کد خبر: ۴۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان:
استاندار کرمان با بیان اینکه برخی مسئولان و کارشناسان در سازمان‌ها به صورت ذاتی با سرمایه‌گذاران مخالفند به رتبه ۲۹ این استان در فضای کسب و کار کشور اشاره و بیان کرد: آمار نشان می‌دهد بیشترین سهم بروز مشکل در این زمینه با ۵۵ درصد به نحوه اجرای قوانین بر می‌گردد.

استاندار کرمان با بیان اینکه برخی مسئولان و کارشناسان در سازمان‌ها به صورت ذاتی با سرمایه‌گذاران مخالفند به رتبه ۲۹ این استان در فضای کسب و کار کشور اشاره و بیان کرد: آمار نشان می‌دهد بیشترین سهم بروز مشکل در این زمینه با ۵۵ درصد به نحوه اجرای قوانین بر می‌گردد.
به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با اشاره به اینکه تنها ۳۶ درصد مشکلات به قوانین و مقررات بر می‌گردد و مابقی نیز علت‌های دیگر دارد افزود: خطر بزرگ در فضای کسب و کار استان کرمان این است که دستگاه‌ها دغدغه این را ندارند که سرمایه گذار بماند و این موضوع بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه بخشی دیگر از این مشکل به حوزه فرهنگی نیز بر می‌گردد اظهارداشت: فضای کسب و کار استان کرمان در رتبه ۲۹ کشور قرار گرفته است که وضعیت خوبی نیست.
استاندار کرمان با بیان اینکه باید بخش اجرا را اصلاح کنیم اظهارداشت: همه ما از بیکاری گلایه داریم، اما دغدغه رفع آن را نیز نداریم لذا اگر صنایع بزرگ را کنار بگذاریم چیزی از اقتصاد استان کرمان باقی نمی‌ماند.
وی ادامه داد: به طور مثال شرکتی هفت سال راکد شده، در تملک بانک قرار گرفته و ده‌ها میلیارد تومان سرمایه گذاری که نیاز شهر هم هست برزمین مانده است.
فداکار افزود: بخشی از کاری که پیش نمی‌رود به بخشی‌نگری‌ها مرتبط است؛ ما می‌خواهیم اتفاقی در استان کرمان بیفتد و شرکتی راه بیفتد.
وی عنوان کرد: چندهزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌خواهد برای استان کرمان اتفاق بیفتد، اما همکاران در دستگاه‌ها با مانع تراشی مانع اجرای آن می‌شوند و حتی بعضا تلاش می‌کنند جلو آن را بگیرند.
استاندار کرمان گفت: یک مدیر و کارشناس ما همه تلاش خود را کرده که یک سرمایه گذار موفق نشود؛ مدیری که نمی‌تواند، مسئولیت را رها کند.
وی ادامه داد: ان‌شاءالله این کار‌ها عمدی نباشد، اما مسئولان چه بدانند چه ندانند خیانت می‌کنند، زیرا نتیجه این گونه فعالیت‌ها به توسعه استان ضربه می‌زند.
فداکار افزود: مدیری که نمی‌تواند و جرات ندارد کاری را انجام دهد، کنار برود؛ ما بایستی پروژه‌های متناسب با ظرفیت استان کرمان را اجرا کنیم، حتی اگر لازم باشد آن پروژه‌ها را به شورای تامین می‌آوریم و مجوز می‌دهیم.
وی با اشاره به رفع مشکل یک شرکت برای ترخیص خودرو ابراز داشت: باید نگاهمان را به فرایند توسعه استان کرمان درست کنیم.
استاندار کرمان گفت: تمامی مدیران به بهبود جایگاه فضای کسب و کار استان کرمان کمک کنند و دستگاه‌های نظارتی همیشه نگویند چرا این کار را کردید؟ یکبار هم بگویند چرا اینکار انجام نشده است؟

مهلت استاندار برای تعیین تکلیف استعلامات
وی در ادامه همچنین با بیان اینکه نقص آمار‌ها باید اصلاح شود تصریح کرد: چرا یک دستگاه باید این همه پرونده را معطل کند؟ دوستان تا پایان مهر فرصت دارند که نحوه اجرای کار را (تعیین تکلیف استعلام‌ها برای سرمایه گذاری) تعیین تکلیف کنند.
فداکار با اشاره به اینکه با بانک‌ها عنادی نداریم افزود: بانک‌ها پرونده‌ها را بررسی کنند، باید کار مردم نیز حل شود؛ ۵۵ درصد فضای کسب و کار استان کرمان در نحوه اجرا ایراد دارد و نباید این اتفاق بیفتد.
وی ادامه داد: اگر بگوییم وضعیت استان مناسب است، عقب می‌افتیم لذا همیشه باید احساس وظیفه داشته باشیم تا یک گام پیش برویم.
استاندار کرمان افزود: ممکن است بانکی ۵۰۰ مراجعه کننده داشته باشد که کار ۴۹۵ نفر راه افتاده باشد و افراد خوبی‌ها را نمی‌گویند و افرادی که کارشان معطل شده، دیده می‌شوند.
وی با بیان اینکه نمونه گیری باید به گونه‌ای باشد که با قاعده و از حاشیه به دور باشد گفت: آسیب شناسی برای برخی بخش‌های فضای کسب و کار مورد نیاز است لذا اتاق بازرگانی کرمان شاخص‌ها و نمونه‌ها را بررسی کند.
فداکار تاکید کرد: استان کرمان در برخی شاخص‌های فضای کسب و کار در سال ۹۸ در رتبه ۱۷ کشور قرار گرفته بود که طی یکسال به جایگاه ۲۹ رسیده که این رتبه یعنی بدترین وضعیت را بین استان‌ها داریم.
استاندار کرمان با بیان اینکه یکسری شاخص‌ها در فضای کسب و کار استان کرمان با دیگر استان‌ها متفاوت است گفت: صنایع کوچک در توسعه استان کرمان شاید دیده نشود لذا در فضای کسب و کار باید شاخص‌هایی که وزن بیشتری دارند، اصلاح شوند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

سیدحسن خمینی: وقتی جامعه دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بحث از اندیشه سیاسی بیهوده است/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)