کد خبر: ۴۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه جیرفت:
امام جمعه جیرفت پرهیز از هرگونه مسائل اختلافی در سخنرانی‌های ایام محرم را خواستار شد و گفت: توصیه می‌کنم از طرح مسائل اختلافی خودداری بشود.

امام جمعه جیرفت پرهیز از هرگونه مسائل اختلافی در سخنرانی‌های ایام محرم را خواستار شد و گفت: توصیه می‌کنم از طرح مسائل اختلافی خودداری بشود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام میثم تارم امروز ۱۱ مردادماه در جمع مسئولین هئیت‌های مذهبی شهرستان جیرفت با تبیین قیام عاشورا گفت: ماه محرم یک فرصت و ظرفیت بسیار بزرگ برای همه ما به ویژه شما مسئولین هیئت‌های مذهبی است که باید حداکثر استفاده و بهره را ببرید.

امام جمعه جیرفت با اشاره به سخن حضرت امام (ره) در خصوص محرم افزود: ایشان بارها فرمودند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» و این سخن یعنی رمز بقای اسلام محرم و صفر است.

 تارم، حفظ اسلام را از برکات محرم عنوان کرد و افزود: محرم و صفر به اعتبار پیام سرور و سالار شهیدان که ایثار و فداکاری که در عاشورا انجام گرفته و ظرفیت اربعین که در ماه صفر واقع شده، و مجموعه اینها مورد توجه مسلمین قرار گرفته و باعث حفظ اسلام شده است.

 امام جمعه جیرفت بر استفاده از منابع معتبر در ایام محرم تاکید کرد و افزود: روحانیون و مداحان در هئیت‌های مذهبی باید توجه داشته باشند که باید از منابع معتبر و مورد تایید استفاده کنند.

وی بهره‌گیری از مرثیه‌خوانی‌های علمی و فرهنگی را خواستار شد و افزود: خطبا و مداحان مطالبی که مطرح می‌کنند باید به گونه‌ای باشد که مخاطبین و مستمعین از این مداحی و مرثیه‌خوانی و طرح مسائل علمی و فرهنگی بهره‌مند بشوند.

تارم با اشاره به پرهیز از هرگونه مسائل اختلافی در سخنرانی‌ها تاکید کرد: توصیه می‌کنم از طرح مسائل اختلافی که منبع صحیح از نظر عقل، فکر و ذهن عاقل به ویژه برای جوانان قابل درک نیست خودداری بشود.

 وی اقامه نماز اول وقت را در راستای زنده نگهداشتن نماز روز ظهر عاشورا  متذکر شد و اظهار کرد: نماز روز تاسوعا و عاشورا در اول وقت اقامه شود زیرا باید توجه داشته باشیم که امام حسین(ع) برای اقامه نماز قیام کردند و خود آن حضرت در روز عاشورا با آن همه مصائب نماز اول وقت آن هم به جماعت برگزار کردند و توصیه می‌کنم نماز روز تاسوعا و عاشورا حدالمقدور به صورت جماعت اقامه شود.

 تارم با اشاره به رویه افزایشی بیماری کرونا بیان داشت: مسئولین هئیت‌های مذهبی و عزاداران حسینی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا انتظار است هیئت مذهبی در رعایت کردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی الگو باشند.

خطیب جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: برقراری نظم که سفارش حضرت علی(ع) است در عزاداری‌ها و مجالس رعایت شود و تاکید می‌کنم عزاداران با نیروهای انتظامی و نظامی نهایت همکاری را داشته باشند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)