کد خبر: ۴۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
ارسال به دوستان
ذخیره
عضو کمیسیون پزشکی قانونی کشور مطرح کرد؛
عضو کمیسیون پزشکی قانونی کشور، با اشاره به عوارض انجام نادرست جراحی‌های زیبایی، گفت: جراحی‌های زیبایی توسط افراد غیرمتخصص و غیرمجاز، هر هفته منجر به حداقل دو مرگ در کشور می‌شود.

عضو کمیسیون پزشکی قانونی کشور، با اشاره به عوارض انجام نادرست جراحی‌های زیبایی، گفت: جراحی‌های زیبایی توسط افراد غیرمتخصص و غیرمجاز، هر هفته منجر به حداقل دو مرگ در کشور می‌شود.

به گزارش مهر، حمیدرضا علیزاده، در برنامه «ضربان» شبکه سلامت سیما در خصوص عوارض انجام نادرست عمل‌های جراحی زیبایی، اظهارداشت: بیشتر پرونده‌هایی که در حال حاضر در پزشکی قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد مربوط به کارهای زیبایی است که توسط افراد غیر متخصص انجام شده است.

عضو ثابت کمیسیون پزشکی قانونی کشور افزود: افراد موظفند قبل از انجام هر درمانی به خصوص جراحی زیبایی و ترمیمی، با جستجوی اینترنتی اطلاعات پزشک مورد نظر خود را پیدا کنند در این رابطه سایت سازمان نظام پزشکی اطلاعات کامل پزشک را با وارد کردن نام و نام خانوادگی، در اختیار جوینده قرار می‌دهد.

وی گفت: سهم بزرگی از عوارض که به دنبال کارهای زیبایی ایجاد می‌گردد بر عهده خود مراجعه کننده است زیرا بدون آگاهی و تحقیق و تنها با تبلیغ‌های فریبنده به یک مرکز زیبایی مراجعه می‌کنند.

علیزاده ادامه داد: قطع عصب‌های صورت، نکروز وسیع بافت و ایجاد ناهنجاری‌هایی که شاید نیاز به چندین عمل ترمیمی داشته باشد، از عواقب سهل‌انگاری در انتخاب درست پزشک است.

وی گفت: یک تزریق ساده ژل در لب توسط فرد غیر متخصص می‌تواند به نکروز (از بین رفتن بافت) کامل این عضو منتهی گردد.

این متخصص جراحی ترمیمی و زیبایی، افزود: انجام جراحی‌های زیبایی توسط افراد غیرمتخصص و غیر مجاز، هر هفته منجر به حداقل دو مرگ در کشور می‌گردد. همچنین تزریق ساده بوتاکس اگر توسط فرد ماهر و متخصص انجام نگردد با عوارض بسیار زیادی همراه خواهد بود که گاهی جبران این نواقص توسط فوق تخصص زیبایی هم، امکان‌پذیر نخواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در خصوص شایع‌ترین اعمال جراحی در کشور، گفت: جراحی بینی و جراحی چاقی، از شایع‌ترین جراحی‌های زیبایی انجام شده در کشور است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا همه افراد علاقمند به جراحی بینی کاندید عمل خواهند بود، افزود: بسیاری از افراد مراجعه کننده برای جراحی بینی، کاندید مناسبی برای عمل نیستند و در بیشتر اوقات به این افراد توصیه به انجام مشاوره‌های روانشناسی می‌گردد.

علیزاده گفت: بعد از جراحی بینی، جراحی‌های چاقی از بیشترین جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شوند البته بعضی از این عمل‌ها در حوزه درمان قرار دارد به طور مثال افرادی که BMI (شاخص توده بدنی) بالای ۳۵ تا ۴۰ دارند، در حیطه اعمال جراحی درمانی چاقی قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که قبل از جراحی چاقی چه نکاتی مد نظر قرار می‌گیرد، افزود: انجام معاینات بالینی دقیق(BMI)، میزان قدرت کشسانی پوست، وجود فتق‌های ناشناخته، مصرف سیگار و مواد مخدر و همچنین آزمایشات کامل و بررسی تمامی بیماری‌های داخلی فرد، ضروری است که پس از آن پزشک فوق تخصص جراحی ترمیمی، نظر خود را اعلام می‌کند.

عضو ثابت کمیسیون پزشکی قانونی کشور گفت: افرادی که وزن زیادی دارند به دلیل عدم چرخش مناسب خون در اندام‌های تحتانی بدن، ترمیم زخم‌ها به سختی انجام می‌گردد و ممکن است در روند بهبودی اختلال ایجاد کند.

وی، لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی را، برداشتن موضعی چربی‌ها و پوست از ناحیه شکم دانست، در حالی که اسلیو، روش جراحی است که باعث کاهش وزن کل بدن می‌گردد که معمولاً بعد از گذشت یک سال از جراحی اسلیو، شخص کاندید جراحی پوست‌های اضافه بدن می‌گردد. بنابراین دقت در انتخاب بیمار صحیح این جراحی‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

علیزاده تاکید کرد: آگاهی و روشنگری مردم از عوارض سنگین و غیر قابل جبران اینگونه جراحی‌ها جلوگیری می‌کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)