کد خبر: ۴۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا؛
دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: توصیه ما این است که مردم استفاده از ماسک را فراموش نکنند و حتما از ماسک استفاده و نوبت یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: توصیه ما این است که مردم استفاده از ماسک را فراموش نکنند و حتما از ماسک استفاده و نوبت یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

به گزارش مهر، حمیدرضا جماعتی، با اشاره به بررسی وضعیت کرونا و شیوع زیرسویه‌های اومیکرون در کشورهای مختلف در هفتاد و سومین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا، اظهار داشت: در ۴ منطقه از ۶ منطقه سازمان جهانی بهداشت، روند رو به رشد موارد ابتلاء و بستری بر اثر شیوع زیرسویه‌های اومیکرون مشاهده می‌شود.

وی به افزایش موارد ابتلاء و بستری‌های کرونا در ایران اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در یکی دو هفته آینده همچنان موارد ابتلاء و بستری‌های کرونا در کشور رو به افزایش باشد. در بررسی‌ها، مشخص شده که بیش از ۸۰ درصد از موارد ابتلاء به کرونا، مربوط به زیرسویه BA.۵ است که سرایت‌زایی بسیار زیادی دارد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: هر فرد مبتلا به زیرسویه BA.۵ می‌تواند ۱۸ نفر را آلوده و مبتلا کند. اگرچه میزان مرگ و میر این زیرسویه نسبت به ویروس دلتا خیلی کمتر است، اما با توجه به اینکه تعداد بسیار بیشتری از افراد را گرفتار می‌کند، میزان مرگ و میر آن به ویژه در افراد واکسینه نشده می‌تواند بیشتر شود.

جماعتی ضمن تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه، گفت: توصیه ما این است که مردم استفاده از ماسک را فراموش نکنند و حتماً نوبت یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند، چراکه واکسیناسیون باعث کاهش موارد شدید بستری در بیمارستان و مرگ و میر می‌شود. افرادی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آنها می‌گذرد، حتماً نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن کرونا اقدام کنند؛ مهم نیست که آخرین واکسن، نوبت اول یا دوم یا سوم باشد بلکه اگر ۶ ماه از آخرین نوبت می‌گذرد، حتماً نوبت یادآور باید تزریق شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ورود حجاج به کشور و در پیش بودن ایام اربعین حسینی، توصیه کمیته علمی این است که با توجه به وجود زیرسویه‌های اومیکرون در کشورهای عراق و عربستان، حتماً وضعیت سلامت حجاج و زائران به صورت موردی، بررسی شود و افرادی که علائمی از بیماری دارند، تا پایان دوره بیماری، در منزل بمانند و بعد از دوره بیماری، از ماسک‌های مطمئن یا دو ماسک سه لایه استفاده کنند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا افزود: حجاج و زائران اربعین حتماً علاوه بر تزریق نوبت یادآور واکسن (۶ ماه بعد از آخرین نوبت واکسن کرونا)، فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت و حتماً از ماسک به ویژه در تجمعات، استفاده کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)