کد خبر: ۴۵۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو انجمن پارکینسون ایران با بیان این موضوع که از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۳۰ نفر در ایران مبتلا به بیماری پارکینسون می‌شوند، گفت: دو عامل آلودگی هوا و تغییرات در سبک زندگی نقش عمده‌ای در شیوع این بیماری داشته‌اند.

عضو انجمن پارکینسون ایران با بیان این موضوع که از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۳۰ نفر در ایران مبتلا به بیماری پارکینسون می‌شوند، گفت: دو عامل آلودگی هوا و تغییرات در سبک زندگی نقش عمده‌ای در شیوع این بیماری داشته‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، دکتر علی شعیبی متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ اختلالات حرکتی با اشاره به شیوع پارکینسون در سال‌های اخیر در سطح جهان، گفت: در بین بیماری‌های مرتبط به علوم مغز و اعصاب، بیماری پارکینسون از نظر شیوع سریع‌ترین رشد را داشته به طوری که در دو دهه اخیر شیوع آن دو برابر شده است که این افزایش شیوع را در ایران نیز شاهد هستیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفر در دنیا به بیماری پارکینسون دچار هستند که طبق الگوهای آماری در دو دهه آینده و تا سال ۲۰۴۰ تعداد مبتلایان به این بیماری افزایش دو برابری را خواهد داشت.

این عضو انجمن پارکینسون ایران با بیان این موضوع که از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۳۰ نفر در ایران مبتلا به بیماری پارکینسون می‌شوند، ادامه داد: دو عامل آلودگی هوا و تغییرات در سبک زندگی نقش عمده‌ای در شیوع این بیماری داشته‌اند.

این فلوشیپ اختلالات حرکتی و پارکینسون با اشاره به نبود روش‌های تصویربرداری و یا آزمایشی خاص که بتوان ابتلا به پارکینسون را در آینده تشخیص داد، افزود: در حال حاضر با کنار هم قرار گرفتن یکسری علائم بالینی شایع توسط یک پزشک متخصص می‌توان پیش‌بینی کرد که فرد در آینده مستعد ابتلا به بیماری پارکینسون خواهد بود و یا خیر.

شعیبی گفت: درمان قطعی برای بیماری پارکینسون هنوز وجود ندارد، اما با فعالیت بدنی مداوم در کنار رژیم غذایی سالم و فعالیت ذهنی بیشتر می‌توان ریسک ابتلا به پارکینسون را کمتر کرد و این عملکرد در کنار اقدامات بازتوانی نقش بسیار مهمی در کاهش سرعت بیماری و بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به پارکینسون خواهد داشت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با نادرست خواندن تبلیغات درمان قطعی پارکینسون در شبکه‌های مجازی و کانال‌های تلویزیونی، اضافه کرد: قطعا دارویی که باعث درمان کامل پارکینسون شود وجود ندارد و بیماران نباید تحت تاثیر و فریب اینگونه تبلیغات قرار بگیرند، و در زمان درمان و در صورت قطع ناگهانی دارو و یا تغییر در دز آن موجب عواقب ناگوار و حتی مرگ در بیمار خواهد شد.

عضو انجمن پارکینسون گفت: در حال حاضر برای تأمین داروهای پارکینسون توسط انجمن اقداماتی صورت پذیرفته که بیماران می‌توانند با ثبت اطلاعات خود در پایگاه اینترنتی انجمن پارکینسون از خبرهای بیشتر و ارائه اطلاعات تکمیلی در این خصوص مطلع شوند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)