کد خبر: ۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رند پل Rand Paul سناتور آمریکایی اتهامات قبلی را درمورد اینکه برخی سناتورهای آمریکایی از عربستان سعودی رشوده دریافت کرده اند تا موافقتنامه هسته ای ایران را با شکست بکشانند تایید کرده است.
رند پل Rand Paul سناتور آمریکایی اتهامات قبلی را درمورد اینکه برخی سناتورهای آمریکایی از عربستان سعودی رشوده دریافت کرده اند تا موافقتنامه هسته ای ایران را با شکست بکشانند تایید کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی « ای دبلیو دی نیوز awdnews » ، سناتور رند پل روز جمعه در مصاحبه با روزنامه کانادایی « نشنال پست » برخی مقامات بلندپایه در کنگره را به دریافت میلیون ها دلار از سفارت عربستان سعودی در آمریکا برای برهم زدن موافقتنامه هسته ای ایران و گروه پنج به اضافه یک ( پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به اضافه آلمان ) متهم کرده بود.

نشنال پست به نقل از رند پل نوشت بسیار تاسف بار است که سناتور باب منندز و برخی دیگر که من حتی نفرت دارم آنها را یک همکار بنامم به کشورشان خیانت کرده اند. آنها امنیت ملی ما را به خطر انداخته اند و جیب هایشان را با دلارهای نفتی عربستان سعودی پر کرده اند تا از موافقتنامه ای جلوگیری کنند که می تواند از به راه افتادن یک رقابت تسلیحاتی در منطقه ناآرام خاورمیانه جلوگیری کند.

رند پل تصریح کرد من مدارک بی چون و چرا فراوانی دارم که ادعاهایم را درمورد پرداخت رشوه به برخی سناتورهای آمریکایی توسط عربستان سعودی با هدف به شکست کشاندن موافقتنامه هسته ای ایران ثابت می کند. پدران ما میراثی را برای ما به جا گذاشته اند و آن شان و منزلت ،‌ درستکاری و وجدان و همچنین خودداری از تسلیم شدن در برابر پادشاهان مستبد است. اما متاسفانه سناتورهایی فاسد در هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات وجود دارند که بوالهوسانه به دنبال پول سعودی هستند و در نتیجه آن در حال همدستی در جنایات وحشتناکی هستند که رژیم سعودی در یمن انجام می دهد و منجر به کشته شدن هزاران غیر نظامی یمنی شده است.

وی گفت من می خواهم از سناتور منندز سوال کنم که برای مخالفت با موافقتنامه هسته ای ایران چه دلایلی دارد. آیا علت مخالفت او با این موافقتنامه ، یک میلیون دلار رشوه ای است که از دوستان سعودی خود دریافت کرده یا این مخالفت واقعا ناشی از حس میهن پرستی او است؟ من می خواهم از منندز سوال کنم که چه جایگزین های منطقی برای پایان دادن به بن بست کنونی و خصومت بیهوده با ایران وجود دارد که بیش از سه دهه است ادامه دارد؟ من اطمینان دارم که او هیچ پاسخی برای این سوال ها ندارد زیرا او بهتر از من می داند که فساد مالی در نظام سیاسی ما ریشه انداخته است.

رند پل افزود این اتهامات جدید صداقت و مشروعیت سنای آمریکا را برای تایید موافقتنامه هسته ای امضا شده با ایران زیر سوال می برد.

ولید حزبون استاد علوم سیاسی از دانشگاه آمریکایی بیروت معتقد است هرگونه تلاش برای جلوگیری از اجرای موافقتنامه هسته ای ایران به احتمال زیاد با شکست روبرو خواهد شد.

وی افزود جامعه بین المللی پیشتر از موافقتنامه هسته ای ایران استقبال کرده است و نشانه ها از احیای روابط اقتصادی و سیاسی با ایران در هر جایی به چشم می خورد. علاوه بر این شرکای اروپایی واشنگتن طی چند هفته اخیر در تلاش برای ورود به بازار پر منفعت ایران بوده اند. از سوی دیگر روس ها و چینی ها نیز در حال تقویت روابط اقتصادی با ایران هستند بدون اینکه بخواهند منتظر تایید یا رد موافقتنامه هسته ای ایران در کنگره آمریکا باشند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)