کد خبر: ۴۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه 35 درصد پرونده‌های ثبت شده با موضوع سرقت، مربوط به شهر کرمان است، گفت: تشکیل بانک اطلاعات مجرمان در دست پیگیری است و تاکنون دو هزار و 100 نفر که بخش عمده سرقت‌ها را انجام داده‌اند در این زمینه شناسایی شده‌اند که اگر این افراد کنترل شوند، اقدام بسیار اثرگذاری در کاهش وقوع سرقت خواهد بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه 35 درصد پرونده‌های ثبت شده با موضوع سرقت، مربوط به شهر کرمان است، گفت: تشکیل بانک اطلاعات مجرمان در دست پیگیری است و تاکنون دو هزار و 100 نفر که بخش عمده سرقت‌ها را انجام داده‌اند در این زمینه شناسایی شده‌اند که اگر این افراد کنترل شوند، اقدام بسیار اثرگذاری در کاهش وقوع سرقت خواهد بود.

به گزارش گفتار نو به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، سیدمهدی قویدل در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در سال 1401 با اشاره به اینکه جرم سرقت، اولویت اول کشور و استان است، افزود: به همین منظور قرارگاه مبارزه با سرقت در استانداری‌ها، ستادهای فرماندهی انتظامی و دادگستری‌های کشور تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس آمار ثبت شده در سامانه CMS  دادگستری کل استان کرمان در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان پرونده‌های مربوط به سرقت در مجموع دو درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: بیشترین آمار پرونده‌های ثبت شده در سامانه CMS  مربوط به سرقت در بازه زمانی چهارماه سال جاری مربوط به شهر کرمان با سه هزار و 348 پرونده (معادل 35 درصد سرقت‌ها) بوده است.

قویدل تاکید کرد: در حال حاضر یک هزار و 51 متهم به سرقت با بیش از دو فقره سابقه در زندان هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زندانیان سرقت سه هزار و 436 نفر هستند، تاکید کرد: ۲۰.۶ درصد زندانیان در استان کرمان مربوط به جرم سرقت هستند و 7.4 درصد از مددجویان زندان‌ها با اتهام سرقت نیز از اتباع بیگانه به شمار می‌روند.

وی افزایش مراقبت‌های پس از خروج محکومان سرقت، شناسایی بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه، تاکید بر اجرای دستورالعمل پیشگیری از سرقت و توجه به موضوع روشنایی معابر را از جمله اقدامات موثر در پیشگیری از سرقت دانست و تاکید کرد: در قرارگاه پیشگیری از سرقت مصمم هستیم دستگاه‌های متولی امر پیشگیری از وقوع سرقت، اقدامات و وظایف خود را به درستی اجرایی کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: وجود کارگاه‌های ضایعاتی، اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیرمجاز و معتادان متجاهر از ارکان وقوع سرقت هستند و امیدواریم با همکاری سازمان‌های مربوطه در راستای ساماندهی این حوزه‌ها اقدام نماییم.

قویدل با اشاره به اینکه سرقت اماکن از سرقت‌های مهم استان بوده است که مقرر شد دستگاه‌ها و ادارات در این زمینه توجه لازم را داشته باشند، اظهارداشت: کنترل فضای مجازی برای پیشگیری از سرقت‌ها و کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی نیز با همکاری پلیس آگاهی استان در دست انجام است.

وی بر شدت عمل درباره افراد سابقه‌دار در حوزه سرقت نیز تاکید کرد و ادامه داد: وظیفه هر یک ازدستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع سرقت مشخص و اعلام شده است و با پیگیری سازمان بازرسی تلاش می‌شود که با اجرای این مصوبات، گام‌های بلندی در مسیر پیشگیری از سرقت برداشته شود.

وی یادآور شد: مصمم هستیم وظایف دستگاه‌ها و ادارات اجرایی در پیشگیری از سرقت که برابر مصوبه شورای امنیت کشور به آنها ابلاغ شده را پیگیری نماییم تا همه دستگاه‌ها در این زمینه اقدام کنند.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز گفت: هر ساله روند وقوع سرقت‌ها افزایش دارد و از 17 هزار مورد در سال گذشته به 21 هزار در سال جاری افزایش یافته است.

سرهنگ یدالله حسن‌پور بر عملیاتی بودن رویکرد کارگروه‌های پیشگیری از سرقت تاکید کرد و ادامه داد: وقوع جرم به ویژه سرقت عادی شده است و عادی انگاری وقوع سرقت بستر خطرناکی را در جامعه ایجاد کرده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)