کد خبر: ۴۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعلام شهریه مدارس غیردولتی گفت: اگر اولیاء احساس کردند مبلغی بیش از شهریه مصوب اعلامی از آنها اخذ شده، موارد را به ما منعکس کنند تا پیگیری کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعلام شهریه مدارس غیردولتی گفت: اگر اولیاء احساس کردند مبلغی بیش از شهریه مصوب اعلامی از آنها اخذ شده، موارد را به ما منعکس کنند تا پیگیری کنیم.

به گزارش همشهری آنلاین، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعلام شهریه مدارس غیردولتی که از طریق سامانه مشارکت‌ها به نشانی https://mosharekatha.ir برای تمام اولیاء قابل مشاهده است اظهار کرد: امسال میزان افزایش شهریه مدارس را به صورت درصدی اعلام نکردیم، بلکه شهریه هر مدرسه متناسب با عملکردش افزایش پیدا کرده است. بر این اساس کمترین شهریه مصوب ثابت چهار میلیون تومان و بیشترین شهریه ۳۵ میلیون تومان خواهد بود.

وی افزود: سقف شهریه مصوب برای دوره متوسطه دوم، ۳۴ میلیون تومان، برای دوره متوسطه اول، ۳۳ میلیون تومان و برای دوره ابتدایی ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و شهریه‌ای بالاتر از رقم اعلام شده نخواهیم داشت.

محمودزاده تاکید کرد که موسسان و مدیران مدارس حق دریافت شهریه‌ای بیش از مبلغ مصوب که در سامانه اجازه داده شده است، ندارند. در حال حاضر مشغول نظارت بر روند ثبت‌نام در مدارس غیردولتی هستیم و تیم‌های کاری ما بازرسی از مدارس را در برنامه‌های خود دارند. علاوه بر این اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش نیز این آمادگی را دارند که اگر اعتراضی وجود داشت بررسی کنند.

وی افزود: به این ترتیب اگر اولیا احساس کردند مبلغی بیش از شهریه مصوب اعلامی از آنها اخذ شده، موارد را به ما منعکس کنند تا پیگیری کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس موظف هستند شهریه مصوب را حتما روی تابلو مدرسه نصب کرده و در معرض دید اولیاء قرار دهند اظهار کرد: از اولیای دانش‌آموزان انتظار می‌رود در حین ثبت‌نام و در طول سال تحصیلی عملکرد و فرایندهای آموزشی و پرورشی مدارس را به دقت نظارت کنند و اگر جایی کاستی بود به ادارات مشارکت در استان‌ها اعلام کنند تا ما بررسی کنیم.

وی افزود: همچنین تدریس و آموزش کامل کتب درسی باید انجام شود. اولیاء باید این موضوع را از مدرسه بخواهند و طوری نباشد روی کتابی کمتر و روی کتابی بیشتر کار شود. برنامه درسی مصوب باید در زمان خودش به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

محمودزاده ضمن تصریح این نکته که شهریه اعلامی، شهریه ثابت است که می‌تواند به آن افزوده شود. البته این افزایش برای فوق برنامه‌ها باید از شورای نظارت منطقه و استان تاییدیه گرفته و مصوبه انجمن اولیاء و مربیان مدرسه را نیز داشته باشد گفت: هزینه‌هایی چون سرویس حمل و نقل، تغذیه و لباس فرم جزو شهریه ثابت مدارس نیست و معمولا طی توافق مدرسه با اولیاء تعیین و اخذ می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اولیاء به تفکیک میان شهریه ثابت و فوق برنامه درسی و سایر آیتم‌ها توجه داشته باشند و نگویند آموزش و پرورش عددی را به عنوان شهریه اعلام کرده و مدرسه دارد مبلغ بیشتری دریافت می‌کند. اگر قصور مدرسه مربوط به شهریه ثابت بود، حتما اعتراض را به ما اعلام کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

مفقود شدن ۳ دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد

مدارس شهرستان‌های جنوب کرمان غیرحضوری شد

دو دختر نوجوان مفقودی در سیلاب عنبرآباد پیدا شدند

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)