کد خبر: ۴۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
 دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در ابتدای گفت: در نخستین تجربه حاکمیت یکدست در زمان آقای احمدی‌نژاد بنده معتقد و مطئن بودم که احمدی‌نژاد انتخاب نظام نیست و علی‌رغم اینکه سعی می‌شد در اوایل کار چنین تصویری را ارائه دهد اما خیلی سریع روشن شد که احمدی‌نژاد نمی‌تواند روابط خود را تنظیم کند.

 سیدحسین مرعشی: تجربه یکدست شدن حاکمیت مثبت نبود/ نظریه کسانی که می‌گفتند بگذاریم خودشان سرکار بیایند تا مسائل کشور در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حل شود، باطل شد/ دولت پالس‌هایی داخلی داد که قیمت تمام‌ شده هر چیزی بالا رفت

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در ابتدای گفت: در نخستین تجربه حاکمیت یکدست در زمان آقای احمدی‌نژاد بنده معتقد و مطئن بودم که احمدی‌نژاد انتخاب نظام نیست و علی‌رغم اینکه سعی می‌شد در اوایل کار چنین تصویری را ارائه دهد اما خیلی سریع روشن شد که احمدی‌نژاد نمی‌تواند روابط خود را تنظیم کند.
به نوشته روزنامه سازندگی سیدحسین مرعشی در یک نشست مجازی درباره وضعیت نیروهای حامی سیدابراهیم رئیسی در سالگرد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: وقتی آقای خاتمی در سال 76 به پیروزی رسیدند به اندازه‌ای این پیروزی در کام ملت و نیروهای سیاسی میانه‌رو و اصلاح‌طلب و تحول‌خواه شیرین بود که بعضا دوم خرداد برای دوره‌ای طولانی به «نام گروه‌های سیاسی حامی آقای خاتمی  تبدیل شد و تا سال‌ها بخشی از اصلاح‌طلبان مشهور به دوم‌خردادی‌ها شدند و هر سال به سالگرد این پیروزی افتخار می‌کردند. این روزها دقت کردم که از هیچ یک از هواداران آقای رئیسی در سالگرد انتخاب ایشان هیچ عکس‌العملی ندیدم که نشان از افتخار به انتخابات سال گذشته داشته باشد و عجیب بود که چرا جبهه پیروزی سال گذشته نمی‌تواند به این تاریخ افتخار کند.
مرعشی در تشریح رویکردهای سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 یادآوری کرد که در آستانه انتخابات سال گذشته چند تفکر بود و ادامه داد: نخست این که اجازه دهیم خودشان روی کار بیایند تا مسائل کشور حل شود مثلا سخت‌گیری‌ها کم می‌شود، در فرهنگ مسامحه می‌شود و اقتصاد راه می‌افتد و مسائل حل می‌شود، اما مردم دیدند در هیچ‌یک از حوزه‌ها هیچ‌یک از این پیش‌ بینی‌ها محقق نشد. اقتصاد در همان وضع بلکه بدتر قرار دارد، تورم 60 درصدی را تجربه کردیم و تورم نقطه به نقطه خرداد 52 درصد را رکورد زد، روابط خارجی هم که هیچ گشایشی ندارد، بنابراین، این تز باطل شد که اگر دولت در اختیار خود دوستان باشد مسائل راحت‌تر حل و فصل می‌شوند.
مرعشی در ادامه از رویکرد برخی دیگر از گروه‌ها در انتخابات 1400 صحبت کرد و گفت: گروهی دیگر می‌گفتند اگر بیایید هم نمی‌توانید تاثیری داشته باشید چراکه فرقی بین گزینه ما و آنها در میزان کارایی و اختیارات نیست و حالا می‌بینیم که حضور آقایان روحانی، هاشمی و خاتمی تا چه اندازه نقش بازدارنده داشت و چه تلطیفی در روابط دولت و ملت داشته است .
وی خاطرنشان کرد: اولین تجربه یکدست شدن حاکمیت مثبت نبود و امروز خطراتی آرامش جامعه و زندگی مردم را تهدید می‌کند و خدا نکند که ندانم‌کاری و ناتوانی‌های حاکمیت یکدست بخواهد به نام نظام نوشته شود که در آن شرایط خطرات بسیاری جدی‌تری در کمین است.
مرعشی در بخش دوم سخنان خود نیز وضعیت فعلی را آغازی بر روند سه رقمی شدن تورم خواند و تاکید کرد: دولت آقای رئیسی نه در تشخیص اولویت‌ها و مسائل موفق بوده و نه در یافتن راه‌ حل‌ها. در جلسه افطاری با ایشان در 4 دقیقه زمان خودم توضیح دادم که وقتی آقای روحانی کشور را در دست گرفت تورم 37 درصد بود و در سال قبل از خروج آمریکایی‌ها از برجام تورم به 8 تا 9 درصد رسیده یعنی یک رقمی شده بود و بعد از خروج آمریکا از برجام این رقم تورم به 40 درصد رسید.
مرعشی با بیان این که ما می‌توانیم به خودمان دروغ بگوییم اما کسی حق ندارد به مردم، عقلای کشور دروغ بگوید، گفت که اولویت دولت باید حل و فصل مسائل بین‌المللی می‌بود، اما آقای رئیسی 4 ماه مذاکرات را به تاخیر انداخت و علی‌رغم وعده‌ها، دولت پالس‌هایی به عرصه داخلی داد که قیمت تمام‌ شده هر چیزی بالا رفت.
مرعشی با بیان اینکه «شرایط امروز وقت خوشه چینی ایران است،» تصریح کرد که بحران اوکراین و روسیه وقت خوشه چینی ایران است نه اینکه به سمت کمپانی‌های کوچک چین برویم و این موضوعات بسیار روشن است.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه «کسی که در رأس کار است معیشت مردم را اولویت بداند»، تاکید کرد: آقایان می‌گویند زندگی مردم را به برجام گره نمی‌زنیم، مگر شما گره زده‌اید که می‌گویید گره نمی‌زنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)