کد خبر: ۴۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
امام جمعه کرمان:
امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه آرمان و واقعیت باید با هم پیش برود تا به نتیجه مطلوب برسیم، گفت: حرف خوب زدن و آرمان داشتن به تنهایی جواب نمی‌دهد و باید در عمل واقعیت‌ها را ببینیم.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه آرمان و واقعیت باید با هم پیش برود تا به نتیجه مطلوب برسیم، گفت: حرف خوب زدن و آرمان داشتن به تنهایی جواب نمی‌دهد و باید در عمل واقعیت‌ها را ببینیم.

به گزارش تسنیم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز در آیین افتتاحیه طرح حامیم دانشگاه‌های استان کرمان اظهارداشت: امور سیاسی مانند یک ریل قطار است که در آن یک واقعیت داریم و یک آرمان که اگر به یکی از این دو جنبه به تنهایی توجه کنیم، قطار از ریل خارج می‌شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ‌ویژه شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: جا دارد هفته دولت را به تمام خدمتگزاران نظام مقدس اسلامی در دولت مردمی و انقلابی تبریک عرض کنیم و برای آنها آرزوی موفقیت داشته باشیم.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اگر بخواهید ایده و عقیده کسی را تغییر بدهید باید جهان‌بینی او را تغییر بدهید، افزود: مادر برای آنکه سوزاندن آتش را به بچه‌اش بفهماند دست او را نزدیک آتش می‌آورد تا به او بفهماند که این آتش سوزان است و در تغییر ایده و عقیده افراد هم باید اینگونه عمل کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه دانشجویان باید درس را دقیق بخوانند، آنگونه که بتوانند مانند استادان خود تحلیل کرده و درس بدهند، افزود: دانشجویان باید درس را آنقدر تکرار کنند و بخوانند که بتوانند، جای استاد خود درس بدهند.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید از فرصت جوانی خود استفاده کنند و آن را در تحصیل علم و معرفت‌افزایی بگذرانند، ادامه داد: اگر در احوالات بزرگان بررسی کنیم، می‌بینیم که در تحصیل علم و دانش تعطیلی نداشتند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه امور سیاسی مانند یک ریل قطار است و در آن یک واقعیت داریم و یک آرمان، بیان کرد: اگر به یکی از این دو جنبه به تنهایی توجه کنیم، قطار از ریل خارج می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه آرمان و واقعیت باید با هم پیش برود تا به نتیجه مطلوب برسیم، گفت: حرف خوب زدن و آرمان داشتن به تنهایی جواب نمی‌دهد و باید در عمل واقعیت‌ها را ببینیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: فرصت‌ها زودگذر است و در این زمان اندک باید قدر فرصت‌ها را دانست.

وی با بیان اینکه دانشگاه یک محیط مقدس است چرا که در آن توسعه علم انجام می‌شود، گفت: طرح حامیم برای توسعه و تقویت فعالیت‌های دانشگاه در زمینه‌های مختلف فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی اجرا می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه به طور ویژه از دانشگاه فرهنگیان کرمان برای برگزاری طرح در این دانشگاه تشکر می‌کنم، افزود: این طرح بر روی دانشجویان فعال در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تاکید دارد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح حامیم در دانشگاه‌ها یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، ادامه داد: اجرای طرح حامیم در ابتدای راه است و اینگونه نیست که بعد از پایان این دوره‌ها به اتمام برسد.

حجت‌الاسلام عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریت محور برای تربیت معلم در جمهوری اسلامی ایران است، اظهارداشت: دانشجویان در این دانشگاه به مدت چهار سال تحصیل علم می‌کنند و دوره کارشناسی و بعد از آن دوره کارورزی را می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله در این دانشگاه تربیت شخصیت معلمی دانشجو است، گفت: تاکید مقام معظم رهبری است که تنها از مسیر دانشگاه فرهنگیان معلم جذب سیستم آموزش و پرورش شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)