کد خبر: ۴۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
اطلاعیه حزب کارگزاران سازندگی ایران به مناسبت سی‌سومین سالگرد ارتحال امام خمینی
امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، مرجع عالی‌قدر و رهبر موفقی بود که با بسیج ملت ایران توانست انقلاب اسلامی را به ثمر رسانده و نظام جمهوری اسلامی مستقر کند. امروز در چهل‌وچهارمین پیروزی نهضت بزرگ مردم ایران و در طلیعه سی‌وسومین سال رحلت آن بزرگمرد، در حالی به احترام او ایستاده و در تدارک بزرگداشت یاد و نام امام هستیم که این زمان بیش از هر قطعه‌ای از تاریخ پرتلاطم کشور، جامعه به وجود معنوی و مبانی اندیشه راهگشای او در استقرار جمهوریت و اسلامیت نیازمند است، و اگر امروز او در میان مردم نیست راه و رسم و سیره ارجمند او می‌تواند بر تمامی مشکلات، ما را هادی و راهبر باشد و ملت را از گردنه‌های خطیر زمانه به سلامت عبور دهد.

حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی اطلاعیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد:

امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی، مرجع عالی‌قدر و رهبر موفقی بود که با بسیج ملت ایران توانست انقلاب اسلامی را به ثمر رسانده و نظام جمهوری اسلامی مستقر کند.
امروز در چهل‌وچهارمین پیروزی نهضت بزرگ مردم ایران و در طلیعه سی‌وسومین سال رحلت آن بزرگمرد، در حالی به احترام او ایستاده و در تدارک بزرگداشت یاد و نام امام هستیم که این زمان بیش از هر قطعه‌ای از تاریخ پرتلاطم کشور، جامعه به وجود معنوی و مبانی اندیشه راهگشای او در استقرار جمهوریت و اسلامیت نیازمند است، و اگر امروز او در میان مردم نیست راه و رسم و سیره ارجمند او می‌تواند بر تمامی مشکلات، ما را هادی و راهبر باشد و ملت را از گردنه‌های خطیر زمانه به سلامت عبور دهد.
باور ما این است که اگر امروزه جامعه ایرانی با گرفتاری‌های عدیده‌ای هم در سطح منازعات جهانی و هم در عرصه مناسبات سیاست داخلی دست و پنجه نرم می‌کند، ناشی از فاصله گرفتن از مبانی و اصول و باوری است که امام راحل در آغاز تأسیس نظام آن را پایه گذارد و با تاکید مکرر بر این اصل مترقی که «میزان رای ملت» است، صحه گذاشت و مسئولان و کارگزاران نظام را هشدار و بیدارباش داد که اگر از خواست ملت و مطالبات به حق آنان فاصله بگیرند و با بهانه و ادعای اینکه مصلحت مردم را بهتر از خود آنان تشخیص می‌دهند، از انتظارات و پاسخگویی درست به جامعه طفره بروند، بی‌تردید در مسیر دیکتاتوری قدم برداشته‌اند‌.
حزب کارگزاران سازندگی ایران که سالیانی است بایدهای منظومه سیاسی و خدمت‌گزاری خویش را بر اساس نظریه جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه بیش و نه یک کلمه کم بنیان‌گذاری کرده است، بر این باور اصرار می‌ورزد که ظرفیت فکری و اندیشه سیاسی امام تنها متعلق به عصر ده ساله راهبری او نبود، بلکه ذخیره ماندگار و پرتوانی است که نه‌تنها برای امروز بلکه برای سالیانی متمادی می‌تواند افق پیش روی رهبران جامعه را به سوی نیک‌بختی و بهروزی ملت‌هایشان بگشاید و در تمسک به اصول و اندیشه مردم‌گرایانه امام، بحران‌ها را در سایه فهم درست از او، الفت‌ها‌ و وحدت نظرها و همدلی‌ها‌ را در میان قاطبه‌ مسئولان‌ و دیدگاه‌های سیاسی متنوعی که دل در گرو خدمت به خلق خدا بسته‌اند، فراهم بسازند.
امام بزرگوار امروز به مثابه پرچمی در اهتزاز، نماد جمهوریت و وحدت ملت است، نماد مسئولیت‌ و مرجعیت و خودباوری است. بی‌شک تا آینده‌های دور، امام کانون الهام‌بخش و مرکز هدایت و گشایش ماست.
کارگزاران سازندگی ایران به مثابه حزبی که دل در گرو خدمت صادقانه به جامعه نجیب ایران دارد، می‌کوشد تا نشان دهد که اصول بنیادین مکتب امام پایه مشروعیت و مقبولیت نظام بوده و هست و هیچ اصلی در میان اصول دیدگاه‌های آن بزرگمرد بیش از تاکید روی مردم و رای مردم و التزام به خواست مردم درخشندگی و تابشگری ندارد.
مشروعیت چنین نظامی مرهون حفظ و حراست از این اندیشه و استمرار حاکمیت آن بر تمام شئون‌ نظام و دولت و جمهوریت ماست و این وفاداری حقیقت مسّلم و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که تا آینده‌های دور، ضامن حیات و پویایی‌ جامعه و حاکمیت است و التزام بدان جامعه را از گزند حوادث در امان نگه خواهد داشت.
کارگزاران سازندگی ایران، چون خادمانی صادق و بی‌ادعا، در این مطالبه به حق، با مردم همراه‌اند و ضمن تمجید و تقدیر از رسالت تام و تمام امام خمینی که در سال پنجاه‌وهفت با اتکا و باور به مردم به پیروزی رسید، مسئولان کشور را بار دیگر به تمسک و التزام به مبانی و اندیشه سیاسی امام که در کانون آن «مردم» جوهره اصلی آنند فرامی‌خواند.

حزب کارگزاران سازندگی ایران

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)