کد خبر: ۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵
ارسال به دوستان
ذخیره
سید حسین مرعشی در خراسان شمالی:
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با یادآوری اینکه کشور از توسعه‌نیافتگی رنج می‌برد گفت: توافقات دوران جدیدی در ایران برای سازندگی است.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با یادآوری اینکه کشور از توسعه‌نیافتگی رنج می‌برد گفت: توافقات دوران جدیدی در ایران برای سازندگی است.
به گزارش  فارس  حسین مرعشی عصر امروز در نشستی با عنوان «ایران دوران جدید» اظهار کرد: اساسا در مذاکرات با تدبیر و عقلانیت، صحنه به نفع کشورمان عوض شد و این صحنه‌ای که در ماه‌های اخیر از مذاکرات دیدیم خیلی عجیب بود.
وی گفت: 6 قدرت بزرگ دنیا و وزیران امور خارجه آنها روزها و ساعت‌ها نشسته و با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی صحبت و مذاکره کردند که واقعا عجیب بود.
سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه کری وزیر امور خارجه آمریکا 21 روز در محل مذاکرات ماند و با وزیر امور خارجه کشورمان مذاکره کرد افزود: وزیر خارجه آمریکا؛ وزیر خارجه افغانستان یا تاجیکستان نبود که حضور سه‌ هفته‌ای وی را کم‌اهمیت بدانیم و این اتفاقات بزرگ به خاطر سیاست خردورزانه دولت روحانی رقم خورد.
وی با تاکید بر اینکه غرب متوجه شده که امنیت خاورمیانه بدون حضور ایران نتیجه نخواهد داد گفت: واقعا در مذاکرات با وجود ترسیم خطوط قرمز که به مثابه حرکت شبانه بر روی مین بود، اما با تدبیر دولت یک موفقیت خوبی برای نظام جمهوری اسلامی حاصل شد که مهمترین دستاورد آن توسعه صنعتی ایران را به همراه خواهد داشت.
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ‌اظهار کرد: به‌ طور حتم توافقات دوران جدیدی در ایران برای سازندگی است و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز روز حرکت، توسعه و پیشرفت کشور است بیان داشت: این سرزمین از توسعه‌نیافتگی رنج می‌برد و در زیربناهای توسعه با مشکلات جدی مواجه است.

مرعشی یکی از مشکلات کشور را مشکل بیکاری عنوان کرد و یادآور شد: با وجود ظرفیت‌های مختلف در کشور اما چند میلیون فارغ‌التحصیل بیکار داریم که در شان کشور نیست.

وی گفت: باید به سمتی برویم تا میزان بیکاری به‌عنوان یک دغدغه مهم در کشور و خانواده‌ها کاهش یابد.

 سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگی است، اظهار کرد: شاید بسیاری از افراد، بزرگی این کشور را متوجه نشده و درک نکرده‌اند از این رو نیاز به مطالعه و بررسی در این زمینه وجود دارد.

‌وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه نفت بیان داشت: در بخش نفت نیاز به سرمایه‌گذاری حداقل 200 هزار میلیارد دلاری است یا در حوزه راه‌آهن دست‌کم باید 10 هزار کیلومتر راه‌آهن اجرا شود و همچنین ساخت 20 هزار کیلومتر بزرگراه در کشور از نیازهاست که باید در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری شود.

مرعشی نیاز کشور به صنایع هواپیماسازی را ویژه دانست و گفت: کشور ما حداقل در این بخش به سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری نیاز داشته که با فراهم شدن شرایط سرمایه‌گذاری در این عرصه‌ها، اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی نصیب کشور خواهد شد.

وی گفت: در حالی که 10 سال قبل برای اجرای یک طرح با طرف آلمانی مذاکره می‌شد تا به این عرصه ورود کند و آنان عنوان می‌کردند که این کار امکان‌پذیر نیست، اما پس از توافقات طرف آلمانی طرف یک ماه اعلام می‌کند که آماده اجرای این طرح در ایران است.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: اینها همه از آثار مذاکرات هسته‌ای در دولت خردورز روحانی است که آینده خوبی را برای کشور نوید می‌دهد.

باید بسته انتخاباتی سال ‌92 را دوباره پیاده‌سازی کنیم‌
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه بسته انتخاباتی خرداد 92 باعث نتیجه گرفتن اصلاح‌طلبان شد، گفت: باید برای نتیجه گرفتن در انتخابات پیش رو هم با همان بسته وارد انتخابات اسفندماه امسال شویم.

حسین مرعشی در نشست با فعالان سیاسی و اجتماعی خراسان شمالی بیان داشت: ضربه‌های زیادی در طول هشت سال دولت نهم و دهم به کشور وارد ‌و فرصت‌های زیادی از کشور گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه از دو سال قبل با رای بالای مردم ریاست جمهوری به روحانی سپرده شد، گفت: اساسا ما از راه انتخابات به اینجا رسیدیم و باید برای نتیجه گرفتن در انتخابات اسفند امسال هم همان بسته انتخاباتی 92 یعنی ائتلاف را مورد توجه قرار دهیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی افزود: به‌ طور حتم اگر به بسته انتخاباتی ریاست جمهوری 92 توجه نکنیم، نمی‌توانیم از انتخابات پیش رو در اسفند امسال نتیجه بگیریم.

وی‌ بیان داشت: اگر این اجماع در انتخابات حاصل شود ‌قادر خواهیم بود از انتخابات نتیجه بگیریم عکس آن هم ممکن است با عدم اجماع به نتیجه لازم نرسیده و شکست بخوریم.

مرعشی تصریح کرد: هر کسی که برای انتخابات غرور، خودبزرگ‌بینی و خودخواهی را داشته و به اجماع توجه نکند از اصلاح‌طلبان نیست.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: برای رسیدن به اجماع و ائتلاف به‌منظور نتیجه گرفتن از انتخابات امسال همه نامزدهای اصلاح‌طلب باید به این موضوع توجه کنند.

و یادآور شد: یک گل در انتخابات خرداد 92 کاشتیم که باید این حرکت در اسفند 94 تداوم یابد که مهم‌ترین رکن آن رسیدن به اجماع است که نباید اهمیت آن را نادیده گرفت.

وی با یادآوری اینکه کشور ‌با انتخاب روحانی از پرتگاه نجات یافت و باید قدر آن را بدانیم، گفت: برای استمرار این حرکت باید عاقلانه تصمیم گرفت و کار را به اهل آن بسپاریم.

به گزارش فارس، نشست با فعالان سیاسی و اجتماعی استان خراسان شمالی با عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در سالن گلشن شهر بجنورد برگزار شد.

 نگذاریم ارزش های ملی و انقلابی مصادره شود
عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی گفت: نباید میدان را به افراطی ها بدهیم تا ارزش های ملی و انقلابی را به نفع خود مصادره کنند و باید از اشتباه های گذشته درس بگیریم.

به گزارش ایرنا حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی، طی یک نشست خبری در بجنورد افزود: ما به عنوان حزب کارگزاران سازندگی- و یکی از احزاب سیاسی اصلاح طلب حامی دولت یازدهم- با بازآوری و تجهیز سازمانی این حزب بنا داریم همانند گذشته با رعایت خطوط قرمز نظام و دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی دولت را در عرصه سیاسی کمک کنیم. 

عضو حزب کارگزاران سازندگی که عصر چهارشنبه دفتر حزب کارگزاران سازندگی شاخه خراسان شمالی را نیز در بجنورد افتتاح کرد، تصریح کرد: همه ما به عنوان نیروهای اصلاح طلب حامی دولت تدبیر و امید ، خود را در مشارکت و افتخار آفرین مردم ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شریک می دانیم.

وی توافق هسته ای، کاهش 25 درصدی نرخ تورم، ایجاد آرامش در جامعه بویژه بازار اقتصادی و تحول نظام سلامت را از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در 2 سال فعالیت خود دانست. 

مرعشی اضافه کرد: درخواست ما از دولت تدبیر و امید این است که گام های بعدی را همانند سایر موارد با قدرت بردارد و گام اصلی دولت نیز باید برگزاری انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون و جلوگیری از رویه های غیرقانونی در این رویداد سیاسی باشد. 

وی افزود: انتظار مردم از دکتر روحانی این است که زمینه انتخابات آزاد و قانونی را در کشور فراهم کند و از فشارها و تهدیدها در این راه هراسی نداشته باشد زیرا مردم پشتیبان دولت یازدهم هستند. 

این فعال سیاسی گفت: در حوزه های اقتصادی نیز با درک محدودیت های دولت، انتظار داریم پس از نهایی شدن توافق برجام زمینه را برای رونق اقتصادی در کشور فراهم کند و انتظار مصرف کنندگان را برآورده سازد. 

وی اضافه کرد: توافق هسته ای یک پیروزی بزرگ برای دولت تدبیر و امید است که توانست تهدیدها را به فرصت بزرگ برای حرکت به سوی صنعتی شدن تبدیل کند.

مرعشی تاکید کرد: همه ما باید قدردان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم که با پشتیبانی های خود از تیم مذاکره کننده باعث توافق برد- برد ما با کشورهای خارجی شده است.

این فعال سیاسی همچنین در نشست دیگری با خبرنگاران مخالفان آیت الله هاشمی رفسنجانی را به مناظره تلویزیونی زنده دعوت کرد. 

مرعشی گفت: مخالفان ایشان در مناظره ای که به صورت زنده نیز برای مردم پخش شود، بنشینند، گفت و گو و مناظره داشته باشند و مردم نیز در پایان قضاوت خواهند کرد که حق با چه کسی است. 

وی گفت: بی احترامی که مخالفان به آیت الله هاشمی رفسنجانی دارند، نه تنها با احکام اسلامی، بلکه با اخلاق ایرانی و اسلامی نیز سازگاری ندارد و شان ایرانی نیست که شخصیت های خودمان را این گونه تخریب کنیم. 

وی در ادامه نظارت شورای نگهبان بر انتخابات را امر قانونی و در چارچوب قانون اساسی دانست و گفت: آنچه محل اختلاف و انتقاد است، انجام برخی رویه های سلیقه ای در انتخابات از سوی شورای نگهبان است. 

مرعشی اظهار کرد: براساس قانون، تایید صلاحیت نامزدها بر عهده چهار مرجع قانونی گذاشته شده و این در حالیست که شورای نگهبان این رویه را قبول نداشته و با افزودن تحقیقات محلی و شهود به دنبال احراز صلاحیت هاست. 

وی اضافه کرد: این فعالیت ها بر خلاف قانون اساسی است و در قانون چهار مرجع برای تایید صلاحیت ها انتخاب شده و حتی احراز صلاحیت را نیز در اختیار هیات های اجرایی که معتمدین مردمند، قرار داده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)