کد خبر: ۴۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان مطرح کرد:
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، گفت: یش از ۳۶ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری پروژه ها بود که بیش از ۵۰ درصد آن معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان محقق شده و این عدد ۴۲ درصد کل سرمایه گذاری استان بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، گفت: یش از ۳۶ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری پروژه ها بود که بیش از ۵۰ درصد آن معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان محقق شده و این عدد ۴۲ درصد کل سرمایه گذاری استان بوده است.

به گزارش گفتار نو به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، جعفر رودری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار کرد: بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته در استان بود که بیش از ۵۰ درصد آن معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان محقق شده است‌ و این عدد ۴۲ درصد کل سرمایه‌گذاری استان بوده است.

وی جمع پروژه‌هاي اقتصاد مقاومتي استان را ۵۷۳ پروژه شامل پروژه‌هاي جهش توليد، پروژه نيپا، پروژه پيشنهادي دستگاه‌هاي اجرايي استان، پروژه‌هاي شهرستاني، پروژه‌هاي معين‌هاي توسعه و پروژه‌هاي موضوع تفاهم‌نامه با صمت اعلام کرد و افزود: از مجموع ۲۳۲ پروژه اقتصادي مقاومتي مربوط به دستگاه‌ها، تعداد ۱۲۱ پروژه (۵۲ درصد پروژه‌ها) تكميل و صددرصد پيشرفت فيزيكي داشته‌اند.

دبير ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان همچنين با اشاره به برنامه‌هاي هفت‌گانه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان ميانگين عملكرد آنها را تا پايان اسفند ماه گذشته بيش از ۶۰ درصد اعلام نمود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان گفت: طي يكسال گذشته از بيش از ۷۳ پروژه اقتصاد مقاومتي در سطح استان بازديد به عمل آمده است كه عمده مشكلات آنها عدم تامين اعتبار لازم، تسهيلات و كمبود نقدينگي، ساير موارد (پايين بودن محدوده‌هاي تحت پوشش اينترنت در نقاط روستايي و زمانبر بودن اخذ مجوز؛ قاچاق دام و كمبود كرك؛ تاخير در بهره‌برداري و افزايش قيمت تجهيزات و مصالح ساختماني، كاهش شديد گردشگران داخلي و خارجي ...، عدم تامين گاز، برق و آب، محدوديت‌هاي كرونا و ۱۵ مورد از پروژه‌هاي بازديد شده نيز بدون مشكل بوده‌اند.

رودري با اشاره به  بند ۲ سياست‌هاي كلي  «اقتصاد مقاومتي» (پيشتازي اقتصاد دانش بنيان، پياده‌سازي و اجراي نقشه جامع علمي كشور و ساماندهي نظام ملي نوآوري به منظور ارتقاء جايگاه جهاني كشور و افزايش سهم توليد و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنيان و دستيابي به رتبه اول اقتصاد دانش‌بنيان در منطقه) خاطر نشان كرد: با ابتناء به اين بند، برنامه اجرايي اقتصاد دانش‌بنيان از سال ۱۳۹۶ جزو برنامه‌هاي ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان بوده است.

وي با اشاره به رشد اقتصادي ۷,۷ درصدي هدفگذاري و ابلاغي به استان در سال ۱۴۰۱ گفت: با اقدامات مناسب اقتصاد مقاومتي مي‌توان رشد اقتصادي ۴.۳ درصدي فعلي را به رشد اقتصادي ۷.۷ درصدي هدف‌گذاري شده رسانيد.

رودري با اشاره به لزوم توجه به دانش و دانايي محوري خاطرنشان كرد: ۵,۳ درصد از رشد اقتصادي استان در سال جاري از محل سرمايه‌گذاري و ۲.۴ درصد آن از بهره‌وري پيش‌بيني شده است.

وي الگوي تامين منابع مالي ۱۴۰۱ را توجيه و بكارگيري ظرفيت بانكها، استفاده از منابع صندوق توسعه ملي، آماده‌سازي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري خارجي، استفاده از فاينانس‌هاي خارجي؛ بورس و توجه بيشتر به اين بخش اعلام نمود.

رودري همچنين از تعريف ۳۸۱ پروژه اقتصاد مقاومتي (۲۱۳پروژه پيشنهادي دستگاه‌هاي اجرايي استان و ۱۶۸ پروژه  پيشنهادي شهرستان‌ها) در سال جاري با هدفگذاري اشتغال  ۳۳۲۲۲ نفر پس از بهره‌برداري خبر داد .

دبير ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مبني بر لزوم برخورداري صنايع بزرگ كشور (معين‌هاي توسعه) از فن‌آوري دانش، رويكرد معين‌هاي توسعه در سال ۱۴۰۱ در مسير دانش بنيان را استفاده از ظرفيت‌هاي قانونگذاري مانند طراحي برنامه اعتبار مالياتي، تحقيق و توسعه در قانون جهت توليد دانش‌بنيان و همچنين تعريف مفهوم جديد فعاليت دانش‌بنيان براي برخوردار ساختن صنايع بزرگ از مزاياي مربوط به دانش بنيان دانست.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

ابلاغ تعرفه‌های خدمات دارویی 1403 به داروخانه‌ها

۵١٢ نفر از مجرمین خطرناک و اراذل و اوباش شناسنامه‌دار در استان دستگیر شدند

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

پربازدید ها

فرماندار کرمان: مهمترین مانع در طرح جهش مسکن شهر کرمان مربوط به تامین زمین است

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش‌بینی تولید  80 هزار تن گندم در شهرستان ارزوئیه

در اثر بارش‌های اخیر؛ میلیاردها تومان به بخش کشاورزی جیرفت خسارت وارد شد

افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار / جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)