کد خبر: ۴۵۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه در گذشته شاید شیشه حتی کیلویی به ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون رسید، اما امروز از نظر قیمت در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است گفت: علت آن است که قیمت سایر مواد مخدر افزایش دارد و بسیاری از معتادان که دچار مشکل می‌شوند، توان خرید ندارند، نهایتا به سمت شیشه می‌روند. باید به قدری اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی کنیم که حتی اگر شیشه و سایر مواد مخدر به صورت رایگان هم در خیابان بود کسی به سراغشان نرود و روزی به این آرزوی دیرینه که یک جامعه عاری از اعتیاد است برسیم.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه در گذشته شاید شیشه حتی کیلویی به ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون رسید، اما امروز از نظر قیمت در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است گفت: علت آن است که قیمت سایر مواد مخدر افزایش دارد و بسیاری از معتادان که دچار مشکل می‌شوند، توان خرید ندارند، نهایتا به سمت شیشه می‌روند. باید به قدری اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی کنیم که حتی اگر شیشه و سایر مواد مخدر به صورت رایگان هم در خیابان بود کسی به سراغشان نرود و روزی به این آرزوی دیرینه که یک جامعه عاری از اعتیاد است برسیم.

به گزارش انتخاب، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: امروز همانطور که بیش از ۹۵ درصد تریاک جهان در افغانستان تولید می‌شود، بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان باز هم افغانستان است و پیش‌سازهایی که امروز برای تولید به افغانستان می‌رود با بوها و رنگ‌های مختلف و با قیمت نازل و به هرعلتی تبدیل به شیشه می‌شود.

سردار ناصر اصلانی با حضور در شبکه اول سیما با بیان اینکه امروز مردم ایران و بسیاری از کشورهایی که در مسیر ترانزیت موادمخدر قرار گرفته‌اند، قربانی مواد مخدر هستند اظهارداشت: ایران نه کشت می‌کند و نه تولیدکننده است، ولی متاسفانه در کنار کشوری قرار گرفته‌ایم که نه مردم آن کشور، بلکه سایر کشورها به جهت دستیابی به منافع مالی و اقدامات پلید خودشان، به بهانه حفظ امنیت در آن کشور مستقر شده‌اند، مبادرت به این کار می‌کنند.

وی افزود: خیلی‌ها خوشحال بودند که با استقرار نیروهای ناتو، امنیت در افغانستان برقرار و مواد مخدر ریشه کن می‌شود، ولی این اتفاق برعکس شد. در سال ۲۰۰۰ تولید مواد مخدر در افغانستان ۱۸۵ تن و زمین‌های زیرکشت خشخاش ۷۶۰۰ هکتار بود، اما با استقرار نیروهای ناتو به بهانه امنیت، این امنیت برای قاچاقچیان فراهم شد و تولید مواد مخدر در آن سال‌ها حتی به ۱۰ هزار تن و امروز به ۷۶۰۰ تا ۷۸۰۰ تن رسیده است و بیش از ۲۶۷ هزار هکتار زمین‌های افغانستان که در گذشته برای محصولات دیگر استفاده می‌شد صرفا به کشت خشخاش اختصاص داده شده است.

چرا ایران قربانی موادمخدر است؟

اصلانی با اشاره به اینکه قاچاقچیان از ایران به عنوان آسان‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر استفاده می‌کنند تا از بالکان مواد مخدرشان را به کشورهای غربی برسانند گفت: اگر امروز با مواد مخدر مبارزه می‌کنیم، به این علت است که به لحاظ دستورات و آیین دینی خودمان تفاوتی بین ملت‌ها وجود ندارد لذا اگر امروز مبارزه می‌کنیم، هم برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشورمان است و هم در مسیری قرار گرفته‌ایم که مواد مخدر باید از کشور ما عبور کند و به اروپا برسد. بسیاری از کشفیاتی که داریم مربوط به مصرف اروپاست و به همین جهت می‌گوییم ایران قربانی مواد مخدر است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۹۶۷ شهید و ۱۲ هزار جانباز عرصه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر اظهار کرد: ایران در مقابل سیلی قرار گرفته و مبارزات خودش را روزبه روز سخت‌تر می‌کند و اقدامات و برنامه‌های مشخصی در انسداد مرزها دارد، ستاد با کمک‌های فرماندهی کل نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و ارتش به عنوان پشتیبان، تلاش می‌کند که از ورود مواد مخدر جلوگیری کند.

مبارزات قاطعانه ایران با قاچاق موادمخدر در نقاط صفر مرزی و استان‌های شرقی

وی ادامه داد: سیاست‌های ستادمبارزه با مواد مخدر به‌ویژه در سه سال اخیر متفاوت بوده و تلاشش بر این است که این اقدامات و مبارزات قاطعانه در نقاط صفر مرزی و استان‌های شرقی شکل بگیرد. در سال گذشته بیش از ۱۰۰۸ تن کشفیات مواد مخدر توسط دستگاه‌های مقابله‌ای اعم از فرماندهی کل نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، گمرک، بسیج و سپاه پاسداران داشتیم. بیش از ۷۵ درصد کشفیات در شرق و حاشیه شرق و ۲۵ درصد در استان‌های عمقی و داخلی صورت گرفته و حاکی از برنامه‌ریزی مدون و اولویت‌بندی مبارزه در مناطق صفر مرزی شرق و حاشیه شرق است. هرساله این اقدامات انجام می‌شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر در پاسخ به این سوال که «مردم می‌گویند هرچیزی گران می‌شود مگر مواد مخدر صنعتی» گفت: اینکه بگوییم مواد مخدر گران نمی‌شود، اینگونه نیست. مواد مخدر هم گران شده است و این گران شدن باز هم دست همان عناصر اصلی قاچاق مواد مخدر است که در پشت پرده هدایت می‌شود. امروز برای مردم سوال است که چرا شیشه فراوان‌تر است؟ اولا تمام مواد مخدر برای انسان‌ها ضرر دارد. رسانه‌ها با همکاری ستاد هرچقدر اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند و مردم از پیامدهای خطرناک آن آگاه شوند، بهتر است.

«شیشه» در ایران تولید نمی‌شود

اصلانی اضافه کرد: امروز روند مصرف مواد در کشور به این صورت است که اولویت اول تریاک و سپس حشیش، هروئین و شیشه است. شیشه دارد به سرعت وضعیت خطرناکی را نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها به عنوان مواد مخدر صنعتی ایجاد می‌کند.

وی با تاکید براینکه شیشه در ایران تولید نمی‌شود گفت: شاید این سوال مطرح شود که "در ایران هم آشپزخانه‌هایی وجود دارند و شیشه تولید می‌کنند" شاید بعضا در برخی شهرها و استان‌ها این اتفاق بیفتد، اما با اشرافی که نیروهای انتظامی و اطلاعاتی دارند، بلافاصله اقداماتی به‌موقع را جهت متلاشی کردن باندهای توزیع مواد مخدر انجام می‌دهند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر ادامه داد: امروز همانطور که بیش از ۹۵ درصد تریاک جهان در افغانستان تولید می‌شود، بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان باز هم افغانستان است و پیش‌سازهایی که امروز برای تولید به افغانستان می‌رود به هرعلتی تبدیل به شیشه می‌شود؛ با بوها و رنگ‌های مختلف و با قیمت نازل.

کاهش قیمت شیشه به پایین‌ترین سطح خود

اصلانی با بیان اینکه در گذشته شاید شیشه حتی کیلویی به ۲۵۰ و ۳۰۰ میلیون رسید، اما امروز از نظر قیمت در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است گفت: علت آن است که قیمت سایر مواد مخدر افزایش دارد و بسیاری از معتادان که دچار مشکل می‌شوند، توان خرید ندارند، نهایتا به سمت شیشه می‌روند. باید به قدری اطلاع‌رسانی و آگاهی‌دهی کنیم که حتی اگر شیشه و سایر مواد مخدر به صورت رایگان هم در خیابان بود کسی به سراغشان نرود و روزی به این آرزوی دیرینه که یک جامعه عاری از اعتیاد است برسیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

هشدار رئیس پلیس راه کرمان به رانندگان؛ با توجه به شرایط جوی هوا از سفرهای غیرضرور خودداری کنید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)