کد خبر: ۴۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران توضیحاتی را در خصوص نحوه ارائه خدمت کاشت حلزون شنوایی و مشکلات مربوط به تامین قطعات پروتز ارائه داد.

مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران توضیحاتی را در خصوص نحوه ارائه خدمت کاشت حلزون شنوایی و مشکلات مربوط به تامین قطعات پروتز ارائه داد.

به گزارش فارس،  هومن نریمانی مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه‌جویی ارزی با اشاره به ارزش و اهمیت خدمت ارائه شده در زمینه کاشت حلزون شنوایی گفت: ناشنوایی تنها معلولیتی است که با انجام عمل کاشت حلزون شنوایی به صورت کامل رفع معلولیت می‌شود و بیمار کاشت حلزون شده امکان داشتن یک زندگی کاملا عادی را خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت سی ساله اعمال کاشت حلزون شنوایی در کشور، خوشبختانه هم اکنون بیماران کاشت حلزون شده‌ای را داریم که در رشته‌های مختلف تحصیلی از جمله پزشکی، دندانپزشکی، هوانوردی، حقوق و . . . عالی‌ترین مدارج ترقی را طی کرده‌اند.

نریمانی خاطرنشان کرد: انجام عمل کاشت حلزون شنوایی ماحصل یک همکاری بین‌بخشی است که گام اول آن با شناسایی بیماران دچار ناشنوایی شدید و عمیق  در مراکز غربالگری شنوایی کشور که وابسته به سازمان بهزیستی یا زیرنظر معاونت بهداشت وزارت بهداشت است، آغاز می‌شود و در مرحله بعد بیماران با معرفی به مراکز کاشت حلزون پانزده‌گانه کشور که تحت پوشش و نظارت معاونت درمان وزارت بهداشت هستند، از لحاظ امکان انجام عمل کاشت شنوایی مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت احراز شرایط انجام عمل کاشت جهت تامین پروتز حلزون شنوایی به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی معرفی می‌شوند.

مدیر طرح و برنامه هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در خصوص نحوه تامین پروتزحلزون شنوایی گفت: با توجه به اهمیت انجام اعمال کاشت حلزون شنوایی در رفع معلولیت بیماران ناشنوا، ردیف بودجه‌ای جهت حمایت از اعمال کاشت حلزون شنوایی در بودجه سالانه کشور پیش‌بینی شده است.

وی گفت: بنابراین قسمتی از همکاری بین‌بخشی منتج به عمل کاشت حلزون شنوایی مربوط به سازمان برنامه و بودجه کشور است که بودجه‌های مربوط به عمل کاشت حلزون شنوایی را به موقع و به میزان مورد لزوم به هیات امنای صرفه‌جویی ارزی ابلاغ نموده و تخصیص دهد.

نریمانی یادآور شد: علیرغم عدم تخصیص و ابلاغ اعتبارات مربوطه طی سالیان اخیر، هیات امنای صرفه‌جویی ارزی تلاش نموده جهت جلوگیری از بروز وقفه و اختلال در روند درمانی کودکان ناشنوای کاندید انجام عمل کاشت حلزون شنوایی به هر نحو ممکن نسبت به تامین پروتزهای حلزون شنوایی مورد نیاز اقدام کند. بعد از تامین پروتز توسط هیات امنای صرفه‌جویی ارزی، این نهاد بر اساس فهرست انتظار بیماران در مراکز کاشت حلزون کشور، نسبت به ارسال پروتز برای این مراکز اقدام می‌نماید.

مدیر طرح و برنامه هیات امناء در ادامه گفت: بعد از انجام اعمال کاشت حلزون شنوایی، هر ساله بعضی از قطعات پروتز حلزون شنوایی نیاز به تعویض دارند که در ادامه همکاری بین‌بخشی، تامین این قطعات و تعمیر پروتزهای معیوب بر عهده شرکت‌های نمایندگی کمپانی‌های سازنده بوده و صدور مجوزهای لازم برای ترخیص این قطعات و پرتزهای تعمیری بر عهده سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت است.

به گفته نریمانی، یکی از موضوعاتی که باعث دغدغه خانواده‌های بیماران کاشت حلزون شده، مسئله تاخیر در تامین قطعات مورد نیاز پروتز بوده که طولانی شدن فرآیند صدور مجوزهای مربوطه باعث اختلال در دسترسی خانواده‌ها به این خدمات شده است.

وی افزود: علاوه بر این اخیرا مشکلی که به مشکلات قبلی افزوده شده موضوع صدور مجوز استاندارد برای باتری‌های پردازشگرهای شنوایی است که در صورتی که برای هربار ترخیص این باتری‌ها مجوز جدیدی مورد نیاز باشد، این امر باعث وقفه بیشتر در دسترسی بیماران به این باتری‌ها می شود.

گرچه هیات امنای صرفه‌جویی ارزی مسئولیت مستقیمی در زمینه تامین این قطعات و ارائه این خدمات ندارد، اما آماده همکاری با سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت جهت تسریع در رفع مشکل بیماران است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

سامانه بارشی قوی در جنوب کرمان آغاز شد / ثبت بیشترین میزان بارندگی تاکنون در میانده جیرفت

گزارش هواشناسی از میزان بارش‌ها تاکنون در کرمان / هشدار برای کاهش دما و سرمازدگی محصولات کشاورزی

بارش باران  ۱۰ راه روستایی در جنوب کرمان را مسدود کرد / اوج بارش‌ها از عصر امروز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در کرمان

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

راه ارتباطی 50 روستای کوهستانی در شرق کرمان مسدود شد

خبر خوش برای دانش‌آموزان؛ امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

استاندار کرمان: آمادگی لازم برای مقابله با هر اتفاقی را داریم

کشف لاشه چهار رأس جبیر و سه قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز در راور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)