کد خبر: ۴۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
ارسال به دوستان
ذخیره
رهبر معظم انقلاب اسلامی:
رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه سه عنصر قدرت و اقتدار عظیم انقلاب، رهبری امام خمینی و خصوصیات برجسته ملت ایران موجب شد که تهدید بزرگ جنگ به فرصت بزرگ تبدیل شود، تاکید کردند: دفاع مقدس یک اصل را برای ملت ایران تبیین کرد که صیانت از کشور با مقاومت به دست می‌آید نه با تسلیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه سه عنصر قدرت و اقتدار عظیم انقلاب، رهبری امام خمینی و خصوصیات برجسته ملت ایران موجب شد که تهدید بزرگ جنگ به فرصت بزرگ تبدیل شود، تاکید کردند: دفاع مقدس یک اصل را برای ملت ایران تبیین کرد که صیانت از کشور با مقاومت به دست می‌آید نه با تسلیم.

به گزارش ایرنا، جمعی از پیشکسوتان، فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا در آستانه هفته دفاع مقدس صبح چهارشنبه با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. در این دیدار به صورت زنده از شبکه‌های صدا و سیما برای عموم مردم پخش شد و جمع دیگری از پیشکسوتان دفاع مقدس در مراکز استانها از طریق ارتباط تصویری با حسینیه امام خمینی(ره) به سخنان فرمانده کل قوا گوش فرا دادند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس در حسینیه امام خمینی(ره) پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را مصداق آیه شریفه «السابقون السابقون» دانستند و تاکید کردند: آنها کسانی هستند که زودتر از دیگران نیاز را شناختند و برای بر آوردن آن در میدان جهاد شتافتند.

ایشان خطاب به پیشکسوتان دوران دفاع مقدس گفتند: شما پیشکسوتان خیلی از مسائل دفاع مقدس را می‌دانید اما نسل جدید خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌داند. ما باید کاری کنیم نسل جدید مسائل دفاع مقدس را مثل شما بشناسد و بداند. این توقعی است که بنده از خودم و دیگران دارم.

رهبر معظم انقلاب افزودند: بنده با جوان‌ها تا حدودی مرتبطم گاهی سوالی می‌شود و حرفی زده می‌شود می‌بینم خیلی از مسائل دفاع مقدس را نمی‌داند. من می‌خواهم این حقایق دفاع مقدس به گوش آنها برسد. حقایقی که در دفاع مقدس ما به آن توجه داریم دیگر امروز فقط ادعا نیست. روزی ادعا می‌کردیم که تمام قدرت‌های جهانی با ما می‌جنگند. اما الان خود کسانی که می‌گفتند ما فقط ادعا می‌کنیم خودشان اعتراف به این مسئله می‌کنند.

ایشان با تاکید بر اینکه حمله نظامی به کشور غیرمنتظره نبود، خاطرنشان کردند: بله حمله را صدام کرد اما پشت سر صدام استکبار جهانی قرار داشت. کشورهای استکباری هم او را تشویق کردند و چراغ سبز و قول پشتیبانی به صدام دادند و به قولشان عمل کردند.

فرمانده کل قوا یادآور شدند: حمله این کشورها به نظام انقلابی کاملا طبیعی بود، چون آن‌ها از انقلاب اسلامی ایران به شدت عصبانی بودند. این انقلاب کارهایی را انجام داد که خود ما آن روز خیلی متوجه آن نبودیم، اما استکبار جهانی متوجه آن شده بود. این انقلاب صرفا یک شکست سیاسی مقطعی برای استکبار نبود؛ انقلاب اسلامی ایران تهدید امپراتوری نظام سلطه بود.

ایشان افزودند: این که یک ملتی از آمریکا و قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی حاکم بر دنیای آن روز نترسد،‌ اصلا برایشان قابل تحمل نبود. آن هم نظام سیاسی‌ای که در یک جایی برپا شده که نقطه امید و اتکا و طمع‌ورزی کامل آمریکا بوده است. لذا دنبال انتقام و ضربه زدن بودند. ضربه‌هایی هم مثل اقدام به کودتا و حمله هوایی در طبس و تحریک اقوام هم راه انداختند اما به جایی نرسید. باید جنگ نظامی از طرف یک همسایه راه می‌انداختند.

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه «باید ببینیم هدف‌های حمله صدام به ما چه بود؟» خاطر نشان کردند: در مرحله اول هدف صدام تجزیه کشور و جدا کردن خوزستان از کشور بود. که خب مردم خوزستان یکی از بهترین دفاع‌ها را خودشان انجام دادند. بله مردم از همه کشور به خوزستان رفتند اما در خود خوزستان شخصیت‌های برجسته مجاهد و مبارزی مثل علی هاشمی جزو شخصیت‌های درجه یک دفاع قرار دارند.

ایشان در ادامه گفتند: یکی از اهداف بعدی به زانو درآوردن ملت ایران بود. می‌خواستند جمهوری اسلامی را براندازی کنند و سرنوشت ایران را عوض کنند. می‌خواستند صدای ملت ایران را در گلو خفه کنند؛ ملت ایران حرف نویی برای دنیا داشت. می‌خواستند این پیام نرسد؛ پیام مقاومت و ایستادگی و عدم تسلیم در برابر زورگویی و تبعیض بین‌المللی. می‌خواستند ملت‌های دیگر عبرت بگیرند که اگر کسی مقابل آمریکا قیام کرد مثل ملت ایران سرکوب می‌شود و هدف نهایی و اساسی این بود که باب مقاومت بسته شود.

ایشان با تاکید بر اینکه «پاسخ ملت ایران این بود که همه این هدف‌ها را خنثی کرد و درست نقطه مقابل هدف آنها اتفاق افتاد» یادآور شدند: سه عنصر قدرت انقلاب و رهبری امام و خصوصیات برجسته ملت ایران باعث شد تهدید بزرگ جنگ تبدیل شود به فرصت بزرگ. این یکی از فصل‌های شورانگیز دفاع مقدس است که در این زمینه باید بسیار کار شود. فرصت‌هایی که در اثر دفاع مقدس برای کشور پیش آمد برای اکثر مردم ناشناخته است.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: دفاع مقدس آزمون وفاداری ارتش جمهوری اسلامی به نظام مقدس اسلامی شد و از طرف دیگر سپاه به عنوان یک حقیقت درخشنده سربرآورد و طلوع کرد.

ایشان تاکید کردند: یکی از موارد تبدیل تهدید به فرصت در دفاع مقدس مسئله اقتدار نظامی کشور بود. وقتی جنگ شروع شد ما وضعمان از لحاظ نظامی خوب نبود. ارتش از قبل از انقلاب ضربه خورده بود و سپاه هنوز جانی پیدا نکرده بود. دفاع مقدس از طرفی آزمون وفاداری ارتش جمهوری اسلامی به نظام مقدس اسلامی شود و از طرف دیگر سپاه به عنوان یک حقیقت درخشنده سربرآورد و طلوع کرد.

فرمانده کل قوا خاطرنشان کردند: در دفاع مقدس محبوبیت نیروهای مسلح افزایش پیدا کرد. وقتی در یک کشوری مردم به نیروهای مسلح علاقه پیدا می‌کنند احساس امنیت در آن کشور به وجود می‌آید. این احساس امنیت خیلی مهم است که دفاع مقدس آن را به مردم داد.

ایشان در عین حال افزودند: البته این را هم عرض کنم این محبوبیت و اقتدار نیروهای مسلح تا وقتی است که حرکت پیش‌رونده خود را حفظ کنند و از دشمن عقب نمانند. البته نیروهای ما تا امروز  خیلی خوب حرکت کرده‌اند؛ داوری بنده در این زمینه این است. لکن بایستی خطر توقف را همیشه در نظر داشت. توقف یعنی عقبگرد؛ چون دشمن همیشه در حال حرکت است.

رهبر انقلاب اسلامی تصریح کردند: امروز خوشبختانه کشور به مرحله بازدارندگی رسیده است. یعنی وضع نظامی کشور به جایی رسیده که کشور از لحاظ تهدید خارجی نگران نیست و دشمنان هم این را می‌دانند. در مجموعه حرکات نظامی ۸ ساله در حوادث جنگ، تدبیر و عقلانیت به طور محسوسی وجود داشت. بعضی از راه‌ها و روش‌ها و راه‌کنشها که در دفاع مقدس به‌کار برده شد ابتکاراتی بود که قابل تدریس است.

فرمانده کل قوا گفتند: دفاع مقدس یک اصل را برای ملت ایران تبیین کرد که صیانت از کشور با مقاومت به دست می‌آید نه با تسلیم. این احساس لزوم مقاومت موجب شد هم اعتماد به نفس داخلی به‌وجود بیاید و هم این مقاومت به دشمن یاد داد که در محاسبات خودش قدرت داخلی و مقاومت ایران را به حساب بیاورد.

ایشان افزودند: مردم با همین روحیه مقاومت توانستند تعداد زیادی از نقشه‌های دشمن را به شکست بکشانند و دشمن را ناکام گذاشت. دشمن فشار حداکثری را تحمیل کرد و ناکام شد. دشمن طرح خاورمیانه جدید را به میدان آورد و ناکام ماند. دشمن تعرض به مرزهای ما را از هوا و دریا شروع کرد و ناکام ماند. اعتماد به نفس ملی یعنی همین.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه روایت‌های مخدوش و غلط و دروغ از دفاع مقدس و اصل انقلاب باید پاسخ داده شود، افزودند: الان هم می‌بینم بعضی از کتاب‌ها و فیلم‌هایی که صهیونیستها یا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌نویسند و می‌سازند برای این است که یک نقطه تاریکی را در انقلاب و حرکت ملت ایران به دروغ وانمود کنند. در مقابل اینها باید تلاش کرد و کسانی که اهل فکر و کار و هنر هستند کارهایی انجام دهند.

ایشان در پایان ابراز امیدواری کردند که خداوند توفیق دهد که آنچه را که به عهده یکایک ماست انجام دهیم.

در این دیدار علاوه بر فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس، جمعی از خانواده‌های شهدا نیز حضور دارند. همچنین جمع دیگری از پیشکسوتان دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور از طریق ارتباط تصویری با همه مراکز استان‌ها در این دیدار حضور یافته‌اند.

در ابتدای این دیدار پس از قرائت کلام‌الله مجید و مدیحه‌سرایی خاطره‌انگیز حاج صادق آهنگران، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی از اقدامات انجام شده برای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارایه کرد.

آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

استاندار کرمان: تغییر الگوی بارشی قابل پیش‌بینی نیست؛ دستگاه‌ها آمادگی تجهیزاتی داشته باشند

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)