کد خبر: ۴۶۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا:
رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا توضیحاتی را درباره تعویض کارت‌های قدیمی سربازی ارائه کرد.

رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا توضیحاتی را درباره تعویض کارت‌های قدیمی سربازی ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، سردار تقی مهری رییس نظام وظیفه عمومی فراجا با بیان اینکه سه میلیون مشمول غایب داریم گفت: از کل مشمولان تنها ۱۴ درصد افرادی هستند که به سربازی نیامده‌اند و ۸۵ درصد به سربازی آمده‌اند و وضعیت خدمت آن‌ها هم تعیین تکلیف شده‌اند این ۱۴ درصد هم حدود ۳ میلیون نفر را شامل می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر محدودیت‌هایی مانند عدم پرداخت تسهیلات بانکی به مشمولان غایب نیز وجود دارد اما مشمولان غایب یک سری خدمات را مانند یارانه و… دریافت می‌کنند.

رییس نظام وظیفه عمومی فراجا درباره برخی پیشنهادات مبنی بر ایجاد محدودیت‌های بیشتر برای مشمولان غایب خاطرنشان کرد: پیشنهادات زیادی مطرح می‌شود. ما در سازمان وظیفه عمومی تابع مقررات و قوانینی هستیم که به ما ابلاغ می‌شود. شاید این عدد سه میلیون که در خصوص مشمولان غایب مطرح می‌شود همه‌شان هم غایب نباشند و باید پالایش دقیق صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ممکن است کسی کارت خدمت قدیمی دارد و هنوز برای تعویض کارت قدیمی و دریافت کارت هوشمند اقدام نکرده باشد وقتی این افراد مراجعه کنند برای ما مشخص می‌شود و پالایشی صورت می‌گیرد. افرادی که دارای کارت پایان خدمت قدیمی یا کاغذی هستند اگر برای هوشمندسازی اقدام کنند قطعا از این آمار که ما در حال حاضر داریم کمتر می‌شود.

رییس نظام وظیفه عمومی فراجا خاطرنشان کرد: از سال ۹۰ قانون مشخص کرد تمام کارت‌ها تجمیع شده و وسط سازمان وظیفه عمومی صادر شود و این اقدام از همان سال در حال اجرا است.

سردار مهری تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از افراد همچنان دارای کارت‌های قدیمی هستند و این افراد هم باید برای هوشمند کردن کارت‌هایشان اقدام کنند. گاهگاهی ما با این مواجه هستیم که افرادی که دارای کارت‌های قدیمی هستند به ما مراجعه می‌کنند هیچ منعی هم برای این افراد وجود ندارد، می‌توانند به پلیس +۱۰ مراجعه کرده و از طریق یگان مربوطه صحت‌سنجی می‌شود و اگر تایید شود برای آن‌ها کارت صادر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آماری از کارت‌های تعویض نشده دارید، ادامه داد: تعداد این افراد به نسبت سال‌های گذشته کم شده است چراکه از سال ۹۰ برای همه سربازان کارت هوشمند صادر می‌شود افرادی که تا پیش از سال ۹۰ کارت دریافت کرده‌اند مراجعه می‌کنند و به آن‌ها خدمات داده می‌شود.

رییس سازمان وظیفه عمومی فراجا درباره سربازان فراری تصریح کرد: تعداد سربازان فراری کم است. سازمان قضایی نیروهای مسلح برای این افراد تخفیفات ویژه نیز در نظر گرفته‌اند و این موارد از سوی ستاد کل نیز مطرح شده است.

سردار مهری خاطرنشان کرد: سربازان فراری که قصد دارند برای ادامه خدمت سربازی اقدام کنند هیچ محدودیتی برای آن‌ها نیست و قطعا فرماندهان تعامل را با این افراد دارند و همچنین سازمان قضایی نیروهای مسلح با این افراد تعامل دارند و چندین بار هم سازمان قضایی در مصاحبه‌هایی این را اعلام کرده‌اند که با ساده‌ترین و سهل‌ترین روش این افراد را دوباره به خدمت سربازی باز می‌گردانند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)