کد خبر: ۴۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه تیرماه برای کسانی که اعتراض آنها قبول شده، واریز شده، اما معوقات خرداد و اردیبهشت هنوز قابل برداشت نیست.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه تیرماه برای کسانی که اعتراض آنها قبول شده، واریز شده، اما معوقات خرداد و اردیبهشت هنوز قابل برداشت نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، سیده طیبه حسینی در مورد اینکه برخی از شهروندان گلایه کرده‌اند که با وجود ثبت اعتراض، هنوز یارانه ماه گذشته آنها قابل برداشت نیست، افزود: از کسانی که اعتراض خود را نسبت به دهک‌بندی ثبت کرده بودند، تعدادی جزو دهک پر درآمد ۱۰ قرار گرفتند که یارانه به آنها تعلق نمی‌گیرد، اما بقیه که جزو ۹ دهک کم‌درآمد قرار گرفته‌اند، یارانه تیرماه به حساب آنها واریز و قابل برداشت شد.

وی اضافه کرد: عده‌ای از کسانی که قبلا اعتراض خود به دهک‌بندی را ثبت کرده بودند و یارانه در حساب آنها واریز و مسدود شده است، چون از این تعداد بخشی از معترضان جزو سه دهک کم‌درآمد جامعه هستند و به جای ۳۰۰ تومان باید ۴۰۰ تومان به حساب‌شان واریز شود، بنابراین هنوز مبالغ واریز شده یارانه مربوط به خرداد و اردیبهشت‌ماه قابل برداشت نشده است.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار کرد: بعد از هماهنگی با وزارت کار و مشخص شدن تعداد کسانی که مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌شوند، یارانه‌های واریزی برای این افراد قابل برداشت خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: کسانی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند یا در سال‌های قبل از دریافت یارانه انصراف داده‌اند یا اینکه از ابتدا یارانه نگرفته‌اند، می‌توانند به سایت MY.GOV.IR مراجعه و تقاضای خود برای دریافت یارانه را ثبت کنند.

وی همچنین در مورد سامانه حمایت نیز گفت: این سامانه زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که بر اساس وعده‌ای که وزیر تعاون داده است، به زودی این سامانه با به روز رسانی جدید باز خواهد شد. اما فعلا سامانه MY.GOV.IR فعال بوده و قابلیت ثبت تقاضا برای متقاضیان یارانه را دارد.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد کسانی که خانوار خود را جدا کرده‌اند، اظهار کرد: عده‌ای از افرادی بودند که در خانوار قبلی مشمول یارانه می‌شدند و بعد از ازدواج خانوار فرزندان جدا می‌شود، ممکن است فرزندی که خانوار جدید یارانه‌ای تشکیل داده است، جزو دهک دهم و پردرآمد جامعه باشد و مشمول دریافت یارانه نباشد، اما همچنان پدر و مادر وی مشمول دریافتی یارانه باشند.

حسینی در مورد اینکه برخی از شهروندان گفته‌اند در برخی از خانوارها یارانه برای یک نفر واریز شده و برای دیگران واریز نشده، گفت: ملاک ما سرپرست خانوار است، اگر سرپرست خانوار مشمول دریافت یارانه قرار گیرد، به سایر اعضا نیز تعلق می‌گیرد و اگر سرپرست خانوار مشمول دریافت یارانه نشود، سایر اعضا نیز مشمول نخواهند شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)