کد خبر: ۴۶۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان در آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی با موضوع «کاهش آسیب‌های اجتماعی»، از راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر خیابانی در جیرفت خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ طرح پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را با موضوع خشونت‌های رفتاری و گفتاری در جیرفت اجرا کردیم که باعث شد تئاتر خیابانی خوش بدرخشد و در سال‌های آینده به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان در آیین اختتامیه اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی با موضوع «کاهش آسیب‌های اجتماعی»، از راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر خیابانی در جیرفت خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ طرح پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را با موضوع خشونت‌های رفتاری و گفتاری در جیرفت اجرا کردیم که باعث شد تئاتر خیابانی خوش بدرخشد و در سال‌های آینده به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدمهدی قویدل افزود: در گذشته شاهد افزایش تورم و افزایش آسیب‌های اجتماعی بودیم و با تغییر شگردها و نوع آسیب‌ها باید دنبال رویکردها و قوائد جدید باشیم و از ظرفیت‌های موجود بهره ببریم و استفاده از هنر تاثیرگذاری دارد و باید نگاه‌ها تغییر کنند و با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی به سمت پیشگیری‌های ترمیمی گام برداریم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان بر لزوم استفاده از ظرفیت مردمی تاکید کرد و اظهارداشت: در موضوع پیشگیری از وقوع جرم علاوه بر نهادهای دولتی باید از نهادهای مردمی نیز استفاده کنیم و تاکنون توانستیم طرح کاهش خشونت‌های رفتاری و گفتاری را در بخش‌های خشونت علیه زنان و کودکان دنبال کنیم.

وی از تأثیرگذاری اقدامات پیشگیرانه سخن به میان آورد و افزود: در ۶ ماهه اول امسال در ضرب و جرح عمدی ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه و  سال گذشته کاهش داشته‌ایم ضمن آنکه در تیراندازی‌های غیرمجاز نیز در ۶ ماهه اول امسال ۳۷ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشتیم همچنین در خشونت‌های گفتاری، تهدید و توهین نیز هیچ افزایشی نداشتیم و نتیجه این است که دستگاه‌های متولی در این راستا با همگرایی موفق عمل کرده‌اند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان ترویج فرهنگ صلح و سازش را یادآور شد و اظهار کرد: انتظار ما این است دستگاه‌های متولی به طرح خشونت‌های رفتاری و گفتاری ورود کنند و شاهد فرهنگ‌سازی و ترویج قانون گذشت، صلح، سازش و کنترل خشم باشیم تا اینکه جامعه‌ای عاری از خشونت باشد و جیرفت در این راستا به عنوان پایلوت در سطح کشور قرار بگیرد.

قویدل از هنرمندان و مجموعه موسسه فرهنگی سفیران جنوب در برگزاری جشنواره موفقیت‌آمیز تئاتر خیابانی تقدیر کرد.

غلامرضا فلاحی از معتمدین رودبار جنوب نیز در این آیین با اشاره به تأثیرگذاری سران طوایف و ریش سفیدان بر تعامل هرچه بیشتر دستگاه قضایی با مجموعه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: سران طوایف همواره در مناسبت‌ها حضور فعال و مؤثر دارند و طبق آیات قرآن کریم یکی از راه‌های پیشرفت جامعه در گرو وحدت است که توسط بزرگان طوایف محقق می‌شود.

وی توجه جدی به بافت طایفه‌ای و محرومیت‌ها را خواستار شد و افزود: آسیب‌های زیادی در جنوب استان کرمان وجود دارد که با وجود بافت طایفه‌ای و محرومیت‌های زیربنایی؛ راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی لازم است.

فلاحی فقر مالی را از دام‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: هیچ کس بزهکار متولد نشده بلکه به خاطر فقر مالی در دام افتاده‌اند لذا باید تصمیمی اتخاذ شود تا در روستاها تئأتر خیابانی با کیفیت برگزار شود و از طرفی بسط و گسترش صلح و سازش نیز باید ترویج داده شود.

وی اصلاح ذات‌البین را جزو وظایف ذاتی و سنتی سران طوایف عنوان کرد و افزود: سران طوایف همچون گذشته به وظایف سنتی خود عمل می‌کنند و نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی اهتمام ویژه دارند و به فکر اصلاح ذات‌البین هستند و این عمل خدا پسندانه می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را که ضد نشاط جامعه هستند از بین ببرند.

 اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و موسسه فرهنگی سفیران جنوب کرمان از ۱۹  تا ۲۲ مهرماه در محله‌های مختلف جیرفت اجرا شد که با استقبال چشمگیر مردم روبرو شد و ۲۳ گروه‌ اعلام آمادگی در این جشنواره را کردند که سه گروه به مرحله نهایی راه پیدا کرده و از برترین‌ها در همه بخش‌ها تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

نیمی از مزارع گندم قلعه گنج در معرض سیل قرار دارند

فرماندار جیرفت: همه امکانات خدماتی و امدادی استان پای کار هستند

تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد

آخرین وضعیت قیمت ها در بازار طلا و سکه

مدیرکل امور اتباع استانداری کرمان: اکنون شرایط و امکان پذیرش جدید مهاجران در استان وجود ندارد

مدارس شهرستان جیرفت و قلعه‌گنج سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل شد

در صورت اطلاع مسئولان زمینه‌سازی ساخت دقایق کوتاه مربوط به کرمان در فضای شهری کرمان به شکل مناسبی تدارک دیده می‌شد

عملیات شجاعانه فرزندان غیور ایران اسلامی موجب افتخار است/ این حمله یک تصمیم استراتژیک برای نمایش اقتدار، امنیت و غرور ملی بود/ باید به قدرت ملی خود ببالیم

حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی جرم و مورد پیگرد است

آماده باش ارتش در مرزها /عملیات وعده صادق، پاسخ قطعی ایران نبود /نیاز باشد پاسخی کوبنده و قطعی خواهیم داد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)