کد خبر: ۴۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: سالانه ۳۰۰۰ نفر به دلیل نبود عضو پیوندی فوت می‌کنند، در حالی که تقریبا ۳ عضو بیمار مرگ مغزی قابل اهدا است که با مدیریت صحیح پیوند می‌توان بیماران در نوبت انتظار را نجات داد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: سالانه ۳۰۰۰ نفر به دلیل نبود عضو پیوندی فوت می‌کنند، در حالی که تقریبا ۳ عضو بیمار مرگ مغزی قابل اهدا است که با مدیریت صحیح پیوند می‌توان بیماران در نوبت انتظار را نجات داد.

 به گزارش ایلنا، امیرحسام علیرضایی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه علوم پزشکی کشور، گفت: در حال حاضر PMP (شاخص اهدای عضو) کشور 11.26 است و با کنترل کرونا باید تلاش کنیم این آمار افزایش یابد.

تشویق بیماران به سمت دیالیز صفاقی

وی افزود: در کشور 54 درصد بیماران کلیوی، دیالیز و 46 درصد پیوند می‌شوند. با توجه به ایمن بودن دیالیز صفاقی و به صرفه بودن هزینه‌های درمانی، باید تلاش کرد این نوع دیالیز برای بیماران افزایش یابد.

 علیرضایی، آموزش، معرفی و توسعه دیالیز صفاقی توسط پزشکان نفرولوژیست را رکن مهمی در افزایش تعداد دیالیز صفاقی دانست و گفت: الزام دانشگاه‌های واجد نفرولوژیست به راه‌اندازی و توسعه دیالیز صفاقی، ارتقای کیفیت محلول‌های دیالیز صفاقی، اعمال و برقراری سیاست‌های تشویقی صفاقی در کشور، تعیین حد نصاب برای درصد و سهم دیالیز صفاقی در بین سایر روش‌های درمانی در یک دانشگاه، ارتقای کیفیت و استاندارد محلول و ملزومات و ورود فناوری‌ها و روش‌های جدید درمان APD و محلول‌های Biocompatible از سیاست‌های این مرکز در توسعه دیالیز صفاقی است.

وی گفت: نظارت‌ها بر مراکز دندانپزشکی در سال 1400 نسبت به سال 99 میزان 30 درصد رشد داشته است که با تشدید نظارت‌ها میزان تخلفات کاهش چشمگیری داشته است و این روند به صورت مستمر باید در دانشگاه‌ها ادامه یابد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: در سال 1400، در مجموع 12562 خدمت به 5049 نفر از این بیماران در 79 مرکز دندانپزشکی  ارائه شده است.

وی ادامه داد: 15 دانشگاه از مجموع 64 دانشگاه در طرح مقیمی دندانپزشکی شرکت می‌‌کنند که به طور شبانه ‌روزی در روزهای تعطیل و غیرتعطیل این دانشگاه‌‌ها به ارائه خدمات می‌پردازند.

 علیرضایی درخصوص برنامه مدیریت درمان سکته حاد قلبی و مغزی، گفت: از دانشگاه‌ها انتظار می‌رود برنامه‌ریزی جهت افزایش ارائه خدمات درمانی استاندارد به بیماران سکته حاد قلبی و مغزی جهت دستیابی به شاخص‌های برنامه صورت پذیرد.

وی افزود: همچنین باید حداقل یک مرکز C-SCU در هر استان (مرکز جامع درمان سکته حاد مغزی با خدمات آنژیوپلاستی مغزی) ایجاد و نیز آموزش‌های لازم و تکمیل امکانات درمانی مرتبط در مراکز247 و 724 به منظور مدیریت بهینه درمان بیماران سکته حاد مغزی و قلبی صورت پذیرد.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در خصوص خدمات توانبخشی گفت: خدمات توانبخشی در بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج براساس وضعیت بیمارشامل یک یا چند خدمت همزمان از خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ارتز و پروتز، بینایی سنجی و شنوایی شناسی است. هزینه انواع خدمات توانبخشی بیماری های MS، اتیسم، EB، CF، هموفیلی و SMA مطابق با تعداد جلسات مشخص شده در استاندارد خدمت،  100 درصد حمایت می شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)