کد خبر: ۴۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
ارسال به دوستان
ذخیره
براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی نقشه کشور که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر می‌شود، رنگ‌های قرمز و نارنجی پس از هفته‌ها به نقشه استان کرمان بازگشت.

براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی نقشه کشور که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر می‌شود، رنگ‌های قرمز و نارنجی پس از هفته‌ها به نقشه استان کرمان بازگشت.

به گزارش ایسنا، براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی اعلامی از سوی وزارت بهداشت (۱۸ تیرماه)، در استان‌های کرمان شهرستان‌های جیرفت و منوجان در وضعیت قرمز، کوهبنان، زرند، رابر و عنبرآباد در وضعیت نارنجی، شهرهای راور، کرمان، نرماشیر، انار، شهربابک، سیرجان، بافت، ارزوئیه، فاریاب، کهنوج و رودبار جنوب در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز پیش از این از افزایش چشمگیر و مشهود موارد ابتلا به کرونا در روزهای اخیر خبر داده بود.

دکتر سعید صحبتی ۱۵ تیرماه درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهارداشت: افزایش چشمگیر و مشهود موارد ابتلا به کرونا در روزهای اخیر هم در بخش سرپایی و هم در بخش بستری باعث نگرانی شده که این افزایش در بخش سرپایی بیشتر دیده شده و در بخش بستری نیز نسبت به هفته‌های قبل افزایش جدی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه برای عده زیادی که واکسیناسیون انجام داده‌اند، مدت زیادی از نوبت واکسن آنها گذشته و ایمنی بخشی و اثربخشی واکسن کاهش پیدا کرده است، افزود: در جامعه استفاده از ماسک هم کاهش پیدا کرده که همین امر باعث نگرانی شده است.

صحبتی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های جدی برای تقویت ایمنی افراد جامعه در برابر موج احتمالی جدید کرونا تکمیل واکسیناسیون است، اظهارداشت: تکمیل واکسیناسیون هم شامل کسانی می‌شود که تاکنون واکسن نزده‌اند و هم افرادی که به صورت ناقص نوبت‌های واکسن را دریافت داشته‌اند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه در استان کرمان جمعیت ۲۵۰ هزار نفری هنوز هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند و تقریبا همین تعداد جمعیت وجود دارد که فقط یک نوبت واکسن دریافت کرده‌اند، افزود: نیمی از افراد واجد شرایط، نوبت سوم واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، به همین دلیل هم از طرف وزارت بهداشت و از طرف ستاد ملی کرونا تأکید جدی می‌شود که افراد برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این تکمیل فقط به معنی دریافت نوبت چهارم واکسن نیست، بلکه دریافت نوبت‌های تکمیلی در هر نوبتی است، افزود: کسانی هم که نوبت اول، دوم و سوم واکسن را دریافت کرده‌اند و شش ماه از نوبت سوم آنها گذشته است، باید نوبت چهارم را دریافت نمایند و کلیه واجدین شرایط در هر نوبت واکسن که شش ماه از زمان دریافت واکسن آنها گذشته است، باید نوبت یادآور خود را دریافت کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)