کد خبر: ۴۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه وضعیت زائران ما از نظر رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، در حد خیلی خوبی است، گفت: تعدادی در حدود ۴۰۰ هزار نفر بایستی دز یادآور را تزریق کنند که پیامکی برای آن‌ها ارسال شد که این کار را انجام دهند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه وضعیت زائران ما از نظر رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، در حد خیلی خوبی است، گفت: تعدادی در حدود ۴۰۰ هزار نفر بایستی دز یادآور را تزریق کنند که پیامکی برای آن‌ها ارسال شد که این کار را انجام دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید مجید میراحمدی با بیان اینکه رئیس‌جمهور بر روی ۴ موضوع امنیت، سلامت، سهولت و ارزانی برای سفر اربعین تاکید کرده است، گفت: در مورد مسئله سلامت موضوعی که مورد تاکید جدی ما است، مسئله گرمازدگی است، تمهیدات برای گرمازدگی در این سوی مرز بر عهده وزارت بهداشت و در آن سوی مرز نیز به عهده جمعیت هلال‌احمر است.

وی افزود: قرار شد برای این مسئله اقدامات، توسعه داده و ظرفیت‌های لازم فراهم شود که ان‌شاءلله این مسئله را به خوبی مدیریت کنیم.

میراحمدی ادامه داد: موضوع دیگری که بر آن تاکید جدی شده، مسئله حمل و نقل است که در ارتباطی با استانداران، ابلاغی برابر تدبیر رئیس‌جمهور مطرح شد و استانداران موظف شدند که ظرفیت‌های استانی را در خدمت وزارت بگیرند که هر استان و استاندار نیز مطمئن باشد که در زمینه رفت و برگشت زائر هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.

وی بیان کرد: وزارت راه نیز تمام ظرفیت‌های خودش را به کار می‌گیرد و ما نیز از همه رانندگان عزیز درخواست داریم که برای این امر مقدس و معنوی با تمام ظرفیت به صحنه بیایند.

رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه مسئله دیگر تخلفاتی است که در مسیر ارزان‌سازی امکان دارد رخ دهد، گفت: به پارکینگ‌ها ابلاغ کردیم که هر کجا از قیمت مصوب ۵ هزار تومان و ۱۰ هزار تومان که اعلام شده، تخطی صورت گیرد، با آن پارکینگ برخورد می‌شود و به دستگاه‌های مربوطه معرفی شده و در جایی که لازم باشد، پارکینگ متخلف تعطیل خواهد شد.

میراحمدی درباره نظارت بر بلیت فروشی‌های اتوبوس‌ها و هواپیما اظهار کرد: وزیر نیرو و وزیر راه بازرس‌های ویژه‌ای را پیش‌بینی کرده‌اند که در تمام پایانه‌های مرزی مستقر باشند و بر روند این بلیت فروشی نظارت کنند.

وی افزود: گفته شد که در روز جمعه که آغاز این کار بود، با سه شرکت که تخلف کرده بودند، برخورد لازم صورت گرفت و انتظار این است که سازمان هواپیمایی کشور نیز اجازه ندهند که در مورد بلیت فروشی کوچکترین تخلفی صورت گیرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: موضوع دیگر عبور موکب‌داران و مشکلاتی که برای آن‌ها پیش آمده بود که ما از آن‌ها عذرخواهی می‌کنیم؛ این مشکل مربوط به ما نبود و عزیزان گمرک و مرزبانی عراق آن را پیش آوردند؛ ما ضمن تقدیر از زحمات مسئولان عراقی انتظار داریم که در این مسائل مهم با دقت بیشتری عمل کنند.

وی ادامه داد: بعضی از موکب‌داران ما دو تا سه روز با وسایلی که در معرض فساد قرار می‌گرفت، در مرز اذیت شدند که از جانب خودم از همه آن‌ها عذرخواهی می‌کنم. ما پیگیری‌های لازم را برای حل مشکل انجام دادیم و به ما گزارش دادند که این موضوع در مرز مهران حل شده است.

میراحمدی درباره مسئله اتباع زائر ادامه داد: اعلام شد که زائران پاکستانی باید از طریق مرز هوایی عراق مسافرت کنند که این عمل غیرممکن بود؛ ما پیگیری‌های فراوانی کردیم و آن‌ها قبول کردند که به شکل مانیفستی و گروهی با داشتن ویزا از مرز‌های زمینی ما عبور کنند و مثل سال‌های گذشته از این شرایط بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: اتباع افغانستانی مقیم ایران می‌توانند برابر روال قبل با حفظ روادید از این موضوع استفاده کنند و اتباع افغانستان و پاکستان می‌توانند از مرز شلمچه عبور کنند.

رئیس ستاد اربعین اظهار کرد: در مورد سایر اتباع گفته شده که باید از مرز‌های هوایی عبور کنند، البته هنوز ما اتباع پاکستانی داریم که پشت مرز‌های کشور ما مانده‌اند، یعنی دوستان عراقی به ما یک چیزی می‌گویند، اما در عمل اتفاق دیگری می‌افتد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

دستگیری عاملان تیراندازی منجر به جرح 2 شهروند در کهنوج

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

یک عادت مهم برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

هلالی‌های محیط ‌زیست کرمان آبگیری شدند

حضور بیش از 70 تیم گشت پلیس راه در محورهای بارانی استان کرمان

معاون وزیر آموزش و پرورش: امکان افشای سوالات آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن است

محور فاریاب _کهنوج بازگشایی شد

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رییس کل دادگستری کرمان: وضع برخی از قوانین؛ موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود / اگر از ظرفیت‌های کرمان استفاده شود، بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان و کشور رفع می‌شود

پربازدید ها

راهداری جنوب کرمان مسدودی چند محور و مسیرهای جایگزین را اعلام کرد

تمامی راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

سهامداران عدالت بخوانند/ جزییات تازه درباره واریز مرحله سوم سود اعلام شد

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۳۰ فروردین‌ ۱۴۰۳

نجات 16 خودروی گرفتار در سیلاب توسط عوامل راهداری جنوب کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)