کد خبر: ۴۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
ارسال به دوستان
ذخیره
احمد یوسف‌زاده در نشست با رئیس جمهور چه گفت؟
آقای رئیس جمهور، شش سال پیش نیز اینجانب، پشت همین تریبون داشتم به رئیس جمهور ایران خوشامد می‌گفتم و روی همین صندلی که شما به حکم تداول ایام، نشسته‌اید، رییس جمهوری دیگر نشسته بود. شش سال دیگر که بگذرد دیگر نه من پشت این تریبون ایستاده‌ام و نه شما در قامت رییس جمهور روی آن صندلی نشسته‌اید، پس دم را غنیمت می‌شمرم و با شما از کرمان نام آور و جنوب پهناور آن سخن می‌گویم.

من اقتصاد نمی‌دانم ولی برای دیدن قامت‌های خم شده کودکان در سطل‌های زباله، لازم نیست اقتصاد بدانم/ خواهش می‌کنم دیگر دنبال بانیان وضع موجود نباشید

در دیدار رئیس جمهور با خانواده شهدا و نخبگان استان کرمان احمد یوسف زاده به نمایندگی از ایثارگران سخنانی را مطرح کرد.

به گزارش گفتارنو متن کامل سخنان احمد یوسف زاده در پی می‌آید:

بنام خداوند رنگین کمان
خداوند بخشنده مهربان

جناب آقای رییسی
رییس جمهور محترم ایران
اگرچه دیر هنگام، اما به دیار کویر نشینان دریادل خوش آمدید. به نمایندگی از ایثارگران استان کرمان به حضرتعالی سلام می‌کنم و خوشامد می‌گویم.
آقای رئیسی
هنوز توی کشوی میزم برگه‌ای دارم به تاریخ یک روز بعد از انتخابات که روی آن نوشته‌ام خدایا به ابراهیم رئیسی قدرت بده که در آبادانی ایران و رفاه ملت موفق بشود. این خواسته هر ایرانی منصف و مومن و وطنخواه است فارغ از هر نگاه و سلیقه سیاسی.
آقای رئیس جمهور، شش سال پیش نیز اینجانب، پشت همین تریبون داشتم به رئیس جمهور ایران خوشامد می‌گفتم و روی همین صندلی که شما به حکم تداول ایام، نشسته‌اید، رییس جمهوری دیگر نشسته بود.
شش سال دیگر که بگذرد دیگر نه من پشت این تریبون ایستاده‌ام و نه شما در قامت رییس جمهور روی آن صندلی نشسته‌اید، پس دم را غنیمت می‌شمرم و با شما از کرمان نام آور و جنوب پهناور آن سخن می‌گویم.

آقای رییس جمهور
اینجا کرمان است. زادگاه خواجوی شیرین سخن که سرچشمه غزل‌های شیرین خواجه شیراز بود. اینجا مردان و زنانی قد کشیده‌اند که بی‌وجودشان دفتر تاریخ بزرگان ایران ناتمام می‌ماند.
آن زیارتگه رندان جهان که شما امروز بر نگین سفیدش فاتحه خواندید، مرقد سردار سیه چشم باغیرت ما بود که مرگ سرخش پرچم مردانگی و مهربانی را برای همیشه برافراشته است، ماه بلندی که پنجه هیچ پلنگی به صورت نازنینش لطمه‌ای نمی‌تواند بزند، عشایر زاده‌ای نجیب که در قحط آباد جهان مصلحت اندیش، یک روز در عملیات کربلای ۵ از مرزهای وطنش دفاع کرد و دیگر روز با کشاندن خط مقدم جبهه‌ی دفاع از ایران به هزاران کیلومتر آنسوتر، آرزوی رخنه در ایران را بر دل سیاهدلان داعش گذاشت.

یادش بخیر قاسم ما که بقول هوشنگ ابتهاج، شاعر فقید:

برداشت آسمان را
چون کاسه‌ای کبود
و صبح سرخ را
لاجرعه سر کشید
آنگاه
خورشید در
تمام وجودش طلوع کرد.

جناب آقای رییس جمهور
من اقتصاد نمی‌دانم، اما حالا که فرصتی دست داده باید خدمتتان عرض کنم که برای دیدن قامت‌های خم شده کودکان در سطل‌های زباله، لازم نیست اقتصاد بدانم، پس در این مجال اندک از باب "النصیحه لائمه المسلمین"، از حضرتعالی استدعا دارم این سه یا هفت سال پیش رو را همچنان در خدمت به این مردم با وفا، سر از پا نشناسید، لطفا خواب را بر خویشتن و دستیارانتان حرام کنید تا به فضل الهی این ملت فهیم ز قعر چاه بر آید به اوج ماه رسد.

آقای رئیس جمهور
ناگفته روشن است که کرمان و مخصوصا، مخصوصا جنوب پهناورش نیز از درد فقر و تبعیض ها رنج می‌برد. خواهش می‌کنم دیگر دنبال بانیان وضع موجود نباشید، خودتان و وزیرانتان و استاندار فداکار ما، آستین همت را تا آرنج بالا بزنید و برای محو نابرابری و عدم توازن توسعه که مخصوصا در جنوب این استان، قشنگ توی چشم می‌زند و شما فقدان آن را امروز در زهکلوت و آن حوالی دیدید، قیام کنید و بدانید که ما برای موفقیت همه شما "از هر کرانه تیر دعا کرده ایم روان، باشد کزین میانه یکی کارگر شود" .
بعنوان فرزندی خُرد از شهرستان خِرد، فاریاب در جنوب کرمان که در طول تاریخ بشریت پای هیچ حاکم و رییس جمهوری از جمله جنابعالی به آنجا نرسیده، از حضرتعالی بخاطر توجه به ضرورت استقلال هفت شهرستان جنوبی در قامت استانی جدید تشکر می‌کنم و با وسواس استدعا دارم جزئیات این طرح مبارک با چنان درایتی بر پایه کار کارشناسی شده انجام پذیرد که سر سوزنی بلکه کمتر، از محبت و اتحاد میان همه مردم کرمان و هفت شهرستان جنوبی‌اش ضایع نگردد.
و اما خواسته‌ای که شش سال پیش هم در حضور رییس جمهور محترم پیشین مطرح کردم را بگویم و شما را به خدای بزرگ بسپارم که خوب خستگی شما را در سفر نفسگیر امروزتان درک می‌کنم. صحبت از مشکلات نسلی است که عزت ایران و ایرانی مرهون فداکاری آنهاست. جانبازان شکسته استخوانی که بسیجیان حاج قاسم عزیز بودند و اکنون زیبنده نیست که در پیچ و خم ادارات با پاهای بی جان و چشمان کم سو و تن مجروح و البته روح بلند و ایستاده بر پیمانی که با خدای خود بسته اند، آواره باشند.
آن بزرگواری که شش سال پیش روی همین صندلی شما نشسته بود، در حضور چنین جمعی به جانبازان ما قول دادند که 15 میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه فرهنگی و توانبخشی و رفاهی آنها کمک کنند که متاسفانه به 500 مبلیون تومان تقلیل یافت و این ساختمان هنوز زخمیست مثل صاحبانش.

آقای رئیس جمهور
کرمان در بحث درمان ایثارگران جنوب شرق کشور، استان مادر است. یادگاران دفاع مقدس اینک روزگار پیری خود را سپری می‌کنند.
ساخت بیمارستانی که بتواند جوابگوی مشکلات ایثارگران کرمان و دو استان همجوارش هرمزگان و سیستان و بلوچستان باشد خوشبختانه در سفر جناب دکتر هاشمی قاضی زاده تصویب شد و دانشگاه آزاد اسلامی کرمان که به نام سردار شهیدمان نامگذاری شده کریمانه زمین آن را در بهترین نقطه کرمان اهداء کرده، می‌ماند حمایت دولت محترم و شخص جناب ابراهیم رئیسی، اگر می‌خواهند دعای خیر جانبازان قهرمان بدرقه راهشان باشد، که می‌خواهند.
اجرای بند "و" تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 هم متاسفانه با قلدری بخش‌های خصوصی و نیمه دولتی معطل مانده که دستور قاطع شما را برای اجرا می‌طلبد.

برگردم به نام سردار دل‌ها
آقای رئیسی! ساماندهی گلزار بین المللی شهدای کرمان که به یمن وجود مرقد مطهر سردار ما بزرگترین قطب گردشگری مقاومت منطقه شده است، به هیچ وجه زیبنده این نام عالمگیر نیست، لطفا گامی بلند برای بازسازی این گلزار بردارید.

خدا زیاد کند اجر دین و دنیاتان
و مستجاب شود باقی دعاهاتان
همیشه قلک فرزند هایتان پر باد
و نان دشمنتان هر که هست آجر باد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)