کد خبر: ۴۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به مسئله کم‌آبی یا نبود آب در برخی روستاهای شهرستان شهربابک گفت: بحث آب و قنوات در برخی روستاها بسیار حاد و خاص است که باید اولویت‌بندی شده و سریع‌تر پیگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به مسئله کم‌آبی یا نبود آب در برخی روستاهای شهرستان شهربابک گفت: بحث آب و قنوات در برخی روستاها بسیار حاد و خاص است که باید اولویت‌بندی شده و سریع‌تر پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، جعفر رودری در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان شهربابک پس از شنیدن مطالبات و گزارش وضعیت این شهرستان درخصوص نظارت بر روند اجرای پروژه‌ها بیان کرد: مسئله نظارت تنها پس از اجرا مدنظر نیست و مرحله اول آن از زمان تعریف پروژه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمر مفید پروژه‌ها خوب نیست افزود: ما در قبال این پروژه‌ها مسئول هستیم به همین دلیل باید پیگیر و ناظر پروژه‌ها باشیم ضمن اینکه گزارش آن‌ها به مرکز استان نیز ارسال شود.

رودری با اشاره به رشد اقتصادی شهرستان شهربابک که ۱۵.۱ درصد است ادامه داد: این نرخ دو برابر نرخ رشد استان است؛ همچنین معادن نیز می‌توانند در شتابگیری این نرخ تأثیر بیشتری داشته باشند.

وی در رابطه با تخصیص بودجه به این شهرستان عنوان کرد: به هر شهرستانی که شرکت‌های دانش‌بنیان یا زمینه‌های ایجاد آن‌ها در آن وجود داشته باشد سهم بیشتری از بودجه اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان درخصوص مسئله محرومیت‌زدایی از شهرستان شهربابک توضیح داد: اعتبار مربوط به این مسئله هنوز به طور کامل مشخص نشده است؛ همچنین جذب اعتبارات بخشی از دستگاه‌ها هنوز انجام نشده که باید مطالبه شود تا این روند تسریع شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام پروژه‌های سال جاری مشخص و ابلاغ شده و باید پیگیری شود، در خصوص جبران خسارات سیل اظهار کرد: نیازها از قبل صورت‌برداری شده و نیازهای شهربابک به‌همراه باقی مناطق استان به کشور ابلاغ شده است.

رودری ضمن اشاره به مسئله کم‌آبی یا نبود آب در برخی روستاهای این شهرستان تصریح کرد: موضوع آب و قنوات در برخی روستاها بسیار حاد و خاص است که باید اولویت‌بندی شده و سریع‌تر پیگیری شود.

وی از اختصاص اعتبار ۶۵ میلیارد تومانی برای جاده رباط خبر داد و گفت: این سهم از طرف کشور اختصاص داده شده و از طرف استان نیز ۳۰ میلیارد تومان برای این کار پیشنهاد داده شده است.

رودری ضمن بازدید از روستاهای سیل‌زده دهستان مسینان (مسینان، دغندر، کوهسنجان، کم عروسک، درباغ، رشکان، باغ بنه، اندرا، بیدوندر، گرما، بن توت و میدوک) و راه‌های باز شده پس از سیل اخیر به بررسی مشکلات پیش آمده ناشی از سیل پرداخت.

گفتنی است میزان خسارت ناشی از سیل اخیر به شهرستان شهربابک ۱۰۵۰ میلیارد تومان برآورد شده که بیش از ۶۰ درصد آن مربوط به خسارات حوزه کشاورزی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)