کد خبر: ۴۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری استان کرمان:
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمامی اغتشاشات و ناآرامی‌هایی که در روزهای گذشته در برخی از مناطق اتفاق افتاد، با همت نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی مدیریت شده و اکنون آرامش کامل بر استان کرمان حاکم است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تمامی اغتشاشات و ناآرامی‌هایی که در روزهای گذشته در برخی از مناطق اتفاق افتاد، با همت نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی مدیریت شده و اکنون آرامش کامل بر استان کرمان حاکم است.

به گزارش گفتار نو به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان کرمان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در تشریح این خبر ضمن تقدیر از مردم استان کرمان که از روزهای نخستین این اغتشاشات، خط و راه خود را از اغتشاشگران جدا کردند، افزود: مردم بصیر و فهیم انقلابی استان کرمان نه تنها از این حرکت‌ها حمایت نکردند بلکه علیه اغتشاشگران و کسانی که امنیت عمومی را مختل کرده بودند، پای کار آمدند و ضمن مقابله با این افراد، از مواضع نظام و انقلاب دفاع کردند.

وی با تاکید بر این مطلب که مردم اولین نقش را در جمع‌آوری اغتشاشات اخیر بر عهده داشته‌اند، تاکید کرد: در اغتشاشات اخیر تعدادی افراد در مرکز استان و در برخی از شهرستان‌ها دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی شده‌اند که تفکیک اولیه درباره آنها صورت گرفته است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تصریح کرد: تعدادی از این افراد لیدر بوده‌اند و تعدادی نیز به سرویس‌های اطلاعاتی در خارج از کشور وابستگی داشته‌اند که درباره این افراد، به اقتضای جرمی که انجام داده‌اند مجازات قانونی لازم اعمال خواهد شد.

حمیدی بیان کرد: شعبات ویژه‌ای در دادسراها و دادگاه‌های مربوطه تعیین شده است و این پرونده‌ها به صورت خارج از نوبت، با سرعت و دقت لازم رسیدگی خواهد شد و احکام قضایی متناسب با جرایمی که انجام داده‌اند صادر شده و اجرا خواهد شد و مشکلی برای صدور و اجرای احکام این افراد نداریم.

وی یادآور شد: براساس تفکیک‌های انجام شده، بخشی از این افراد اتباع خارجی بوده‌اند که در این مسائل حضور داشته‌اند که درباره آنها باید تدبیر لازم صورت گیرد و بخشی نیز لیدرها و افراد وابسته به سازمان‌های اطلاعاتی خارج از کشور بودند که درباره آنها باید به اقتضای وضعیت آنها اقدام شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: عده‌ای نیز سیاهی لشکر بوده‌اند که عمدتا جوان هستند و فریب لیدرها و وابستگان به سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بیگانه را خورده‌اند که این افراد در صورتی که سابقه شرارت نداشته باشند و یا در مسائل مشابه قبلی دخالت نداشته باشند، تدبیر قضایی درباره آنها؛ ارشاد، هدایت، راهنمایی و اخذ تعهد است.

حمیدی گفت: لیدرها و کسانی که جایی را تخریب کرده‌اند علاوه بر اینکه باید خسارت‌های وارده را جبران کنند، در مراجع قضایی از جنبه عمومی نیز تدابیر و آرای مقتضی برای آنها صادر و اجرا خواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)