کد خبر: ۴۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان بهزیستی گفت: گروه افراد دارای معلولیت شنوایی به صورت رسمی دارای شبکه ملی می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: گروه افراد دارای معلولیت شنوایی به صورت رسمی دارای شبکه ملی می‌شوند.

به گزارش مهر، علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توانمندی افراد دارای معلولیت شنوایی از صدور مجوز و راه‌اندازی تشکیلات صنفی ناشنوایان و کم‌شنوایان برای مطالبه زیست‌بهتر خبر داد و گفت: امروز یکی از ارکان مهم قانون حمایت از افراد دارای معلولیت محقق شد چنانچه در بند ج ماده ۱ آمده است: شبکه‌هایی ملی مرکب از تشکل‌های افراد دارای معلولیت گروه‌های اصلی معلولیتی که به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی فعالیت تشکل‌های عضو و ایجاد صدای واحد ملی تشکیل می‌شوند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: گروه افراد دارای معلولیت شنوایی به صورت رسمی دارای شبکه ملی می‌شوند؛ سازمان بهزیستی کشور تشکل‌های مردم‌نهاد را به عنوان نمایندگان نخبه و معتمد می‌شناسد و اعلام می‌داریم مسائل مرتبط به سازمان بهزیستی کشور و حتی دیگر دستگاه‌ها را پیگیری می‌کنیم؛ چراکه معلولیت امری جدا پذیر از ما نیست و امیدواریم به عنوان دستگاه حاکمیتی در این دوران گذر بتوانیم بخشی از ریل‌گذاری را انجام دهیم.

وی با اشاره به افزایش ۴۷ درصدی بودجه سازمان بهزیستی کشور در سال جاری، عنوان کرد: در بخش تبصره ۱۴، ۴۷ درصد افزایش اعتبار برای بهزیستی داریم و در مجموع ردیف‌ها ۴۶ درصد و از حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۲۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار رسیدیم.

قادری به حضور گسترده افراد ناشنوا در پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و افزود: مشکلاتی در تأمین و تهیه وسایل کمک توانبخشی وجود دارد که همکاران در حال پیگیری هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه دوره طلایی کودک برای شنوایی را نباید از دست داد، گفت: تلاش می‌کنیم از فصل ۵ بودجه از تشکل‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت به عنوان بازوان توانمند حمایت کنیم و تلاش‌های شما را در همه میادین ورزشی، علمی، فرهنگی ارج می‌نهیم و باور داریم شما تصمیم‌ساز و افتخارآفرین هستید.

اصغر کاظمی معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۵۹ خدمت ستاره‌دار توانبخشی در تفاهم با بیمه سلامت تحت پوشش بیمه قرار گرفت، گفت: از این‌رو، ۷۰ درصد هزینه غیردولتی خدماتی چون گفتاردرمانی، شنوایی‌سنجی و … از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: به دلیل تحریم‌ها مشکلاتی در واردات سمعک و قطعات داریم لذا بر اساس رایزنی‌ها مقرر شد تا ۲۵ درصد سمعک‌های موجود در گمرک برای سازمان بهزیستی کشور ذخیره شود و تا حدودی نیازها تا پایان سال برطرف می‌شود.

وی با اشاره به پراکندگی ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در سرتاسر ایران، تصریح کرد: مقرر شده است در حوزه ناشنوایان ارزیابی در کمیته ICF کنار گذاشته می‌شود و از بسته تشخیصی که صاحب‌نظران و دانشگاهیان آن را ارائه خواهند کرد، بررسی می‌شوند.

کاظمی در خصوص بازنگری قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در بخش ناشنوایان، اعلام کرد: در بازنگری اخیر در الحاقات و اصلاحات قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت نظر تمامی شبکه‌های ملی تشکل‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت جمع‌آوری شد اما تاکنون اقدامی در قوه مجریه صورت نگرفته است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در خصوص تهیه و تأمین تجهیزات توانبخشی، در پایان یادآور شد: از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تهیه و تأمین تجهیزات توانبخشی مستقیم حمایت می‌کنیم.

یادآوری می‌شود، در پایان این نشست صمیمانه مجوز شبکه ملی افراد دارای معلولیت شنوایی از سوی «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور به «حامد عابدین‌زاده» مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شبکه ملی تشکل‌های مردم‌نهاد افراد دارای معلولیت شنوایی تقدیم شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین

مرد میانسال مفقود شده بعد از 5 روز پیدا شد

سهمیه سوخت مناطق دارای انشعاب گاز قطع می‌شود

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

نجات معجزه‌آسای کودک ربوده شده بمی از دست آدم‌ربایان

زمان آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری اعلام شد

آزاد سازي بیش از 3 هزار و 500 مترمربع اراضي ملي در کرمان

اشتغال در شرکت‌های متوسط و کوچک باید تقویت شود

ساعت آغاز به کار ادارات کرمان در ماه رمضان تغییر کرد

خواب‌آلودگی و خستگی علت اصلی بروز تصادفات در ایام نوروز

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)