کد خبر: ۴۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان:
مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان گفت: افق آینده منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تا سال ۲۰۲۵ تولید ۳۵۰ هزار خودرو است تا بتوانیم حداقل ۲۵ درصد خودرو کشور را در این منطقه تولید کنیم.

مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان گفت: افق آینده منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تا سال ۲۰۲۵ تولید ۳۵۰ هزار خودرو است تا بتوانیم حداقل ۲۵ درصد خودرو کشور را در این منطقه تولید کنیم.

به گزارش ایرنا، مراسم معارفه مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد.

مسعود فاضل مدیرعامل پیشین منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم جای خود را امروز به هادی شهسوارپور فرماندار پیشین این شهرستان داد تا وی که شناخت کاملی از وضعیت این منطقه دارد تلاش‌های خود را برای توسعه بیش از پیش این نهاد مهم اقتصادی در شرق استان کرمان به کار گیرد.

منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نقش مهمی در تولید و پیشرفت حوزه خودروسازی کشور دارد؛ این منطقه یک منطقه تخصصی در زمینه صنایع خودروسازی است که کارخانه‌های فعال و پویای زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند و علاوه بر آن ظرفیت‌های بالای منطقه برای گردشگری و نیز اشتغال می‌تواند آینده درخشانی را برای آن رقم بزند.

خودرو کاملا بومی تا ۱۴۰۵

از جمله سخنرانان این مراسم مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان بود که با تشریح برنامه‌های این گروه گفت: در حال ساخت قطعات خودرو، طراحی و بومی کردن خودرو هستیم و تا پایان سال ۱۴۰۵ خودرو کاملا بومی با سطح ساخت داخل بالای ۸۵ درصد در حوزه کرمان خودرو تولید خواهیم کرد.

محمدرضا شاه‌بخش افزود: افق آینده منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تا سال ۲۰۲۵ تولید ۳۵۰ هزار خودرو است تا بتوانیم حداقل ۲۵ درصد خودرو کشور را در این منطقه تولید کنیم.

وی بیان کرد: دولت به هیچ عنوان سرمایه‌گذاری مستقیمی در این منطقه اقتصادی انجام نداده و بزرگترین کاری که انجام داده پشتیبانی از فعالان اقتصادی بوده است.

مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان با اشاره به حمایت و پشتیبانی‌های دولت از فعالان اقتصادی ادامه‌ داد: به پشتوانه حمایت دولت، حجم سرمایه‌گذاری که در منطقه ایجاد شده در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های سنگینی که دولت در پروژه‌های دولتی انجام داده رقم بسیار بالایی است.

توسعه و پیشرفت در صنعت زمان‌بر است

 شه بخش تاکید کرد: روند توسعه صنعت زمان‌بر است و طرح بعدی ما صادرات و عرضه حداقل ۱۵ درصد تولیدات این منطقه به بازارهای همجوار است.

مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان خاطرنشان‌ کرد: گام سوم ما رسیدن به تولید سالانه ۵۰۰ هزار خودرو است که این امر به معنای ایجاد حداقل ۵۰ هزار اشتغال خواهد بود.

به گفته وی با تولید سالانه ۵۰۰ هزار خودرو درآمد ناخالص منطقه با فرض ثبات در قیمت‌ها افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که اگر یک درصد آن هم داخل منطقه سرریز شود افق خوب و مناسبی برای فعالیت و زندگی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید خواهد بود.

اگر به دنبال تفرقه باشیم فرصت‌ها را از دست می دهیم

مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان در ادامه اظهارداشت: در مرحله حساسی قرار داریم و اگر همگی کمک کنیم افق روشنی برای بم خواهیم داشت اما اگر به دنبال تفرقه و ایرادهای غیرمعقول از همدیگر باشیم فرصت‌ها را از دست خواهیم داد.

شه‌بخش با اشاره به اینکه امسال در این منطقه یکصد هزار خودرو تولید خواهد شد افزود: یکی از شاخصه‌های فعالیت‌های اقتصادی درآمد ناخالص آنهاست؛ در ارگ جدید اگر در سال جاری یکصد هزار خودرو تولید کنیم درآمد ناخالص منطقه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی با تشریح تفاوت‌ها از نظر درآمد ناخالص در توسعه صنعتی با سایر بخش‌ها توضیح داد: مجموعه اقتصادی ارگ جدید در شرایط معمول بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد ناخالصی خواهد داشت در صورتی که نتیجه فعالیت بسیار طولانی کشاورزی بم با برداشت حتی ۲۰۰ هزار تُن خرما در چهار شهرستان شرقی درآمد ناخالصی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان دارد.

شه بخش گفت: در زمینه اشتغال نیز در کشاورزی با قدمت ۷۰ سال حدود ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی وجود دارد اما در صنعت با افق آینده منطقه ۳۵ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم خواهد داشت.

مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان اضافه کرد: یکی از راه‌های توسعه اقتصادی بسیاری از نقاط، توسعه فعالیت‌های صنعتی است زیرا اگر صنعت توسعه یابد با فاصله کوتاهی بیشترین اشتغال را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید خواهد داشت.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید الگوی نوینی است که می‌تواند به دیگر مناطق نیز ارایه شود.

 حمایت دولت بسیاری از مشکلات سرمایه گذاران را حل خواهد کرد

شهسوار پور مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز در ادامه گفت: دولت اگر تنها نقش حمایتی برای سرمایه‌گذار و بخش خصوصی داشته باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

به گفته وی در صورت حمایت از سرمایه‌گذار کار تولیدی صورت می‌گیرد و در نهایت خروجی کار، تولید ثروت و اشتغال خواهد بود.

شهسوارپور افزود: یکی از سیاست‌های دولت تسهیل‌گری است تا سرمایه‌گذار بتواند در این مسیر به درستی حرکت کند و به جایگاه خودش برسد.

وی اظهارداشت: گاهی اوقات در کشور ما این اتفاق به درستی صورت نمی‌گیرد و راه هموار نمی‌شود.

مدیرعامل جدید منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم بیان کرد: یکی از اهداف و سیاست‌های ما حل مشکلات منطقه اقتصادی و شهرک ارگ جدید برای افراد ساکن در این منطقه است.

شهسوارپور اضافه کرد: امکانات و زیرساخت‌های لازم برای ورود سرمایه‌گذار بومی و غیربومی وجود دارد زیرا مشکلاتی که شاید سرمایه‌گذار در بیرون از این منطقه با آن مواجه شود، در این منطقه وجود ندارد.

پیگیری الحاق ۲ هزار هکتار زمین به منطقه اقتصادی

وی همچنین در ادامه از پیگیری برای الحاق ۲ هزار هکتار زمین به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خبر داد و افزود: این الحاق مصوبه هیات دولت را دارد که پیگیری‌‌های لازم را انجام خواهیم داد. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم گفت: در آینده شاهد توسعه منطقه شرق استان کرمان با مرکزیت شهرستان بم خواهیم بود تا دیگر نیازی به نگاه شهرستان‌های دیگر نداشته باشیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)