کد خبر: ۴۶۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
ارسال به دوستان
ذخیره
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان:
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: هزینه برخی از داروها و خدمات درمانی صعب‌العلاج به طور 100 درصد در پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: هزینه برخی از داروها و خدمات درمانی صعب‌العلاج به طور 100 درصد در پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، محمد جعفری در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان که به مناسبت هفته بیمه سلامت انجام شد، اظهار کرد: سوم آبان سال سالروز تشکیل سازمان بیمه خدمات درمانی و هفته‌ای که به این روز منتهی می‌شود، هفته بیمه سلامت نامگذاری شده تا خدمات ارائه شده به مردم را مرور و خدمات جدید را معرفی کنیم.

وی با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و 800 هزار بیمه شده تحت حمایت بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: این افراد 65 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

جعفری بیان کرد: بزرگ‌ترین اقدام انجام شده در حوزه بیمه سلامت جمع‌آوری دفترچه‌های بیمه کاغذی و متعاقب آن اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک پایلوت از کرمان بود که در دو سال اخیر به کل کشور اشاعه داده شد و خوشبختانه در بودجه 1401 نیز ردیف گرفته و تکلیف شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: بستر نسخه‌نویسی الکترونیک مبنایی برای دیگر تحولات در حوزه سلامت شده که می‌توان به کنترل و مدیریت تجویز دارو، حل مشکلات دستخط پزشکان و برخی مشکلاتی نظیر این با اجرایی شدن نسخه‌نویسی الکترونیک اشاره کرد.

وی افزود: حذف ارز ترجیحی دارو (طرح دارویار) یکی از مزایایی که برای حوزه سلامت داشت اختصاص بخشی از بودجه این بخش به اقلام دارویی تحت پوشش بیمه بود که بدون اینکه بیمار، داروخانه و موسسات درمانی متوجه شوند این مسئله در نسخه الکترونیک وارد شده است.

جعفری از دیگر فواید نسخه نویسی الکترونیک را دسترسی به جدیدترین آمار به شکل تفکیک شهرستانی، مراکز درمانی، میزان داروی تجویز شده، میزان پرداختی و مانند آن از طریق داشبورد نسخه‌نویسی الکترونیکی ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به بیمه مادران باردار و توجه به مسئله فرزندآوری گفت: در سامانه نشان در بیمه سلامت مادران باردار، دارای نشان شده و هر جای کشور که باشند می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را بدون دردسر دریافت کنند.

وی از نشانه دار شدن کدملی بیماران صعب‌العلاج در سامانه الکترونیکی بیمه خبر داد و افزود: این بیماران برای دریافت دارو و خدمات تشخیصی درمانی لازم می‌توانند بدون رفت و آمد اضافه‌تر از بسته پوششی کامل‌تر بیمه بهره‌مند شوند و این مسئله شامل درمان ناباروری نیز می‌شود که زوج‌های نابارور نیز به همین شکل دارای نشان بیمه‌ای شده و در هر جای کشور خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در ادامه با اشاره به سطوح پیشگیری تعریف شده، گفت: در سیستم‌های درمانی سه سطح پیشگیری مطرح است اما بیمه سلامت به سطح چهارم پیشگیری که ممانعت از ارائه خدمات غیر ضرور درمانیست، نیز معتقد است.

وی اظهار کرد: یکی از تلاش‌های بیمه سلامت استان کرمان این است که اگر نتواند منشاء تحول باشد حداقل هم راستا با تحول در حوزه سلامت قرار بگیرد.

جعفری بیان کرد: پیشرفت‌های پزشکی در 40 سال اخیر در کشور ما نسبت به کشورهای همسایه و حتی برخی کشورهای نسبتا پیشرفته‌تر جهان بالاتر بود و امروز استان‌های مختلف کشور محل حضور بیمارانی از کشورهای همسایه برای استفاده از خدمات درمانی پیشرفته و با قیمت مناسب‌تر از کشورهای دیگر است.

وی بیان کرد: خوشبختانه طرح بیمه مناطق کم برخوردار در کرمان و دیگر استان‌ها اجرایی شد و در بودجه 1401 نیز ردیفی برای بیمه محرومین اختصاص داده شد که همراه با جراحی اقتصادی دولت حدود شش میلیون نفر از جمعیت کشور که فاقد پوشش بیمه‌ای بودند به صورت رایگان و غیرحضوری زیر چتر حمایتی سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته‌اند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

عدم توجه به جلو علت 53 درصد از تصادفات برون شهری

افزایش خطر ابتلا به سرطان با تغذیه بد

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

هشدار مهم به یارانه‌بگیران/ این پیامک‌ها جعلی است

تصمیمات مدیران نباید عرضه سوخت را برای مردم سخت کند / کمبود و شلوغی جایگاه‌های عرضه سوخت گاز به هیچ وجه قابل قبول نیست

معاون استاندار کرمان: از زمان واگذاری معادن زغال سنگ کرمان، هیچ توسعه‌ای در آن اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت رودبار جنوب: اجرای طرح واکسیناسیون نوبت صفر الزامی است

توصیه خیرخواهانه همتی به دولت سیزدهم: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می‌شوید

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از رعد و برق و بارش باران در مناطقی از کرمان

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه

بیشترین بارندگی برای روز چهارشنبه است / احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌های فصلی

بارش شدید باران برق شهر زرند را قطع کرد / بارندگی سیل‌آسا در زرند

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان: برداشت گیاهان دارویی ممنوع و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود

افشای جزئیاتی جدید از حادثه تروریستی کرمان؛ ساچمه‌های جلیقه انفجاری آلوده بودند

نجات دو کودک گرفتار در سیلاب زرند

نجات یک خانم از دست زورگیر خیابانی چاقو به دست در سیرجان

بارش‌ها در کشور 16 درصد کاهش داشته است؛ بیشترین افت بارش‌ها در کرمان

آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)