کد خبر: ۴۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
ارسال به دوستان
ذخیره
فوق تخصص گوارش گفت: مصرف داروهای اعصاب و داروهای ضد افسردگی و داروهایی که برای بیماران پارکینسونی استفاده می‌شود یبوست را به همراه دارد. ما نمی‌توانیم داروهای این افراد را قطع کنیم. اگر با روش‌های معمول یبوست آنها برطرف نشود باید دارو استفاده کنند.

فوق تخصص گوارش گفت: مصرف داروهای اعصاب و داروهای ضد افسردگی و داروهایی که برای بیماران پارکینسونی استفاده می‌شود یبوست را به همراه دارد. ما نمی‌توانیم داروهای این افراد را قطع کنیم. اگر با روش‌های معمول یبوست آنها برطرف نشود باید دارو استفاده کنند.

به گزارش فارس، محمود اسحاق حسینی فوق تخصص گوارش و کبد با اشاره به اینکه یبوست معضلی است که می‌تواند انسان را از آغازین روزهای زندگی تا واپسین لحظات درگیر کند گفت: اگر فردی تا دوبار دفع در هفته داشته باشد یبوست ندارد اما اگر این تعداد دفع کمتر شود فرد یبوست دارد. تا دوبار دفع در هفته قابل قبول است.

وی افزود: یبوست باید علت‌یابی شود ولی معمولا نیاز به درمان جدی به ویژه در کودکان ندارد. در سنین بالاتر یبوست حتما باید بررسی شود. نوشیدن 8 لیوان آب در شبانه‌روز می‌تواند به رفع یبوست کمک شایانی کند و دیگر تغذیه است که با خوردن میوه‌هایی همچون آلو، انگور، گلابی، انجیر و سبزیجات و زیتون و روغن زیتون تا 80 درصد موارد به رفع یبوست کمک می‌کند.

اسحاق حسینی با تاکید بر اینکه فعالیت و تحرک بدنی می‌تواند در جلوگیری از یبوست نقش موثری داشته باشد، گفت: نبود تحرک موجب یبوست می‌شود. تحرک موجب تسریع حرکات دستگاه گوارش شده و دفع را آسان می‌کند. این افراد نیازی به  دارو نخواهند داشت.

وی افزود: برخی افراد برای 15 روز یا حتی 30 روز دفع ندارند این بیماران حتما باید دلیل یبوست خود را پیگیری و بررسی نمایند.

این فوق تخصص گوارش و کبد کشورمان در خصوص نوشیدن چای برای فردی که اسید معده زیادی دارد، گفت: اسید معده برخی افراد طبیعی است اما ریفلاکس دارند و عده‌ای ترشح اسید بالا دارند. این افراد باید نوشیدن چای به ویژه چای پر رنگ را محدود کنند. چای پر رنگ موجب یبوست می‌شود. مصرف چای در این افراد باید کم و کم رنگ باشد. همچنین نوشیدن نوشابه‌ها برای این افراد بسیار مضر است.

اسحاق حسینی در پاسخ به اینکه آیا داروهای اعصاب یبوست را تشدید می‌کنند؟ اظهارداشت: داروهای اعصاب و داروهای ضد افسردگی و داروهایی که برای بیماران پارکینسونی استفاده می‌شود یبوست را به همراه خواهد داشت. ما نمی‌توانیم داروهای این افراد را قطع کنیم. اگر با روش‌های مذکور یبوست آنها برطرف نشود باید دارو استفاده کنند تا دفع راحتی داشته باشند.

برچسب ها: یبوست ، درمان ، دارو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)