کد خبر: ۴۵۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
ارسال به دوستان
ذخیره
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ورود شرکت پشتیبانی امور دام برای جمع‌آوری مازاد جوجه‌های یک‌روزه گفت: درصورتی که مازاد جوجه یک‌روزه وجود داشته باشد این مجموعه‌ها خریداری می‌کنند و به روستاییان تحویل می‌دهند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ورود شرکت پشتیبانی امور دام برای جمع‌آوری مازاد جوجه‌های یک‌روزه گفت: درصورتی که مازاد جوجه یک‌روزه وجود داشته باشد این مجموعه‌ها خریداری می‌کنند و به روستاییان تحویل می‌دهند.

به گزارش تسنیم محمد قربانی، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی درمورد جزئیات بسته حمایتی دام و طیور برای پایان سریال جوجه‌کُشی اظهار داشت: طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها هم‌اکنون در حال انجام است و در مرحله سوم یعنی حمایت از تولید قرار داریم.

وی به اقدامات حمایتی که در این چارچوب انجام شده است اشاره کرد و افزود: ما با همکاری بانک کشاورزی، انجمن تولیدکنندگان جوجه یک‌روزه، واردکنندگان، انجمن خوراک دام و طیور و تولیدکنندگان بخش طیور و آبزی‌پروری و دام سبک و سنگین در حال مدیریت موضوع هستیم و با کمک همه مسئولان این مرحله از اجرای طرح را نیز با موفقیت پیش خواهیم برد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از دو مجموعه اقدام حمایتی از بخش تولید خبر داد و گفت: ما در راستای تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی، یک بسته و خط اعتباری 20 هزار میلیارد تومانی را در نظر گرفتیم و به زیربخش‌های مختلف تخصیص دادیم.

وی ادامه داد: در حوزه دام روستایی و عشایر نیز از طریق دامدارکارت تا سقف 200 میلیون تومان پرداختی داریم. در ارتباط با بخش طیور تخم‌گذار و طیور گوشتی هم با یک طبقه‌بندی و با هدف حمایت از واحدهای مختلف با نرخ‌های 10، 12 و 15 درصد حمایت خواهیم کرد.

قربانی همچنین درمورد بسته حمایتی دوم نیز این‌طور گفت: با توجه به پیش‌بینی پس‌زدگی محصولات گوشتی، شرکت پشتیبانی امور دام وارد مدیریت مازاد احتمالی می‌شود و مازاد مرغ تولیدی را که وارد بازار مرغ می‌شود خریداری و ذخیره می‌کند.

وی با اشاره به صفر شدن عوارض صادراتی برای مرغ، تخم‌مرغ نطفه‌دار، جوجه یک‌روزه و شیرخشک گفت: ما نگرانی تولیدکنندگان مرغ گوشتی را از بابت پایین بودن قیمتها درک می‌کنیم و به‌منظور ایجاد اعتماد لازم در آنها، تولید قراردادی مرغ را در دستور کار قرار دادیم تا تولید با اطمینان ادامه پیدا کند.

این مقام مسئول یادآور شد: ما با همکاری واردکنندگان کنار خرید نقدی، بخشی از نهاده‌ها را نیز به‌صورت مدت‌دار تأمین خواهیم کرد و یک خط اعتباری 2 هزار میلیاردی را هم به انجمن تولیدکنندگان خوراک دام و طیور اختصاص دادیم که بر اساس آن موظفند 2 هزار واحد مرغداری را مدیریت کنند.

قربانی با اشاره به ورود بسیج دامپزشکی، شرکت پشتیبانی امور دام، بسیج سازندگی و بسیج وزارت جهاد کشاورزی به جمع‌آوری مازاد جوجه‌های یک‌روزه گفت: درصورتی که مازاد جوجه یک‌روزه در استانی وجود داشته باشد این مجموعه‌ها خریداری می‌کنند و به روستاییان تحویل می‌دهند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)