کد خبر: ۴۶۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
ارسال به دوستان
ذخیره
کارشناس کنترل مواد غذایی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ظرف‌های شیشه‌ای بهترین ظروف برای نگهداری آب‌لیمو هستند.

کارشناس کنترل مواد غذایی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ظرف‌های شیشه‌ای بهترین ظروف برای نگهداری آب‌لیمو هستند.

به گزارش ایسنا، نوشین حسن‌زاده اظهارداشت: بسیاری از ما در فصل لیمو، آب‌لیموی طبیعی تهیه می‌کنیم تا بتوانیم به مدت طولانی از آن استفاده نماییم، اما اگر آب‌لیمو به‌درستی نگهداری نشود، تغییر رنگ و مزه می‌دهد و کپک می‌زند.

وی بیان کرد: انتخاب نوع مـاده بسته‌بندی یکـی از شاخص‌های مهـم در ماندگاری آبمیوه‌ها نظیـر آب‌لیمو اسـت و به دلیل اسیدی بودن آب‌لیمو باید از نگهداری آن‌ها در ظرف‌های پلاستیکی و فلزی خودداری کرد تا ترکیب‌های فلز و پلاستیک وارد آب‌لیمو نشوند.

این کارشناس کنترل مواد غذایی و بهداشتی تصریح کرد: مناسب‌ترین ظروف برای نگهداری آب‌لیمو، ظروف شیشه‌ای هستند زیرا آب‌لیمو با این ظروف، واکنشی نشان نمی‌دهد، پس بهتر است پس از خرید لیموهای درشت و سالم و آبگیری آن‌ها، آب‌لیموی تازه را درون ظروف شیشه‌ای درب‌دار حتی‌الامکان تیره بریزید.

حسن‌زاده تأکید کرد: قبل از ریختن آب‌لیمو در این ظروف ابتدا شیشه را داخل آب جوش قرار دهید تا آنزیم و باکتری‌های موجود در آن، از بین برود، زیرا با انجام این کار، قارچ‌ها امکان رشد را از دست می‌دهند و در نتیجه احتمال کپک زدن این مواد هم کاهش چشم‌گیری می‌یابد.

وی گفت: برای اینکه آب‌لیموی شما کپک نزند حتماً باید درب ظرف را بگذارید تا هوا به داخل آن راه پیدا نکند و همچنین آب‌لیمو را باید تا نزدیکی لبه ظرف پر کنید و مقدار خیلی کم لبه شیشه را خالی بگذارید و سپس درپوشی روی آن قرار دهید تا با ایجاد خلأ، اکسیژن به داخل محصول راه نیابد و جایی برای رشد کپک‌ها وجود نداشته باشد.

حسن‌زاده توصیه کرد: برای نگهداری آب‌لیمو از ظروف پلاستیکی یا بطری‌های آب‌معدنی استفاده نکنید؛ زیرا مواد اسیدی موجود در آب‌لیمو می‌تواند با دیواره ظروف پلاستیکی فعل‌وانفعالات نامطلوبی ایجاد کند و سمی و سرطان‌زا شود.

این کارشناس کنترل مواد غذایی و بهداشتی همچنین بیان کرد: بهترین دما برای نگهداری آب‌لیمو، دمای یخچال است و آب‌لیموهای اکسیده شده هیچ‌گونه ارزش غذایی ندارند و از نظر ظاهری نیز رنگ این آب‌لیموها تغییر می‌کند و تغییر شکل در پی خواهد داشت.

وی از خانواده‌ها خواست در هنگام خرید آب‌لیموهای صنعتی به پروانه ساخت توجه کنند و از مصرف آب‌لیموهای با مارک‌های غیر معتبر اجتناب کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)