کد خبر: ۴۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
یک نشریه خطاب به استاندار کرمان: عدم توسعه‌یافتگی بر سیمای این استان مشهود است
نشریه روشنفکری نوشت: استان کرمان؛ یکی از استان‌ها و مناطق استثنایی این کرۀ خاکی است، بدون اغراق این اقلیم بی‌بدیل به اندازۀ چند کشور، توانمندی و پتانسیل در دل خود جای داده و به هر گوشۀ آن که بنگرید دریایی از نعمات خداوندی خودنمایی می‌کند.

همه سرمایه‌های انسانی استان را به مشورت بطلبید

نشریه روشنفکری نوشت: استان کرمان؛ یکی از استان‌ها و مناطق استثنایی این کرۀ خاکی است، بدون اغراق این اقلیم بی‌بدیل به اندازۀ چند کشور، توانمندی و پتانسیل در دل خود جای داده و به هر گوشۀ آن که بنگرید دریایی از نعمات خداوندی خودنمایی می‌کند، آری دیار کریمان علیرغم کویری بودن بخشی از خاکش؛ یک چهارم باغات کشور را داراست، بهشت معادن است، صنایع معدنی عظیم دارد، طلای سبزش بی‌نظیر است، جنوبش در پاییز و زمستان سفرۀ هموطنان را رنگین می‌کند، آثار تاریخی ثبت‌ شدۀ متعددی دارد، در تابستان وقتی که گندم بریانِ شهداد گرم‌ترین نقطۀ جهان است، خُنکای ارتفاعات رابر، ساردوئیه و جبالبارز، خلخال را به رقابت می‌طلبند. خرما، موقعیت خاص جغرافیایی و ترانزیتی، محصولات جالیزی، مرکبات، گیاهان دارویی، گلابِ ناب و صدها محصول و توانمندی دیگر تنها بخشی از دارایی‌های این استان است.

اما متأسفانه نظر به موارد مطروحه، پهناورترین استان کشور براساس آمار و به گفتۀ استاندار سابق کرمان علی زینی‌وند، از فقر غیرقابل تصوری رنج می‌برد و عدم توسعه‌یافتگی بر سیمای این استان مشهود است. اما اگر به درستی بنگریم چرا دیار خواجو و شاه نعمت‌الله با این حجم از مواهب خدادادی در داشتن خانوار‌های تحت پوشش کمیتۀ امداد و افراد زیر خط مطلق فقر، دارای رکورد است و چرا برخی جوانان این استان برای کار و زندگی به استان بی‌آب و علف یزد کوچ می‌کنند؟ که قطعاً جواب آن در عدم مدیریت صحیح منابع استان و وجود بیماری کُشندۀ سیاست‌زدگی در بین مدیران و شخصیت‌های تأثیرگذار استان نهفته است و هرگز این استان بزرگ و کلیدی به جایگاه واقعی خود نخواهد رسید مگر اینکه تمامی شخصیت‌های اثرگذارش، مجمع نمایندگانش و در رأس همه استاندارش به‌عنوان مدیر ارشد استان، تلاش کند که سیاست و تقابل جریانات فکری را فقط برای ایام انتخابات کنار بگذاریم و برای پیشرفت استان واژگان سخیفی همچون: منطقه‌گرایی، چپ و راست، بومی و غیربومی و... را حذف کرده و سرمایه‌های انسانی بزرگ این ابراستان همانند: مجید انصاری، سیدمحمود دعایی، محسن هاشمی، اسحاق جهانگیری، سیدحسین مرعشی، محمدرضا باهنر، محمدعلی کریمی و... را به گود کمک و مشورت طلبیده و حداقل در دهۀ پیشِ رو، به توسعه‌یافتگی حداقلی که شایستۀ مردم صبور و نجیب این استان است برسیم.
شایان ذکر است از اول انقلاب تاکنون ما هرگز شاهد چنین حاکمیت یکدستی در همۀ سه قوه، نهادهای انقلابی، نیروهای نظامی و انتظامی، صدا و سیما، تریبون‌ها و... نبودیم، پس نتیجه می‌گیریم هیچ بهانه‌ای برای وجود کارشکنان از سوی مدیریت ارشد استان پذیرفتنی نیست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)