کد خبر: ۴۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس جمهور در جمع خانواده شهدا و نخبگان استان کرمان:
رئیس جمهور گفت: پیشرفت کشور و رفع مشکلات کشور را به برجام وصل نمی‌کنیم همچنین گروه مذاکره کننده استدلال‌های بسیار قوی دارد و در هیج جا جمهوری اسلامی میز خود را ترک نکرده است و نیز اقتصاد و پیشرفت کشور را به اخم و لبخند دیگران متصل نمی‌کنیم و وضعیت اقتصادی فرهنگی و اجتماعی را دنبال خواهیم کرد.

گفتارنو- مهدیه‌السادات هاشمی: 
رئیس جمهور گفت: پیشرفت کشور و رفع مشکلات کشور را به برجام وصل نمی‌کنیم همچنین گروه مذاکره کننده استدلال‌های بسیار قوی دارد و در هیج جا جمهوری اسلامی میز خود را ترک نکرده است و نیز اقتصاد و پیشرفت کشور را به اخم و لبخند دیگران متصل نمی‌کنیم و وضعیت اقتصادی فرهنگی و اجتماعی را دنبال خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار گفتارنو، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان کرمان پس از شنیدن دغدعه‌ها بیان داشت: دغدغه‌های شما نباید تنها به این جلسه بسنده شود ضمن این که اظهار نظر‌ها پیشنهادات و انتقادات برای دولت مفید خواهد بود.
وی افزود: اقامه صلاه، ایتای زکات امر به معروف و نهی از منکر چهار پایه نظام اسلامی هستند و مهمترین معروف عدالت است که باید بر توسعه یافتگی ما سایه بیندازد.
رئیس جمهور گفت: همه ما باید در راستای پیشرفت جامعه تلاش کنیم در حالی که عدالت باید محور توسعه یافتگی‌مان باشد لذا در جوامع مختلف و در همه حوزه‌ها باید عدالت نیز وجود داشته باشد.
رییسی خاطرنشان ساخت: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته شاهد پیشرفت در حوزه اقتصادی بوده‌ایم، اما در این کشور‌ها اخلاق، معنویت، عدالت و ... کمیت لنگ می‌زند.
وی ادامه داد: مهمترین بحرانی که امروز غرب به آن دچار است، مساله الحاد، ترک و بی‌توجهی به خانواده است و زشت‌ترین اخلاق به عنوان شاخص تمدن در جوامع معرفی شده و بدترین سیئات به عنوان شاخص تمدنی شناخته می‌شود که علاوه بر این که خودشان به آن گرفتار شده‌اند سعی دارند بقیه کشور‌ها را نیز مبتلا کنند.
رییسی گفت: اجرای عدالت را بسیار مهم است و پیشرفت ما باید در پرتوی عدالت باشد که در این خصوص رهبری تاکید دارند.
وی افزود: در بستر بیانیه گام دوم که سند بالا دستی همه محسوب می‌شود، مساله اجرای عدالت از مهم‌ترین محور‌های آن، به شمار می‌رود که ما در این دولت محجور کار و سند بودجه ۱۴۰۱ را بر پایه عدالت قرار داده‌ایم.
رئیسی به مساله عدالت اشاره کرد و یادآور شد: عدالت شامل قوانین و مقررات عادلانه مجریان و داوران عادل است که پرچم عدالت خواهی را برافراشته‌اند و این امر با کمک مردم شکل عملی و اجرایی پیدا خواهد کرد ضمن این که نقش مردم در همه تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها مهم بوده است.
وی در قسمتی از سخنان خود گفت: کار تحولی تنها با روحیه تحولی امکان پذیر است که در این راستا مقام معظم رهبری تاکید کردند که نمایندگان در امور انتصاب‌ها دخالت نکنند به همین دلیل به مدیران گفته‌ام از نمایندگان، مسئولان سابق و کنونی و همچنین جوانان مشورت بگیرند و استقلال در تصمیم را مخدوش نکنید، زیرا مشورت حد یقف ندارد و خودتان تصمیم بگیرید و به هیچ عنوان استقلال در تصمیم گیری مشورت آری اما تاثیرپذیری از دیگران در انتصابات هرگز.
وی به مساله اتباع اشاره کرد و افزود: همه اتباع بیگانه باید شناسه داشته باشند و وزارت‌های مربوطه باید کلیه فعالیت‌ها اعم از تحصیل، ازدواج، طلاق، اشتغال و جا به جایی افراد را تحت نظر داشته باشد و این کار در وزارت کشور آغاز شده ضمن این که تشکیل سازمان مهاجرین را دنبال می‌کنیم و آغاز کار با تعیین شناسه آغاز می‌شود.
وی با بیان این که یکی از ظرفیت‌های مهم استان کرمان رونق کشاورزی است گفت: باید موانع را برطرف کنیم و کاری کنیم که کشاورزی برای کشاورز صرف داشته باشد.
رئیسی یادآور شد: الگوی کشت در بعضی از نقاط استان به صورتی است که اگر به آن سمت برویم امنیت غذایی کشور تضمین می‌شود. وی در بخشی از سخنان خود به سیل بند خرم اشاره کرد و افزود: سیل بند خرم باید بدون فوت وقت اجرا شود و زیبنده نیست که بار‌ها از یک مشکل (سیل) دچار آسیب شویم.
رییسی با انتقاد از عدم تکمیل برخی از زیرساخت‌ها گفت: نیروگاه‌های که باید در سال‌های قبل احداث می‌شدند ساخته نشده همچنین باید سالی باید یک میلیون مسکن ساخته می‌شد که انجام نشد لذا باید این عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم و حرکت دولت باید تحولی و انقلابی باشد که فرمانده این میدان رهبری هستند.
وی به مساله گردشگری در استان اشاره کرد و افزود: گردشگری استان، مساله مهمی است، زیرا کرمان یک استان تمدنی، وسیع و مهربان است که جذب گردشگر دارد و در حال حاضر با وجود مرقد حاج قاسم گردشگری در این استان بیشتر شده است.
رییس جمهور گفت: گردشگری مقاومت باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و وزارت گردشگری باید طرحی در رابطه با گردشگری مقاومت در دستور کار قرار دهد و اجرایی کند.
رییسی به مساله معادن استان اشاره کرد و یادآور شد: کرمان بهشت معادن است لذا معادن بایدبه دست افراد کار بلد انقلابی و دلسوز که فکر سوءاستفاده نباشند بیفتد.
رییس جمهور با بیان این که باید از معادن بهره‌برداری شایسته داشته باشیم گفت: بخشی از درآمد معادن باید تحت عنوان مسئولیت‌های اجتماعی قرار گیرد و هزینه شود همچنین حق مالکانه معادن باید به نحوی در صندوق توسعه و پیشرفت استان سپرده و هزینه پروژه‌های نیمه تمان و اشتغال از طریق معادن تامین شود.
وی خاطرنشان ساخت: معادن ضمن فعال شدن باید به مسأله بهره‌برداری و مسئولیت اجتماعی نیز توجه داشته باشند.
وی افزود: معادن نسبت به توسعه اجتماعی و رفع فقر باید اهمیت دهند.
رییس جمهور به موضوع گروه‌های جهادی و حرکت‌های جهادی اشاره کرد و یادآور شد: در دولت فعلی احیای جهاد سازندگی هستیم و بعد از بررسی‌های فراوان شورای عالی جهاد سازندگی تشکیل شد تا بتواند هدایت، حمایت و نظارت بر گروه‌های جهادی را برعهده بگیرد این گروه آتش به اختیار، کار‌های بسیار خوبی در برخی از استان‌ها انجام داده است ضمن این که دولت نیز نقش حمایتی خود را آغاز کرده است.
رییسی به مساله جمعیت اشاره کرد و افزود: اجرای قانون جمعیت با قوت دنبال شود و ما هم به دنبال تسهیل ازدواج جوانان هستیم و توجه به رشد جمعیت در دستور کار قرار دارد.
رییس جمهور به مساله معتادین خصوصا معتادین زن در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: دیدن معتادین در گوشه و کنار خیابان درست نیست و این موضوع خصوصا برای زنان معتاد بدتر است لذا باید جایی تحت نطر بهزیستی برای درمان و اسکان زنان معتاد در نطر گرفته شود.
وی به مساله اصلاح نظام بانکی اشاره کرد و افزود: در گذشته اقداماتی در راستای اصلاح نظام بانکی انجام گرفته، اما کافی نبوده در حال حاضر بانک‌ها با همکاری شورای فقهی انجمنی تشکیل دادند که یکی از موضوعات آن اصلاح نطام بانکی مطابق با شریعت است که نتایج آن به استحضار عموم خواهد رسید.
وی در خصوص اقدامات دولت درباره شرایط تهدید و تحریم گفت: پیشرفت کشور و رفع مشکلات کشور را به برجام وصل نمی‌کنیم همچنین گروه مذاکره کننده استدلال‌های بسیار قوی دارد و در هیج جا جمهوری اسلامی میز خود را ترک نکرده است و نیز اقتصاد و پیشرفت کشور را به اخم و لبخند دیگران متصل نمی‌کنیم و وضعیت اقتصادی فرهنگی و اجتماعی را دنبال خواهیم کرد.
وی با بیان این که اصلاحات اقتصادی با یک اقدام اتفاق نمی‌افتد گفت: بسته‌ای در این زمینه داریم که اگر در زمان خود صورت گیرد کم هزینه‌تر خواهد بود و علی رغم میل دشمنان یقین بدانید با مشارکت مردم و نخبگان مسائل کشور با قوت پیش خواهد رفت و آینده کشور درخشان خواهد بود ما اجازه نمی‌دهیم دشمنان به خواسته‌شان که فلج کردن تولید است، برسند.
رئیس جمهور گفت: بیان دغدغه‌مندی‌ها موضوع مبارکی است که نشان‌دهنده این است که جامعه حس دارد، ترک امر به معروف و نهی منکر جامعه را یک جامعه مرده خواهد کرد لذا باید نسبت به کاستی‌ها و کجی‌ها حساس باشیم، زیرا سلامت جامعه در گرو حیات امر به معروف و نهی منکر می‌باشد.
وی با بیان این که رهبری شخص حاج قاسم را با یک مکتب معرفی کرده‌اند گفت: این موضوع نشان می‌دهد که حاج قاسم خود صاحب سبک بود و از شاگردان مکتب اباعبدالله است و فرهنگ او فرهنگ عاشورایی است و می‌آموزد که باید با همه وجود اعتقاد و باور داشته باشیم و علی رغم همه تهدید‌ها ما می‌توانیم و از نخبگان و جوانان ما کار‌های بزرگ ساخته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)