حل اختلاف زرتشتیان کشور در کرمان راه‌اندازی و احکام رییس و اعضای این شورا توسط رییس کل دادگستری استان کرمان به آنها واگذار شد.

به گزارش گفتار نو به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، رییس کل سابق دادگستری استان کرمان در این آئین با اشاره اینکه همه ما در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی در کمال آسایش و آرامش، همزیستی بسیار خوبی داریم، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی ابعاد به موضوع اقلیت‌های مذهبی توجه ویژه‌ای داشته است.

یدالله موحد با اشاره به راه‌اندازی شعبه حل اختلاف ویژه زرتشتیان در کرمان، عنوان کرد: حل و فصل دعاوی و اختلافات خارج از سیستم قضایی بسیار ارزشمند است و اثرات مثبت فراوانی از جمله در زمینه کاهش مراجعات به دادگستری، کاهش هزینه‌ها برای اصحاب دعوا، سرعت در دادرسی‌ها و ... دارد.

وی خاطرنشان کرد: شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان در کرمان زمینه‌ای را فراهم می‌آورد که تصمیمات عادلانه‌تری موافق با آداب، رسوم فرهنگ و مسائل اختصاصی این قشر در مسیر حل و فصل اختلافات اتخاذ شود و این موضوع به عدالت نزدیک‌تر است.

موحد، همکاری معتمدان و متنفذین جامعه زرتشتیان با دستگاه قضایی و شورای حل اختلاف را مورد تقدیر قرار داد و تاکید کرد: راه‌اندازی شورای حل اختلاف زرتشتیان اقدامی گرانبها و ارزشمند است و صرف نظر از تعداد پرونده‌ها، پیام مثبتی برای جامعه دارد.

وی از همکاری معتمدین و متنفذین جامعه زرتشتی در شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان تقدیر کرد و ادامه داد: براساس آموزه‌های دینی ما، مسئولیت‌ها امانت هستند و انسان باید امانت‌دار خوبی باشد و از عهده امانتی که به او سپرده شده به خوبی برآید.

موحد تصریح کرد: امانت‌داری در شعبه ویژه حل اختلاف زرتشتیان در تحقق و اجرای عدالت، حسن رفتار با مراجعان و حل اختلافات بدون نیاز به مداخلات قضایی نمود می‌یابد.

نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی نیز از پیگیری‌ها و حمایت‌های رییس کل دادگستری استان و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان تقدیر کرد و گفت: یکی از شاخصه‌های عدالت، در حوزه حقوقی و قضایی است که از نیازهای انسان امروزی به شمار می‌رود و تشکیل شورای حل اختلاف زرتشتیان نیز در همین راستا انجام می‌شود.

اسفندیار اختیاری افزود: چهارمین شورای حل اختلاف ویژه زرتشتیان پس از استان‌های یزد، شیراز و تهران در کرمان به عنوان یکی از استان‌های مهم زرتشتی‌نشین راه‌اندازی شده است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در راستای استفاده از ظرفیت‌های مردمی از سال گذشته، انجمن زرتشتیان برای راه‌اندازی شوراهای حل اختلاف پیگیری کرده است، تاکید کرد: این شورا از 26 اردیبشهت ماه کار خود را در کرمان آغاز کرده و اقدامات اداری لازم نیز به منظور فعالیت هر چه بهتر این شورا انجام می‌شود.

مهدی تقی‌زاده افزود: دوره کارورزی نیز برای اعضای این شورا برگزار می‌شود.

در این آیین، احکام انتصاب رییس و اعضای شعبه ویژه شورای حل اختلاف زرتشتیان کرمان به آنها اهدا شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)