کد خبر: ۴۵۲۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تا روز گذشته (29 خردادماه 1401) 414 هزار و 309 نفر در سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق ثبت شده‌اند و در استان کرمان 29 هزار و 231 نفر در این سامانه ثبت شده است و کرمان بعد از سیستان و بلوچستان رتبه دوم از نظر تعداد ثبت شدگان است و افراد ثبت‌نام شده در این سامانه راستی آزمایی خواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تا روز گذشته (29 خردادماه 1401) 414 هزار و 309 نفر در سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق ثبت شده‌اند و در استان کرمان 29 هزار و 231 نفر در این سامانه ثبت شده است و کرمان بعد از سیستان و بلوچستان رتبه دوم از نظر تعداد ثبت شدگان است و افراد ثبت‌نام شده در این سامانه راستی آزمایی خواهند شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مصباح صبح امروز 30 خردادماه در جلسه مبارزه با فقر مطلق گفت: براساس برآورد اولیه بین 500 هزار تا یک میلیون نفر مشمول طرح قابله با فقر مطلق در کشور می‌شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان از علت پایین بودن آمار استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: شهرستان‌ها متاسفانه افراد مشمول را به طور کامل ثبت نکرده‌اند به طور مثال در شهرستان منوجان تاکنون یک نفر و در رودبار 4 هزار و 142 نفر ثبت شده است.

وی ادامه داد: بعد از اصلاح قیمت‌ها همه نگاه‌ها به این موضوع معطوف شد و طرح مقابله با فقر مطلق به حاشیه رفت و باید مدنظر داشت که رفع فقر مطلق یک فرصت تاریخی برای همه کشور به ویژه استان کرمان است.

مصباح عنوان کرد: دهیاران بهترین افرادی هستند که می‌توانند این طرح را به خوبی اجرا کنند.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: استان کرمان با این موضوع بیگانه نبوده است و حدود یکسال پیش شورای راهبردی استان تشکیل و ذیل آن کمیته تخصصی شکل گرفت و طبق بررسی‌های این شورا، اولین مادر مسائل در استان فقر مطلق بود. وضعیت در جنوب استان کرمان مطلوب نیست.

وی ادامه داد: معین‌های اقتصادی براساس مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان طی سال‌های گذشته وارد مناطق محروم شده‌اند تا برای فقرزدایی گام بردارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به مشکلات سامانه شناسایی افراد با فقر مطلق در 20 روز اول راه‌اندازی اظهار کرد: مدیریت دانش در بارگذاری داشته باشید و استان کرمان در شناسایی افراد مشکل ندارد.

وی مشخص بودن هدف و فرایند طرح، داشتن زیرساخت، نیروی انسانی و ارتباطات را از الزامات اجرای هر پروژه برشمرد، اظهار کرد: نهادهای مربوطه در موضوع مقابله با فقر مطلق، ایرادات شناسایی و ثبت در سامانه را مشخص و اعلام کنید.

جلالی تاکید کرد: فرمانداران تا پایان تیرماه همه تلاش خود را برای شناسایی و ثبت افراد مشمول طرح فقر مطلق را داشته باشند.

حجت الاسلام محمدعلی روح الهی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان کرمان نیز در این جلسه گفت: تا امروز 40 هزار نفر از افراد را شناسایی کردیم و 480 هزار بسته معیشتی در بین افراد آسیب‌دیده از کرونا در استان کرمان توزیع کردیم.

احمدیوسفی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: متغییر بیکاری، فقر و مسایل اقتصادی به صورت معنادار تاثیرگذار در مسایل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی و زمینه ساز مضلات اجتماعی است.

وی با اشاره به داشته‌های استان کرمان بیان کرد: زیبنده استان کرمان این میزان فقر و بیکاری نیست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: اندیشکده‌ای در دستور کار قرار دادیم تا از ظرفیت جامعه نخبگانی سطح استان برای جراحی و تحلیل مسایل و ارائه راهکار علمی در راستای استفاده از این ظرفیت‌های خدادادی استان تدوین کرده‌ایم و در مرحله تصویب قرار دارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)