کد خبر: ۴۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان جزئیات سفر دو روزه رییس جمهور به استان را تشریح کرد؛
استاندار کرمان با اشاره به جزییات برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس جمهور به استان گفت: آخرین سفر دور اول ریاست جمهوری به استان کرمان پنجشنبه ۲۰ مردادماه انجام می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به جزییات برنامه‌های سفر ۲ روزه رییس جمهور به استان گفت: آخرین سفر دور اول ریاست جمهوری به استان کرمان پنجشنبه ۲۰ مردادماه انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار شامگاه ۱۹ مردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضور مسئولان در بین مردم سبب خواهد شد، اعتماد مردم به دولت و سرمایه اجتماعی افزایش پیدا کند، اظهارداشت: مسئله دیگر مصوبات و اعتبارات سفر است و مزیت دیگر که مهم‌ترین بخش سفرهای استانی است، حضور میدانی مسئولان و وزرا در استان بوده که زمینه‌ساز تصمیمات مهم است و کمک می‌کند مسئولی که در تهران است، بهتر بتوانند تصمیم بگیرد.

وی افزود: رئیس جمهور بعداز ظهر پنجشنبه ۲۰ مردادماه وارد استان کرمان می‌شود و تا جمعه شب میهمان استان است و البته برخی وزراء فردا صبح به استان سفر خواهند کرد.

استاندار کرمان درباره دیدارهای مردمی رئیس جمهور با مردم دیار کریمان نیز گفت: دیدار رییس جمهور با مردم کرمان ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه در مصلی کرمان خواهد بود که منتظر همه همشهریان و حضور پرشور آنها هستیم ضمن آنکه روز جمعه ۲۱ مردادماه نیز ساعت ۱۰ صبح دیدار رییس جمهور با مردم جیرفت در مصلی این شهر برگزار خواهد شد.

فداکار با بیان اینکه کرمان استان معدنی است و عمده ظرفیت صنایع استان براساس معادن است افزود: دیدارهای خصوصی که معطوف به اهداف خاص و تصمیم سازی خاص بوده در این سفر برگزار ضمن آنکه نشست بررسی مسائل اقتصادی استان با تاکید بر حوزه معادن نیز از دیگر برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به کرمان خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری نشست شورای اداری، نشست با نخبگان و ایثارگران و نشست خبری در پایان سفر رئیس جمهور با اصحاب رسانه به منظور جمع‌بندی و اعلام مصوبات سفر اظهار کرد: نمایندگان وزراء از پنجشنبه تا پایان سفر در دستگاه‌های اجرایی در کرمان حضور خواهند داشت که نماینده تام‌الاختیار هستند و هر کسی مشکل و کاری دارد می‌تواند به آن دستگاه مراجعه کند که مزیت برپایی این میزها این است که مسیر تهران برای حل یک مسئله و دریافت مجوز برداشته و کارها سریع‌تر حل شود که تجربه‌های موفقی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: سامانه پاسخگویی تلفنی سامد (۱۱۱) نیز فعال است و مردمی که در نقاط دور دست استان هستند و نمی‌توانند در مرکز استان حضور یابند، می‌توانند از طریق این سامانه مسائل و درخواست‌های خود را مطرح کنند.

استاندار کرمان درباره مهمترین دغدغه‌های استان در سفر رئیس جمهور به استان اظهار کرد: چالش‌های بزرگ استان در این سفر در دستور کار است اما بحث انتقال آب از خلیج فارس یکی از این موضوعاتی است که شرکت‌های صنعتی و معدنی بار آب خودشان را از دوش استان برداشته‌اند و چند طرح برای شهرهای مختلف در این زمینه در حال اجراست و امیدواریم برای سال آینده مشکل آب استان کمتر باشد و بحث آب نگرانی جدی است که به آن پرداخته می‌شود.

فداکار عنوان کرد: مصوبات فرآیند طولانی دارد و از مدت‌ها قبل دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری، مصوبات و پروژه‌ها را جمع‌بندی و بازبینی و بررسی دقیق کرده و با حضور نمایندگانی از دولت این موارد ارزیابی و در سازمان برنامه و بودجه بررسی شده است.

وی اظهار کرد: مسائل همه دستگاه‌ها لحاظ شده و اعتبارات بسیار خوبی برای پروژه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده ضمن آنکه برای تکمیل برخی پروژه‌های نیمه تمام که برخی سال‌های زیادی روی زمین مانده، اعتبار گرفته شده که به زودی کار آغاز می‌شود.

فداکار گفت: برای بیش از ۲۰۰ پروژه مهم در استان در حوزه‌های وزارت راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ... اعتبارات بسیار خوبی دیده شده است و امیدواریم این اعتبارات به سرعت جذب شده و هر چه سریع‌تر پروژه‌ها اجرایی شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان نزاع و درگیری مسلحانه در بم 

جلوی اختلاس را بگیرید / اگر مردم گرفتار فقر شوند، دین از بین خواهد رفت

کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه به طور کامل حذف می‌شوند

جدیدترین قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت 1403

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان طی روزهای آینده

آتش‌سوزی خودرو پژو ۴۰۵ حامل قاچاق سوخت در پمپ بنزین کرمان

جنگل گلپرکی دلفارد بزرگترین ذخیره‌گاه جنگلی انار شیطان در کشور

حکم قطعی محکومان پرونده پروژه الماس مال کرمان صادر شد

کسب یک طلا و برنز در مسابقات قهرمانی کشور توسط کاراته‌کاهای کرمانی

استاندار کرمان: پیگیری امور اقتصادی در هیچ شرایطی نباید تعطیل شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)