کد خبر: ۴۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان بهزیستی کشور از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان بهزیستی کشور و بیمه سلامت در راستای "پوشش دهی ارائه خدمات درمانی برای افراد دارای معلولیت" خبر داد و گفت: ما افرادی را در سازمان بهزیستی تحت پوشش داریم که خانواده دارای چند معلول است و افرادی هستند که مستمرا نسبت به دریافت خدمات توانبخشی تقاضا دارند.

رییس سازمان بهزیستی کشور از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان بهزیستی کشور و بیمه سلامت در راستای "پوشش دهی ارائه خدمات درمانی برای افراد دارای معلولیت" خبر داد و گفت: ما افرادی را در سازمان بهزیستی تحت پوشش داریم که خانواده دارای چند معلول است و افرادی هستند که مستمرا نسبت به دریافت خدمات توانبخشی تقاضا دارند.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد قادری در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری سازمان بهزیستی کشور و بیمه سلامت پیرامون "پوشش دهی ارائه خدمات درمانی برای افراد دارای معلولیت" که با حضور مدیرعامل بیمه سلامت برگزار شد، بیان کرد: این تفاهم نامه نقاط جاذبی دارد که خانواده‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم این خدمات در نظام بودجه‌ای کشور ریشه‌دار شوند  که مستمرا بتوانیم این خدمات را که حدود ۵۹ کد خدمت ستاره‌دار توانبخشی است برای آحاد افراد دارای معلولیت به عنوان یک رویه هدفمند در بودجه داشته باشیم.

کاظمی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نیز با بیان اینکه امسال تفاهم‌نامه سال گذشته را تمدید می‌کنیم، اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه قرار است بخش عمده‌ای از هزینه‌ای که برعهده خانواده دارای فرد معلول است و از خدمات مراکز غیردولتی بهره‌مند می‌شود، پرداخت شود؛ به طوریکه ۷۰ درصد تعرفه مرکز کار درمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی و شنوایی سنجی و هر مرکز دیگری که افراد دارای معلولیت مراجعه و خدمات توانبخشی را دریافت می‌کنند، از محل این تفاهم‌نامه پرداخت خواهد شد و کلیه خدمات ستاره‌دار حوزه توانبخشی در این تفاهم‌نامه گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه دو تفاوت مهم نسبت به سال گذشته دارد، اظهار کرد: از حدود ۸ خدمت ستاره‌دار به ۵۹ خدمت ستاره‌دار ارتقاء پیدا کرده و تعرفه بخش دولتی به بخش غیردولتی تبدیل شده است.

کاظمی افزود: دریافتی خرید خدمت یک مرکز توانبخشی از محل این تفاهم‌نامه افزایش چشمگیر یافته است. وقتی خانواده‌ای دارای فرزند معلول می‌شود، مداخله بسیار زودهنگام باید صورت گیرد و بعد از تشخیص اولیه باید وارد کلینیک‌های توانبخشی شود و به طور متمادی و شاید سالها خدمات خاص توانبخشی را دریافت کند. اکنون هزینه‌های این خدمات بالا رفته و شاید عمده اقتصاد خانواده را در بر می‌گیرد و بخش زیادی از آن درآمد خانواده را تحت پوشش قرار می‌دهد و حتی از لحاظ نظام عاطفی خانواده اثرگذار است.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور ادامه داد: امیدوارم امسال با این دو تحول مهم لحاظ شده در تفاهم‌نامه از هر جهت هم خانواده با فراق خاطر بیشتری فرزندان خود را از این خدمات توانبخشی بهره‌مند کنند و هم به نظام اقتصادی خانواده فشار کمتری وارد شود.

ناصحی مدیرعامل بیمه سلامت نیز با بیان اینکه این نگاه در سازمان بیمه سلامت تقویت شده است که بخشی از خدمات یا منابع را و یا با همکاری سازمان بهزیستی منابع جدیدی را جذب و جلب کنیم، گفت: این اتفاق مهم سال قبل افتاده و تفاهم‌نامه‌ای برقرار شده است.  به خاطر اینکه تعرفه‌های دولتی پوشش داده می‌شد و مابه‌التفاوت برای این افراد در گرفتن خدمت، بخش زیادی بوده و شاید آن هم قابل پرداخت نبود، تصمیم مشترکی گرفتیم و آن را در شورای عالی بیمه مصوب کردیم که خدمت با تعرفه همان مکان پرداخت شود یعنی اگر خیریه است، ۷۰ درصد تعرفه خیریه و اگر بخش خصوصی است، ۷۰ درصد بخش خصوصی را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: امید است روز به روز بتوانیم این خدمات را بیشتر کنیم حتی پیشنهادی دادیم که در بخشهای بیمه‌های تکمیلی هم اگر شرایطی فراهم شود بتوانیم بخش زیادی از هزینه‌های این افراد را در توانبخشی و... در مراحل بعد با جذب منابع آنها را پوشش دهیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)