کد خبر: ۴۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان خبر داد
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه در خصوص ورود زنان به ورزشگاه ورود نکردیم، چون تقاضایی نداشتیم گفت: کمپ ماده ۱۶ زنان ظرف یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه در خصوص ورود زنان به ورزشگاه ورود نکردیم، چون تقاضایی نداشتیم گفت: کمپ ماده ۱۶ زنان ظرف یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
نرجس بحرآسمانی امروز ۹ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم در اولین قدم تدوین شناسنامه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بانوان استان را در دستور کار قرار دادیم، چندماهی طول کشید، اما در حال حاضر یک شناسنامه کامل داریم که نقشه راه آینده است.
وی افزود: ما به عنوان استان پیشتاز، در فاز اول این دانشنامه، ۵۰ بانوی موفق در تعامل میان زندگی شخصی و مسئولیت‌های کاری و اجتماعی را معرفی کردیم که به چاپ رسیده است؛ البته که تعداد این بانوان بیش از این است و سعی می‌کنیم همه این بانوان را به نسل جوان معرفی کنیم.
بحرآسمانی ادامه داد: همچنین در یک پژوهش با کمک دانشگاه شهید باهنر بررسی علل عدم مشارکت زنان در مسائل سیاسی، اجتماعی، و اقتصادی استان را پیگیری خواهیم کرد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان عنوان کرد: با توجه به اینکه رویکرد دولت، مردمی بودن است؛ هیأت‌های اندیشه‌ورز در ۷ حوزه کسب و کار پایدار، زیست عفیفانه، تحکیم بنیان خانواده، حقوق و مسئولیت‌های بانوان، جمعیت، نشاط اجتماعی و الگوی سوم زن، تشکیل شده است که در این هیأت‌ها از فرهیختگان و نخبگان جامعه در هر حوزه دعوت شده و از پیشنهادات آن‌ها استفاده می‌شود.
بحرآسمانی اضافه کرد: دوره‌هایی در راستای آموزش و توانمندسازی بانوان نیز داشتیم؛ یک دوره در شهرستان عنبرآباد جهت کمک به اشتغال زنان آسیب‌دیده و بهبود یافته از اعتیاد و یک دوره نیز در زهکلوت جهت ارتقای حوزه بهداشت و سلامت با حمایت مالی اداره کل امور بانوان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از بانوان شاغل علاقه دارند مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را یاد بگیرند گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبنی بر اینکه بانوان شاغل و همسران کارمندان به صورت رایگان می‌توانند در ۸ رشته نت ورک و طراحی صفحات وب، چادر و مقنعه دوزی، مانتو دوزی، پته دوزی، پرورش قارچ، کاشت زعفران و پرورش گیاهان آپارتمانی آموزش ببینند؛ انعقاد شده است.
بحرآسمانی با اشاره به اینکه مشاغل خانگی و کارآفرینان در دو سال گذشته با شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند گفت: در راستای حمایت از این قشر مجوز‌هایی از ستاد کرونا دریافت کردیم و موفق به راه‌اندازی بیش از ۱۰۰ بازارچه و جشنواره شدیم و پیگیر هستیم به صورت یک صنف به فعالیت خود ادامه دهند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان در خصوص دیگر اقدامات این اداره تشریح کرد: اعطای بالغ بر ۱۳۰۰ تسهیلات مشاغل خانگی، دریافت بیش از ۱۰۰ نفر از تسهیلات روستایی، کمک بلاعوض به تعاون‌های روستایی از طریق اداره کار، برگزاری جلسه رفع موانع تولید برای بانوان و کارآفرینان زن با حضور معاون اقتصادی استاندار به صورت انفرادی و جمعی، اعطای بیش از ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کارگشایی به بانوان شاغل در مشاغل خانگی که به بخش اداره کل امور بانوان مراجعه کردند؛ از دیگر اقدامات انجام شده است.
بحرآسمانی در خصوص بخش حمایت از زوجین توضیح داد: برگزاری جشن‌های ازدواج آسان، اهدای جهیزیه، ایجاد ۵ مرکز مشاوره نیروی انتظامی در سطح استان برای جوانان در آستانه ازدواج، راه اندازی ۶ مرکز در سازمان ورزش و جوانان در معاونت اجتماعی این سازمان به صورت رایگان و سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی و اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به زوج‌های روستایی متولد دهه شصت از جمله خدمات ارائه شده زوجین است.
وی در رابطه با خدمات ارائه شده به بانوان نخبه استان کرمان اضافه کرد: پارک علم و فناوری مرکزی تحت عنوان توانمندسازی بانوان در کسب و کار واقع در بلوار جمهوری راه‌اندازی کرده که بانوانی که دارای ایده فناورانه و نو یا علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار هستند با مراجعه یه این مرکز حمایت می‌شوند؛ همچنین رویدادی در شهریورماه در همین مورد برگزار می‌شود که همه اقشار بانوان دانش‌آموز، دانشجو، کارآفرین و ... با مراجعه به پارک علم و فناوری و ثبت‌نام رایگان می‌توانند در آن شرکت کنند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه بسیاری از بانوان روستایی بیمه بازنشستگی ندارند گفت: با پیگیری‌های انجام شده صندوق بیمه روستاییان و عشایر، بیمه بازنشستگی برای زنان خانه‌دار ۱۸ تا ۵۰ سال در نظر گرفته که افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به صندوق بیمه روستائیان و عشایر در شهر و دهیاری‌ها در روستا از تحت پوشش این بیمه جدای از بیمه درمان خود قرار بگیرند.
این مقام مسئول با اشاره به قانون خانواده و جوانی جمعیت افزود: قرارگاه استانی مرتبط، به ریاست استاندار تشکیل شده و بیمه رایگان به مادران باردار و نوزادان تا پنج سال، خدمات ناباروری، اعطای زمین به نرخ دولتی، کاهش سن بازنشستگی، افزایش سنوات و ... از جمله خدمات این قانون به زوجین است.
وی با اشاره به راه‌اندازی دو کلینیک ناباروری سطح دو در دو شهرستان استان اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری با حضور معاون امور زنان و خانواده، ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه زنان به استان کرمان اختصاص داده شد؛ که این اعتبار جهت انجام اموری همچون تجهیز کمپ ماده ۱۶، تجهیز ۴۲ واحد مسکونی ساخته شده توسط خیرین برای مددجو‌های کمیته امداد، تکمیل و تجهیز حوزه‌های علمیه و خوابگاه‌های دانش‌آموزی در مناطق محروم، مراکز ناباروری، کارگاه‌های تولیدی برای زنان زندانی و... هزینه خواهد شد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمان از ارائه ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای زنان کارآفرین از طریق جهاد کشاورزی و کمیته امداد خبر داد و در خصوص پیگیری ورود زنان به ورزشگاه‌های فوتبال استان کرمان گفت: در خصوص ورود زنان به ورزشگاه مراجعه‌ای نداشتیم و جزء درخواست‌های بانوان زنان کرمان نبوده و ما نیز بر اساس مراجعات کار‌ها را اولویت‌بندی می‌کنیم، اگر متقاضی در این رابطه وجود داشته باشد پیگیری می‌کنیم.
بحرآسمانی در خصوص زمان راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ تصریح کرد: در خصوص این کمپ اینکه پروسه درمان باید ادامه پیدا کند و اشتغال ایجاد شود بسیار مهم است ضمن اینکه ظرف یک ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

فردا 5 اردیبهشت آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

خودروهای دارای چراغ نامناسب و نور خیره کننده توقیف می شوند

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

انتقاد از دفع لجن تصفیه خانه فاضلاب در شهر کرمان و بالازدگی فاضلاب در محدوده شهرک الهیه

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)