کد خبر: ۴۶۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: تقریبا ۶ درصد شاغلین استان بی‌سواد و ۷۲ درصد نیز دیپلم و پایین‌تر از دیپلم هستند. بیکاران دیپلم و زیر دیپلم استان ۳۳ درصد بوده این درحالی است که متوسط کشوری ۵۵ درصد بوده و تقریبا بیکار بی‌سواد در استان کرمان نداریم و حدود ۰.۳ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: تقریبا ۶ درصد شاغلین استان بی‌سواد و ۷۲ درصد نیز دیپلم و پایین‌تر از دیپلم هستند. بیکاران دیپلم و زیر دیپلم استان ۳۳ درصد بوده این درحالی است که متوسط کشوری ۵۵ درصد بوده و تقریبا بیکار بی‌سواد در استان کرمان نداریم و حدود ۰.۳ درصد است.

به گزارش ایسنا، جعفر رودری در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان به تحلیل بازار کار استان پرداخت و گفت: براساس گزارش مرکز آمار، نرخ مشارکت استان در بهار امسال ۲ واحد درصد نسبت به فصل زمستان کاهش یافته است به گونه‌ای که از ۴۱.۱ درصد در زمستان سال گذشته به ۳۹.۲ درصد در بهار ۱۴۰۱ رسیده است.

او از کاهش سه واحد درصدی نرخ مشارکت زنان استان کرمان در بهار امسال نسبت به زمستان گذشته خبر داد و اظهارداشت: نرخ فعالیت مردان از ۶۷.۷ درصد به ۶۶.۳  درصد و نرخ مشارکت زنان از ۱۵.۳ درصد به ۱۲.۳ درصد رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان، از کاهش یافتگی نرخ بیکاری استان کرمان سخن به میان آورد و گفت: نرخ بیکاری استان کرمان در زمستان سال گذشته ۱۱.۲ درصد بوده این درحالی است که متوسط نرخ بیکاری کشور ۹.۴ درصد بوده است که در بهار ۱۴۰۱ نرخ بیکاری استان کرمان ۸.۷ درصد شده است که می‌تواند ناشی از کاهش نرخ فعالیت باشد و بخش عمده آن به دلیل اشتغال مثبتی که در استان ایجاد شده است، بر می‌گردد.

او با بیان این مطلب که خالص اشتغال استان کرمان مثبت شده است، تصریح کرد: تعداد زنان بیکار استان بیشتر از مردان است به طوری که در بهار امسال نرخ بیکاری مردان ۵.۴ درصد و این نرخ در زنان ۲۶ درصد بوده است.

رودری رتبه استان کرمان در نرخ مشارکت، را بیست و دوم کشوری دانست و عنوان کرد: جایگاه استان کرمان به لحاظ نرخ بیکاری، نیز رتبه هفدهم است.

«نرخ بیکاری جوانان در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال در سطح کشور ۱۶.۶ درصد و این نرخ در استان کرمان ۲۰.۳ درصد و نرخ بیکاری مردان استان کرمان در این رده سنی ۱۴.۷ درصد است اما تقریبا نیمی از زنان جوان (جمعیت فعال) استان بیکار هستند و نرخ بیکاری خانم‌های استان کرمان حادتر است.» این بخش دیگری از سخنان رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بود.

او تصریح کرد: تقریبا ۶ درصد شاغلین استان بی‌سواد و ۷۲ درصد نیز دیپلم و پایین‌تر از دیپلم هستند. بیکاران دیپلم و زیر دیپلم استان کرمان ۳۳ درصد بوده این درحالی است که متوسط کشوری ۵۵ درصد بوده و تقریبا بیکار بی‌سواد در استان کرمان نداریم و حدود ۰.۳ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان این مطلب که ۴۴۸ هزار جوانان در رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال در استان داریم اظهار کرد: ۵۱ درصد این جمعیت را آقایان و ۴۹ درصد خانم‌ها تشکیل می‌دهند که یک چهارم (۲۴.۶ درصد) جمعیت مردان این گروه سنی و ۴۸.۵ درصد زنان این گروه سنی استان شاغل، در حال تحصیل و دارای مهارت‌آموزی نیستند که در آینده این جمعیت مستعد بیکاری هستند زیرا دنبال توانمندسازی و کسب مهارت نیستند.

او با اشاره به اینکه هر چه بروکراسی و مداخله دولت در اقتصاد بیشتر می‌شود، در مقابل سهم اشتغال غیررسمی نیز بیشتر می‌شود، بیان کرد: ۴۵ درصد اشتغال استان رسمی و ۵۵ درصد اشتغال استان غیررسمی است و باید مدنظر داشت که اشتغال غیر رسمی به معنی غیرقانونی یا فقیر بودن نیست.

رودری تعهد اشتغال استان کرمان در سال جاری را ۶۰ هزار و ۳۷۴ فرصت شغلی اعلام کرد که ۳۱ هزار و ۴۴۰ فرصت آن در بخش صنعت و ۱۰ هزار و ۵۸۵ فرصت در بخش کشاورزی و ۱۸ هزار و ۳۴۹ فرصت شغلی در بخش خدمات بوده که باید ایجاد کرد و تاکنون ۷۸ درصد هدف شش ماهه استان محقق شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پربازدید ها

آخرین وضعیت آبی سدهای کرمان پس از بارندگی های اخیر

ضرورت شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی؛ کسب‌وکارهای بدون شناسه یکتا قانونی نیست

قیمت انواع سکه و طلا سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی روز پنجشنبه تخلف است

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)