کد خبر: ۴۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان:
مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با اشاره به اینکه مسئله ما در مسکن خبرنگاران، تامین زمین است، اظهارداشت: تمام امکانات خبرنگاری در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که عضو سامانه جامع رسانه‌ای کشور باشند و اینترنت خبرنگاری نیز در همین چارچوب در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با اشاره به اینکه مسئله ما در مسکن خبرنگاران، تامین زمین است، اظهارداشت: تمام امکانات خبرنگاری در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که عضو سامانه جامع رسانه‌ای کشور باشند و اینترنت خبرنگاری نیز در همین چارچوب در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

محمدرضا نژادحیدری شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در کرمان با بیان اینکه هیات مدیره فعلی از سال 99 همزمان با برگزاری انتخابات خانه‌های سراسر کشور در خدمت اعضا هستند، گفت: اساسنامه خانه مطبوعات در حال تغییر است و در پیش‌نویس جدید قرار است کسانی عضو خانه مطبوعات باشند که در آزمون شرکت کنند.

وی با اذعان به وجود ضعف‌ها و کاستی‌ها، در این دوره فعالیت هیئت مدیره خانه مطبوعات گفت: تلاش کردیم تمرکز خود را بر حل مسائل و چالش‌های خانواده بزرگ مطبوعات و رسانه‌های استان بگذاریم.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان تصریح کرد: در این راستا علاوه بر پیگیری موردی مشکلات اصحاب رسانه، در تعامل با دستگاه‌های اجرایی، جلساتی به منظور رفع مشکلات عمومی رسانه‌ها برگزار شد که از جمله آن نشست با وزیر ارشاد، مدیرکل مطبوعات وزارتخانه، مدیرکل تامین اجتماعی و نمایندگان مجلس است.

وی ادامه داد: این مذاکرات در پاره‌ای موارد به نتایج مثبتی منتج و در برخی موارد در حال پیگیری و بخشی از آن بی‌نتیجه ماند که همچنان و در حد توان در حال پیگیری است.

نژادحیدری با بیان اینکه آموزش اصحاب رسانه مهم‌ترین مأموریت و دغدغه ما بوده و هست، اظهارداشت: برترین اساتید کشوری در قالب دوره‌های آموزشی مسئولیت خطیر آموزش خبرنگاران را به خوبی ایفا نموده‌اند، هر چند عدم استقبال مورد انتظار جامعه خبری استان از این دوره‌ها شوقی در دوام چنین کوشش‌هایی برنمی‌انگیزد اما ما همچنان وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

وی افزود: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته برای ارائه خدمات رفاهی به جامعه خبری استان، معترفیم همچنان وضعیت مطلوب نیست.

نژادحیدری افزود: با این ‌حال چنانچه اراده‌ای برای پیگیری این موضوع از سوی مدیران استان وجود داشته باشد خانه مطبوعات آمادگی ارائه بسته‌ای پیشنهادی در این زمینه را دارد.

وی با بیان اینکه پیگیری راه‌اندازی مجدد موزه مطبوعات در محل خانه دینیار یکی دیگر از مهم‌ترین اقدامات خانه مطبوعات استان کرمان است، گفت: با رایزنی که این‌ جانب با دو استاندار سابق داشتم موفق به اخذ اعتباراتی برای بازسازی و راه‌اندازی این موزه شدم ضمن اینکه برای راه‌اندازی این موزه همچنین، نیاز به حمایت‌های آقای فداکار استاندار محترم نیز داریم چراکه این موزه ضمن نمایش تاریخ و تحولات رسانه‌ای در یک سده گذشته، محلی برای نزدیک شدن خبرنگاران و اهالی رسانه استان خواهد بود.

نژادحیدری با بیان اینکه مسئله ما در مسکن خبرنگاران، تامین زمین است، اظهارداشت: اخیرا وزیر ارشاد اعلام کرد با تفاهم با وزرات مسکن 14 هزار مسکن برای خبرنگاران ساخته می‌شود و لذا از استاندار و مدیرکل ارشاد می‌خواهیم سهم مناسبی برای استان کرمان در نظر بگیرند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان در عین حال به خیرنگاران یادآور شد: از این پس تمام امکانات و امتیازات خبرنگاری صرفا در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که عضو سامانه جامع رسانه‌ای کشور باشند اینترنت خبرنگاری نیز در همین چارچوب در اختیار خبرنگاران قرار خواهد گرفت.

وی یکی دیگر از موارد را مربوط به حضور خبرنگاران فصلی و مدعیان خبری دانست و اظهارداشت: برای حل این مشکل، اتفاقی نسبتا خوبی افتاده و دولت قبل، لایحۀ تاسیس سازمان نظام رسانه کشور را آماده کرده بود اما اعتراضاتی نسبت به آن مطرح و در نتیجه از دستور کار دولت قبل خارج شد، اما اخیرا همان لایحه در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح شده و به نظرم در صورت تصویب، اتفاق خوبی است.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان افزود: مهمترین دغدغه معترضان به این لایحه این است که لایحه نظام رسانه باعث گزینش‌های سلیقگی شود، لذا معاونت مطبوعاتی ارشاد باید ضمن شنیدن انتقادات و گفت‌و‌گو با تشکل‌های صنفی و رفع دغدغه‌ها نسبت به این موضوع اقدام کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)